Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nåväl, med Schenker i förgrunden måste det väl ändå vara

1730479605206.png

Ja, Gösgens kärnkraftverk som syns. Mühleberg stängt, men tre ligger kvar längs Aare och Rhen. Byggarbeten så jag fick åka en omväg via Aargau till Zürich i söndags.
Över till rockräven @STORPOTATEN
Jo, rock har alltid prio No1, men nog är till och med jag lite allätare musikaliskt sett. Slänger således in en tidlös klassiker nedan, nu när det är Funky Friday och allting!
Samtidigt som jag undrar vad det är för "åker" vi hamnat på här?
1730480293385.png

Vafan, ska inte du stå och stuffa på något italienskt disco nu? 😳
Men visst skulle det kunna vara de Les2Alpes, och ÄR det.
Vassego Italo-Disco-PC!
Ha ha, lite gammal italiensk 🇮🇹 fredagsdisco kan jag väl på förekommen anledning bjuda på!🔊🎉;)

Och så en bildgåta då:
Det här caféet :coffee: har en utsikt som inte går av för hackor. Vad heter det?
Och alla som ingår i ”gänget” (ni vet vilka ni är ;)) är bänkade.
1730482517178.png

1730482565031.png

Jag var tvungen att höra på det där.Polaren Tumppi (död redan) spelade dem så fan ljud, vi bodde i samma elevcell flera år.
Grymt sköna gubbar, har träffat dom flera gånger. Första gången när Piggy forfarande levde. De uppskattar verkligen sina fans och är ett otroligt bra liveband.

Då är vi nästan rätt men du kan få rätt för den. Bilden är från Gjendehøe, en liten topp med fin utsikt över Bessegen och allt folk där. Knutshøe är toppen/berget till vänster i bilden.

Din tur.

Med så heta prylar och på den tiden måste det ju nästan ha varit någonstans nära St Anton….!!!🤔 Det var väl ändå förstahandsvalet för oss svenskar då…??⛷️🎿🍻
Om jag inte minns fel var jag där 89 (året efter stora lavinen) med ett par guldiga Course under pjäxorna…..😉 Men ett Moverställ hade jag inte råd med då….😢

Härlig bild. Det där är inga ”bredlagg”… 😀 Ser litet guldiga ut. Dynastar Course? Om man inte känner igen byn så får man gissa på annat! Mover? 1987? 😀
Jag tror att skidorna är Salomon X-scream.
Kläderna är mycket riktigt Mover. Årsmodell vet jag inte, det är inte jag på bilden.
Bilden är tagen år 2000.

Med så heta prylar och på den tiden måste det ju nästan ha varit någonstans nära St Anton….!!!🤔 Det var väl ändå förstahandsvalet för oss svenskar då…??⛷️🎿🍻
Om jag inte minns fel var jag där 89 (året efter stora lavinen) med ett par guldiga Course under pjäxorna…..😉 Men ett Moverställ hade jag inte råd med då….😢
Det är inte särskilt nära St Anton. Inte ens samma land.

Tillbaka
Topp