Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Så är det! Då borde svaret på var vara ganska lätt också!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok, ger rätt för det, så kallas ju området.Sattel-Hochstuckli
Du står på Dalsnibba och vi ser Geiranger och Örnefjellsvägen.Ok! Så var står jag nu och vad ser vi?
Lillnipen på nipfjället
Japp, Nipfjället är rätt.Lillnipen på nipfjället
Faktiskt ett ganska roligt fjäll på vintern. Åkning åt flera håll.Japp, Nipfjället är rätt.
Din tur!
Yes, stämmer bra det.Mitt i Stora Bält, Sprogö fyr?
Corectomundo!Cykelvasan?
Mycket riktigt, som går upp till Mythenregionens skidområde. Brunnen nere vid Urnersee till vänster. Här utsikten från toppstationens tak.Rotenfluebahn?
Alldeles riktigt är det toppen på Marmoladamassivet längst till vänster på 86 km avstånd. Framför Marmolada ser man konturerna av välkända Sassolungo. Och i mitten på bilden Cima della Vezzana på hela 96 km avstånd.Torr luft och zoomobjektiv ser det ut som.Gaiskogel, 3128 m där till höger ser det ut som. Vad kan slå det då?
Chansar på Punta Penia i Marmolada, 3343 m.
Visa bilaga 33028
Under Gurschen-flyer i Andermatt.Ibland kan man verkligen se milsvitt, som när man ser 4000-metare runt Saas-Fee och Zermatt från Titlis. Eller Schwarzwald för den delen.
Här en bild där man inte ser så långt, och kanske lite lättare för de flesta här.Var är bilden tagen?
Visa bilaga 33029
Laubersgrat?Vad heter liften?
Visa bilaga 33036
Jajamensan!! Ser dessutom att den fått tag på en skidåkare på din bild……!!!Rögrund?
EDIT: har ni också problem med att det blir dubbla inlägg om man inte ser upp?? Jag ser fler än jag som får sätta "punkt" på en oönskad dubblett..
Edit 2: Den var tydligen målad litet annorlunda förr:
Visa bilaga 33040