Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Var är jag?

1722253764797.png

Tycker ni är hårda mot PC. :ROFLMAO: Kanske inte skulle ta med honom i Steinberg, men mellan Nüllischgrat och Rieber Augschtbärg går nog bra. (I skidområdet Davos Rinerhorn alltså)
Ja, den snabba släpliften Nüllisch med hela 550 fhm syns därnere. Lilla skidområdet Davos-Rinerhorn har bara en gammal ägglift och tre släpliftar men fantastisk skidåkning!
Davos-Parsenn är också jättefin skidåkning, men alldeles för mycket folk tyvärr.

Vad gör vi nu med de två o-snällisarna?:unsure:
Jag tycker att du lurar med @fredw till Wengen och puttar honom utför Hundschopf.😜
Men @STORPOTATEN han hade nog gärna blivit puttad utför både Mausefalle och Steilhang….så jag hackar hans mobil så att den spelar funk konstant i en vecka!💡☝️

Din tur @Kalle_Luzern !

Korrekt!
Piz Zupò 3996m tittar fram där till vänster om Cima de Piazzis pyramid. Längre ut till vänster syns även Monte Disgrazia.
Bra spanat!

Din tur @Kalle_Luzern !
Fel fel fel.....

Det ser man ju klart och tydligt att Cima de Piazzi är högst. I bilden, vilket efterfrågades. Höjdmässigt däremot, är det Piz Zupo. 😄😉🥱

(Uttråkad och utan dator. Men strax lite äventyr). 😀

Blev lugnt här... Känt skidområde, populärt bland folk här. Fast de flesta kanske inte tar sig till delarna som syns i bilden? :unsure:

Fin bild Kalle, och den bör ju inte behöva någon mer ledtråd men jag känner inte igen det spontant och sitter "dåligt till". Så - tålamod! :)

Fin bild Kalle, och den bör ju inte behöva någon mer ledtråd men jag känner inte igen det spontant och sitter "dåligt till". Så - tålamod! :)
Ja, borde inte vara så svårt. Inte varit ute och tagit den senaste veckan eller så, tyvärr. ;) Gissning belönas självklart med ledtråd som sig bör. :)

Jag har nästan ingen aning men det påminner mig om Val d'isere eller om man får bredda lite och säga Espace Killy?

Snödjup

Tillbaka
Topp