MrHotDog
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Fel land.Meribel?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fel land.Meribel?
Fel världsdel.Blackcomb?
Också det första stället i Alperna som jag har besökt!Det är synnerligen likt det här lilla trevliga stället vi besökte 2021, Wildkogel. Så jag slår väl till på det då.
Litet, trevligt och fina backar, jag gillade det.
Visa bilaga 34039
Ja, du var väl typ endast 8 bast, men vyerna finns fortfarande kvar i ditt minne som om det vore igår....Också det första stället i Alperna som jag har besökt!
Ja, det kallas Alpergers syndrom.Ja, du var väl typ endast 8 bast, men vyerna finns fortfarande kvar i ditt minne som om det vore igår....![]()
Helt riktigt, tyckte det var ett helt ok ställe att tillbringa en dag på.Det är synnerligen likt det här lilla trevliga stället vi besökte 2021, Wildkogel. Så jag slår väl till på det då.
Litet, trevligt och fina backar, jag gillade det.
Visa bilaga 34039
På tal om trevliga små skidorter har vi en sådan här, vad heter den?Helt riktigt, tyckte det var ett helt ok ställe att tillbringa en dag på.
Det är det inte, men landet är rätt.Puy-Saint-Vincent?
Är det Vars vi ser?Det är det inte, men landet är rätt.
Nej det är inte Vars.Är det Vars vi ser?
Det är inte Sauze d'Oulx. But I like the way you think!Jaha, inte då som den italienska skidorten med liknande namn som ligger i närheten av Oulx?
Jomen visst är det Le Sauze och ovanför det Le Super Sauze! Ser riktigt trevligt ut för en puderdag, med så där lagomt glest växande skog.... Vänstra sidan där...Mmmmm....Ok jag tar chansen, tror det är från Le Super-Sauze.
Serre Chevalier är väl dyrt och fint, har jag hört. Precis som en burk kall bea.Nej det är inte Vars.
Men om vi säger att Vars är som brunsås är det här mer som supersåsen Bea.![]()
Serre är ju väldigt fint men inte korrekt här, utan Alfred E Neumann tog hem bilden denna gång!Serre Chevalier är väl dyrt och fint, har jag hört. Precis som en burk kall bea.
Usch då, det där ser inte alls bra ut. Han verkar ha blivit brutalt helgrillad, med undantag av huvudet.Så här innan snön faller alltför djupt så tänkte jag avsluta the "silly season" med denna bild, som föreställer denna stads fulaste fontän (enligt lokalbefolkningen). Och där finns många fontäner.
Vilken stad, och vad heter fontänen?
Visa bilaga 34058
Usch då, det där ser inte alls bra ut. Han verkar ha blivit brutalt helgrillad, med undantag av huvudet.![]()
Den där kommer jag ihåg från när jag var yngre och var i Rom med familjen. Namnet var jag dock tvungen att söka reda på, så om det gills även om jag semifuskar med Babuino/Babianen kan jag återkomma med något bildigt ikväll.
"Ugly statue Rome" kom man långt med för namnet ;pSnyggt! Fontana del Babuino, även kallad Il Babuino (babianen) nära spanska trappan i Rom. Turen går till... nordnorge?
Holmbukktind med omnejd är för lång anmarsch för vi skulle orka det så här tidigt på säsongen (kanske ffa för att det blir lång utmarsch)Ser ganska högt ut. Gissar på Lyngen någonstans, kanske kring Holmbukktind?
Det är väl fan, jag som trodde du höll dig till att veta allt i Alperna!I grytan mellan Istind, Urdtinden och Store Kjostinden?
Han har bara tur den där Alexander Lukas!Det är väl fan, jag som trodde du höll dig till att veta allt i Alperna!Stafettpinnen går (i vanlig ordning) över till PisteCarver!
Ha ha, jag riktade den låånga kikaren norrut!Det är väl fan, jag som trodde du höll dig till att veta allt i Alperna!Stafettpinnen går (i vanlig ordning) över till PisteCarver!