Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Snyggt värre!! :love:
Mittenstationen där, vet du om de två ägarna på andra sidan kommit överens ännu, och åter slagit ihop sina liftkort/områden?
Inte hängt med där, men när jag kollar nu verkar de inte kommit över sina differenser utan kör separat fortfarande. Är ju inga stora områden, tycker de borde tjäna på att samarbeta. 🤷‍♂️

Inte hängt med där, men när jag kollar nu verkar de inte kommit över sina differenser utan kör separat fortfarande. Är ju inga stora områden, tycker de borde tjäna på att samarbeta. 🤷‍♂️
Tråkigt! Jag skulle mkt väl kunna tänka mig att ta någon dag där, under förutsättning att det är samma liftkort. Åker däremot inte dit för att åka några enstaka liftar, för att sedan åka 500 meter för att köpa nytt liftkort med några enstaka liftar. Idioti.

Potäten verkar ju kunna men inte riktigt vill svara? 🤔 Säntis, Chäserrug, Leist? Walensee under molntäcket gissar jag.
Snyggt spanat! (y) Säntis med sin massiva station och antenn längst bort, Chäserrugg på Churfirsten-kammen (del av ett av de två skidområdena i Toggenburg) och närmast mycket riktigt Leist i Flumserberg. Sjön hade man nog inte sett även utan molnen. Bilden tagen från Mütschüelergulmen.

Din tur igen @SoulRider

Senast ändrad:
Tackar @Kalle_Luzern. Hjälpte till att jag var i krokarna på försommaren och bl.a. körde förbi Walensee.

Jag har två stora intressen i livet, skidåkning och golf. Mycket praktiskt då var sak har sin tid och säsong. Men det är lite extra trevligt när de ibland nästintill möts, t.ex. genom golf i bergsmiljöer.

Så, var har jag tagit denna bild? Önskar namn på banan. Stort pluspoäng till den som även sätter vilket hål detta är.

Bilagor

• IMG_2689.jpg
    IMG_2689.jpg
    1 MB · Besök: 55
Tackar @Kalle_Luzern. Hjälpte till att jag var i krokarna på försommaren och bl.a. körde förbi Walensee.

Jag har två stora intressen i livet, skidåkning och golf. Mycket praktiskt då var sak har sin tid och säsong. Men det är lite extra trevligt när de ibland nästintill möts, t.ex. genom golf i bergsmiljöer.

Så, var har jag tagit denna bild? Önskar namn på banan. Stort pluspoäng till den som även sätter vilket hål detta är.

Det verkar vara Golf du Mont d'Arbois i Megève. Ser oerhört vackert ut på sommaren. Trots en del sökande så lyckas jag tyvärr inte luska fram vilket hål det är

Golf du Mont d'Arbois i Megève är riktigt! Det är hål 17.

Banan ligger på drygt 1300 möh och korsas av flera liftar, bl.a. en gondolbana som de körde under tiden vi spelade. På vinternt används rangen som ett nybörjarområde med tillhörande rullband och flera pister går rätt över vissa av hålen.

Din tur @Wille1504

Bilagor

• IMG_0295.jpg
    IMG_0295.jpg
    821.8 KB · Besök: 47
Gissar på hål 12.
red. ser hål 17, men bunkern ligger ju jämsides med green som den gör på hål 12???
Som jag minns det tog jag bilden mot slutet av rundan, mellan det att jag hålat ur på 17 och skulle pegga upp på 18. Men blev osäker och fick kolla geotaggen i mobilen och du har ju helt rätt i att det är hål 12. Inte första gången jag är ute och cyklar i denna tråd :ROFLMAO: Stort jäkla stilpoäng till dig @kappakomplett som sätter rätt hål, när inte ens jag som spelat och tagit bilden kunde det :ROFLMAO:
IMG_0722.PNG

Som jag minns det tog jag bilden mot slutet av rundan, mellan det att jag hålat ur på 17 och skulle pegga upp på 18. Men blev osäker och fick kolla geotaggen i mobilen och du har ju helt rätt i att det är hål 12. Inte första gången jag är ute och cyklar i denna tråd :ROFLMAO: Stort jäkla stilpoäng till dig @kappakomplett som sätter rätt hål, när inte ens jag som spelat och tagit bilden kunde det :ROFLMAO:Visa bilaga 33566
Tackar, har läst banguider hela sommaren... !

