Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Rocher Noir i Puy St Vincent är korrekt! Och vad gäller Hajk, han borde veta bättre. Dels har han ju varit där själv, och dels visste han att vi var där i påskas. Så ja, han fick nöja sig med rätt land... 😁👆

Bilden är din @fredw

Tackar, men man känner ju viss sympati, äntligen en chans att svara rätt på en skidort som han faktiskt besökt! :oops::)
Önskar jag hade en självtagen bild på det där enorma hus-schabraket i Aime La Plagne att lägga upp för honom att gissa på! :) Jag minns det ännu, åkte senaste förbi där på 1980-talet nån gång... Återkommer!

Ja se det snöar! Men vad heter liften?

1714644759701.png

Tackar, men man känner ju viss sympati, äntligen en chans att svara rätt på en skidort som han faktiskt besökt! :oops::)
Önskar jag hade en självtagen bild på det där enorma hus-schabraket i Aime La Plagne att lägga upp för honom att gissa på! :) Jag minns det ännu, åkte senaste förbi där på 1980-talet nån gång... Återkommer!
Jag får trösta mig med att jag hade lite bättre väder när jag var i Puy….
1714664869155.jpeg

Har stått på samma ställa och fotat samma topp så om inte kartan säger fel så borde det vara Peppartinden fotat från Storgalten, Lyngen.

Kan instämma Lyngen och Senja är med god marginal vackrast och kanske bästa stället för tupptur jag har varit på hittills.
Särskilt med det i färskt i minnet
Kände igen bilden men inte toppen, men vi var på LillGalten tror jag

Snödjup

Tillbaka
Topp