Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Stämmer bra det!! Din tur @PisteCarverAurora Sky station Nuolja?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer bra det!! Din tur @PisteCarverAurora Sky station Nuolja?
Uppenbarligen åkt vilse då det ser lite opistat ut...
Nu tycker jag att du är lite o-snäll….Uppenbarligen åkt vilse då det ser lite opistat ut...![]()
Var är jag?
Du är också o-snäll….På väg norrut?
Ja, den snabba släpliften Nüllisch med hela 550 fhm syns därnere. Lilla skidområdet Davos-Rinerhorn har bara en gammal ägglift och tre släpliftar men fantastisk skidåkning!Tycker ni är hårda mot PC.Kanske inte skulle ta med honom i Steinberg, men mellan Nüllischgrat och Rieber Augschtbärg går nog bra. (I skidområdet Davos Rinerhorn alltså)
Parpan?Gått runt den där bowlen när det var barmark, efter att ha passerat Rinerhorns topp.
Vad heter byn som syns nere i dalen?
Visa bilaga 32968
Rätt direkt! En av de mindre bekanta byarna längs vägen över Lenzerheide. Som synes med egen lift upp på Lenzerheide Ost, även nära liften över vägen om man vill åka i West.Parpan?
Margretetorp?Var finns den här macken?
Visa bilaga 32969
Korrekt!
Fel fel fel.....Korrekt!
Piz Zupò 3996m tittar fram där till vänster om Cima de Piazzis pyramid. Längre ut till vänster syns även Monte Disgrazia.
Bra spanat!
Din tur @Kalle_Luzern !
Det ser man ju klart och tydligt att Cima de Piazzi är högst. I bilden, vilket efterfrågades. Höjdmässigt däremot, är det Piz Zupo.
(Uttråkad och utan dator. Men strax lite äventyr).![]()
Samma tanke här men jag kände att jag måste jobba ihop litet större förtroendekapital först...Det ser man ju klart och tydligt att Cima de Piazzi är högst. I bilden, vilket efterfrågades. ...
Ja, borde inte vara så svårt. Inte varit ute och tagit den senaste veckan eller så, tyvärr.Fin bild Kalle, och den bör ju inte behöva någon mer ledtråd men jag känner inte igen det spontant och sitter "dåligt till". Så - tålamod!![]()
Där är det inte. Längre västerut, och söderut.Jag drar till med Arosa (för att kanske få en ledtråd….)
Där har jag inte åkt skidor än.Disentis?
Så är det! Den ”gamla” som de lyckades haverera 2021. Ersättaren verkar de hoppas öppna i år. Fina rännor som nås från den.Är det Saulire-kabinen i Courchevel man ser på bilden??
Långt dit om man bor i VT så klart…
Ja, även jag är chockerad!!!Ja långt från Vermontoch framför allt - inte i Schweiz?!? Det blir en plump i mitt excel-ark...
![]()