Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Federia (nu igen)?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men fy f…n vad trist jämfört medKorrekt!
Tesla Supercharger vid Röldalsterassen på väg tillbaka efter en lång dagsutflykt till Voss.
Kör på @Kalle_Luzern !
Jag borde alltså tagit en Hubschrauber från Røldal till Voss t.o.r.?Men fy f…n vad trist jämfört med….
Elhelikopter så klart. Sen ladda igen på terassen.Jag borde alltså tagit en Hubschrauber från Røldal till Voss t.o.r.?
Bra spanat! Bilden tagen i den delen av dalnedfarten som kallas Standard och som leder till Älplerseil (även känd som "hemliga liften" eftersom den ligger lite halvt gömt). Standard var öppen för första gången på några år, tyvärr regnade den bort rätt snabbt.Älplerseil Untertrübsee-Trübsee? Typ?
Pezidbahn?
Ja, ser ju häftigt ut, men onödigt struligt med gondol istället för sittlift? På tal om sittliftar, vad heter den här?Jupp! Ganska maffig. Din tur!
Ja, ser ju häftigt ut, men onödigt struligt med gondol istället för sittlift?
Efter så lång väntan ger jag rätt trots ett minimalt stavfel.Frontalpstock?
Puh…. där var det nära att jag blev underkänd.Efter så lång väntan ger jag rätt trots ett minimalt stavfel.Sektion två av sittliftarna från Stoos till Fronalpstock.
Din bild @PisteCarver
1 km från Bieljegáijsse?
Det får du förklara, för jag känner inte till namnet.1 km från Bieljegáijsse?
Det får du förklara, för jag känner inte till namnet.
Sveriges längsta släplift (med underbar åkning i gles fjällbjörkskog)
Det ser lappländskt ut på namnen, där är bilden inte tagen.
Precis, en topp i Arjeplogsfjällen var en vild chansning och det visade sig att jag var ute och cyklade (eller skidade).Det ser lappländskt ut på namnen, där är bilden inte tagen.
Nej, men nu är vi i rätt land.Längs Haukelivägen? kanske i närheten av Haukeliseter?
Är du på Mohaugen?Var kan man få den här utsiktenVisa bilaga 32085
Nähä, då får nästa anhalt bli Sandvikhaugen/Dronningkrona då?Nei, men inte långt i från.
Det här är disco queen Donna Summer.
Apropå... Medan vi funderar på Potatens fina bild så kom jag på en liten sido-kuriosa-fråga, fritt att fundera på för den som vill: Det finns någon som förenar Donna Summer med den mycket trevliga skidbyn Ortisei i Val Gardena. Vem?
Giorgio Moroder är mannen som skapar magiskt sound under 70- och 80-talet och som fyller 84 bast imorgon.