Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jack O’Neill sa väl det och han hängde i Santa Cruz…..
Men jag vet inte om det finns någon stadsmur där…???

Jack O'Neill sa det ja (eller... företaget O'Neill), men Santa Cruz CA er for langt vest.
Det fins en Santa Cruz i landet vi skal til også og mange turister som drar dit har med det Jack O'Neill er mest känd for. PS: trengs ikke i byen vi skal til.

Kanskje noen kjenner igjen hovedinngangen der bak:
1721246236140.png

Senast ändrad:
Obidos er korrekt.

20 minuter inn fra vestkysten av Portugal - dit mange skandinaver reiser for å surfe - og da vil man helst ha på våtdräkt for Atlanten er kald.

Ja iskallt i vattnet utanför Gibraltar... Obidos ser mycket fint ut, kom tyvärr inte längre norrut än till Sintra (som jag haft bild på i denna tråd) när vi sedan körde från Lissabon genom Estremadura till Sevilla förra året. Vi vågade inte stanna förresten, det var 42 grader i skuggan utanför bilen. Fantastiska landskap med tjuren Ferdinand under varannan kork-ek typ...

Där har jag kört en gång för många år sedan, var en day-trip mellan Zermatt och St Anton.
Är väl Furkapass vägen?
Ja, det är Furkapassvägen i Uri, ner mot Realp och sen Hospental och Andermatt. Även känd från 007. Galenstock, 3586 m, ovanför. Bilden tagen från Gatscholalücke nära Gotthardpasset.

Din bild @PisteCarver

Mellom de to der kan man skimte en som kanskje er en av de som er over 1500.. Jeg tipper det er Stridfallsnuten på 1520

Mellom de to der kan man skimte en som kanskje er en av de som er over 1500.. Jeg tipper det er Stridfallsnuten på 1520
Jag tänkte att det här skulle vara en hyfsat avancerad bildgåta som skulle kunna passa @e18. ;)
Men jag är ganska säker på att man inte kan se Stridfallsnuten i den här bilden, så du får tyvärr inte rätt.

Jag hittar inte Möyfallsnuten, men siktlinjen från nästan 0 möh gör att man inte ser mycket bakom de första bergen.
Bilden är tagen från punkt 1.
"Spissen" i mitten av bilden är Rossnos 1407 möh punkt 2.
Högsta punkt som syns i bilden tror jag är punkt 3 som är ca 1425 möh. Den syns strax till vänster/bakom Rossnos.
Klippväggstoppen lite längre till vänster därom är Grönnuten punkt 4.
Så högsta fhm i bilden är ca 1425 meter ner till vattnet, ganska mäktiga berg är det.
Både @e18 och att @Kalle_Luzern är tillräckligt nära för rätt, men eftersom @e18 var först i området så blir det vinst för det.

Vad blir det nu för avancerade frågor @e18 ?:unsure:;)

1721310100595.png

Vet ikke om jeg er verdig med mine fel svar - men takk.
Vi holder oss på nesten samme høyde… hvor er vi?
IMG_3824.jpeg

Låter lite väl blåsigt! Trodde inte Skistar körde liftarna i sånt väder. :ROFLMAO:
Får också växla av med en vinterbild. Var är den här tagen?
IMG_0036.JPG

Suck
Ok
Dåligt med musik så jag bjuder på denna tolkning.
Har aldrig sett ett coverband som spelar Pink Floyd så i sommar blir det av i brist på originalet

Snödjup

Tillbaka
Topp