Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

I vilket åk är bilden tagen?
1729349430361.jpeg

Och det är ju fortfarande lördag! :devilish:🤘

Tackar. Nu, i min bild är vi ca. 100 meter från en skidlift. Vilken lift? Där arrangeras varje sommar en forspaddlingfestival, och just där börjar en jätte fin sträcka, klass 3-4 (forsarna börjar ca. en km nerströms). Där var också en boatercross tävling. Frun var med, simmade, bröt sin ben, fick gipsförband i Garmisch, och det var en rolig resa det hem...
Kuva 3 2.jpg

Just där! Kajak festivalen hölls varje sommar nära parkeringen av Elferbahn. @OliverAa go on!
Har bott där (Sporthotel Neustift).:)
När det var lite sämre väder åkte man inte till glaciären, utan gick bara tvärs över parkeringen och åkte upp med Elferbahn. Ett litet skidområde men med bra skidåkning där nästan bara de lokala åkarna håller till.
Skiers right från den översta släpliften finns fin offpist terräng med lite glesa granplantor, där jag åkte redan på 90-talet. Men man får blunda när man lämnar pisten och åker förbi lavinvarningsskyltarna.🫣
Tyckte dock inte att det såg särskilt lavinfarligt ut.

Visst är det väl norska Redningsselskapets flaggor som syns till vänster i bilden??🤔
Kan det vara i närheten av Stavanger?

Då säger jag typ Musenalp?
Musenalp är det, Klewenalp syns i bilden. Gick upp över Musenalp från Niederrickenbach, kabinen upp dit från Dallenwil. Såg fem gems när jag kom upp ur skogen!
Mycket riktigt syns Mythen, dessutom Säntis, Glärnisch och en drös andra toppar i Schwyzer och Glarner alpen.

Söndagsschlager nu, @STORPOTATEN ? ;)
Blick åt andra hållet med glimt av Berner alpen.
1729433020634.jpeg

Musenalp är det, Klewenalp syns i bilden. Gick upp över Musenalp från Niederrickenbach, kabinen upp dit från Dallenwil. Såg fem gems när jag kom upp ur skogen!
Mycket riktigt syns Mythen, dessutom Säntis, Glärnisch och en drös andra toppar i Schwyzer och Glarner alpen.

Söndagsschlager nu, @STORPOTATEN ? ;)
Blick åt andra hållet med glimt av Berner alpen.
Söndagsschlager? Hmmm....ska se vad vi kan hitta på då...

Stationshus i dalen var hett häromdagen, spinner vidare på det. Var hittar vi denna flotta dalstation?
1729433831175.png

Söndagsschlager....Gud nej.
Istället slår jag till med en äkta svensk hjälte, ingen mindre än Nils "Dominator" Fjellström! Denna gudabenådade trumgud som är så mycket hårdrock det bara blir. Jag säger håll i hatten, för det behövs. 👊🤟😈

Söndagsschlager? Hmmm....ska se vad vi kan hitta på då...

Stationshus i dalen var hett häromdagen, spinner vidare på det. Var hittar vi denna flotta dalstation?
Visa bilaga 34260

Söndagsschlager....Gud nej.
Istället slår jag till med en äkta svensk hjälte, ingen mindre än Nils "Dominator" Fjellström! Denna gudabenådade trumgud som är så mycket hårdrock det bara blir. Jag säger håll i hatten, för det behövs. 👊🤟😈
Shit, galet ju! Sjukt imponerande. 🤘 🥁

Aha!!!
Hoch-Ybrig???
Ja, precis. Dalstationen i Weglosen. Vill inte veta hur mycket kaos det är i skidområdet om alla parkeringsplatser de har där är upptagna.
Nu ser det nog lite annorlunda ut, de har börjat bygget av dalstation till deras nya lift. När jag var där hade de bara börjat med toppstationen.

Din tur @Hawk100

1729488038755.jpeg

Tack, då kör vi ytterligare en bänk, men med två trötta Televerksgubbar på. Oklart om det är ostfestivalen eller skidåkningen som har knäckt dem, men Televerksfärgade jackor hade de i alla fall.
Vad heter skidorten där man hittar bänken?

Tillbaka
Topp