Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ok, ger rätt för det, så kallas ju området. :) Mostelberg heter den lilla byn ovanför Sattel där toppstationen ligger.
Jag gick upp, åkte ner med en annan lift, av strategiska skäl avslöjar jag inte vilken. ;) Får bocka av att åka med liften en annan gång. Ödet för skidområdet verkar lite öppet, av förklarliga skäl har de det inte lätt med senare års milda vintrar och deras låga höjd.

Din tur @erik_lagg

Ok! Så var står jag nu och vad ser vi?

Bilagor

• IMG_0306.jpeg
    IMG_0306.jpeg
    479.2 KB · Besök: 65
Stadshuset och Kaknästornet kände jag igen vilket hjälpte en hel del.
Försökte få in en kort film men lyckades inte, går det inte att länka filmer?
Vad har grabben och jag precis avslutat? Ganska precis ett år sedan.

Bilagor

• IMG_3071.jpeg
    IMG_3071.jpeg
    261.1 KB · Besök: 43
Inte direkt bortskämda med Kaiserwetter på helgerna i Alperna i år. Men man får ge sig ut ändå… I vilken lift satt jag här?
1722777252294.jpeg

Torr luft och zoomobjektiv ser det ut som. :) Gaiskogel, 3128 m där till höger ser det ut som. Vad kan slå det då? :unsure:
Chansar på Punta Penia i Marmolada, 3343 m.
Visa bilaga 33028
Alldeles riktigt är det toppen på Marmoladamassivet längst till vänster på 86 km avstånd. Framför Marmolada ser man konturerna av välkända Sassolungo. Och i mitten på bilden Cima della Vezzana på hela 96 km avstånd.

Bra spanat!
Din tur @Kalle_Luzern

Ibland kan man verkligen se milsvitt, som när man ser 4000-metare runt Saas-Fee och Zermatt från Titlis. Eller Schwarzwald för den delen.
Här en bild där man inte ser så långt, och kanske lite lättare för de flesta här. ;) Var är bilden tagen?
IMG_0059.JPG

Det är ju mycket natur, men rätt lite djur i den här tråden, så nu blir det ändring.
Bergsgetter har nog många av oss sett, men bergskrokodiler är lite ovanligare! Under semestern sprang jag dock på en som vilade på en bergsknalle…..
Någon som vet var den finns??
1722931784857.jpeg

Gissningar ger som vanligt en ledtråd….

Snödjup

Tillbaka
Topp