Golf du Mont d'Arbois i Megève är riktigt! Det är hål 17.

Banan ligger på drygt 1300 möh och korsas av flera liftar, bl.a. en gondolbana som de körde under tiden vi spelade. På vinternt används rangen som ett nybörjarområde med tillhörande rullband och flera pister går rätt över vissa av hålen.

Din tur @Wille1504

Aha, förstod inte riktigt att det var där mitt i nybörjarområdet som den ligger. Tror det var där jag drog en riktig krasch en gång när det var ungefär 10 plusgrader och jag kom från offpisten i ett långt skär. Precis när jag skulle byta kant och belagen låg plant mot snön sög det till och jag trillade på näsan på ett spektakulärt vis.

Då undrar jag vad sockertoppen i mitten heter:
1000001718.jpg

Inte bara stora båtar, stor fisk i bäcken också. 👆 Den legendariska Hucho Hucho simmar här!! :)
Donau alltså. Med Donaukraftwerk Altenwörth och Kernkraftwerk Zwentendorf i bilden.
Snyggt där!
Hucho Hucho eller den stora Donaulaxen.🎣
Zwentendorf hittade jag det här citatet om: ”Das Kraftwerk gilt als größte Investitionsruine der Republik Österreich”. Ett kärnkraftverk som aldrig togs i drift. De har i alla fall vattenkraft så länge det regnar och snöar i bergen.

Snyggt spanat @STORPOTATEN , din bild nästa!

Snyggt där!
Hucho Hucho eller den stora Donaulaxen.🎣
Zwentendorf hittade jag det här citatet om: ”Das Kraftwerk gilt als größte Investitionsruine der Republik Österreich”. Ett kärnkraftverk som aldrig togs i drift. De har i alla fall vattenkraft så länge det regnar och snöar i bergen.

Snyggt spanat @STORPOTATEN , din bild nästa!
Det här är en restaurang som är i drift, och jag gissar att investeringen på den har burit frukt. Mycket frukt.
Vad heter restaurangen?
1726085383157.png

Fast kan det vara så att ”de sugrörsdrickande fjollorna” har tagit sig till Österrike? :unsure:

Jag snurrade på mitt lycko-tur-hjul igen och det stannade på Häuslalm.:oops:
Måste ju vara fel?🤷‍♂️

Senast ändrad:
Kanske är sen på bollen men har just insett att man kan fråga chatGPT. Hmm, får se om den har rätt. Men man vill ju inte fuska... eller?

Så här svarade den (med allt viktigt borttaget):
Staden på bilden verkar vara x, y. Den breda floden och broarna tyder på att det är z, och i bakgrunden ser man t, ett ikoniskt landmärke och TV-torn i staden x.

Senast ändrad:
Kanske är sen på bollen men har just insett att man kan fråga chatGPT. Hmm, får se om den har rätt. Men man vill ju inte fuska... eller?

Så här svarade den (med allt viktigt borttaget):
Staden på bilden verkar vara x, y. Den breda floden och broarna tyder på att det är z, och i bakgrunden ser man t, ett ikoniskt landmärke och TV-torn i staden x.

Då kan jag ta hela svaret.
"Staden på bilden verkar vara Düsseldorf, Tyskland. Den breda floden och broarna tyder på att det är Rhen, och i bakgrunden ser man Rheinturm, ett ikoniskt landmärke och TV-torn i staden Düsseldorf."

Förlåt! :-)

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp