Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte i Graubünden, men inte långt därifrån.Tycker kyrkan ser mer ut som typ Graubünden.
Tänkte Andermatt först. Men med tanke på kyrkan är det ju Hospental.En liten ledtråd kan vara att jag är ganska förvånad att @Kalle_Luzern inte har identifierat byn.
Javisst är det Hospental.Tänkte Andermatt först. Men med tanke på kyrkan är det ju Hospental.
Tänkte Andermatt först. Men med tanke på kyrkan är det ju Hospental.
Precis så! I bakgrunden Schlossberg och Gross Spannort. Liften som syns får av någon anledning stå kvar, måste vara lääänge sen den var i drift.Trübsee?
Edit: Borde väl vara Laub som går där på höger sidan?
Yes, vi står på,eller vid birgithovda. Och det stora är såklart prestholdskarvet. Nära geilo.Blev rätt säker på vilket det stora fjället är men var du står är svårare. Birgithovda heter visst en liten topp som kan stämma.
ah, ända där ute.Bollen ligger på mållinjen, ingen som vill peta in den?
Såna amatörbildfrågor!Jämtkraft tycks ha inspirerats av tråden:
(jag blev lite förvånad att de lottar ut ett Skistar kort eftersom Jämtkraft även ger rabatt på Scandi Pass i kommande nummer)
Vinn ett säsongskort
Nu har du chansen att vinna ett säsongskort från SkiStar. Svara på frågorna så kan det vara du som kniper säsongskortet i valfri SkiStar-anläggning. Lycka till!www.jamtkraft.se
Japp, men ett proffs som du tar väl min bild i ett nafs? (Eller ska du låta våra nykomlingar fortsätta briljera i norsk geografi?)Såna amatörbildfrågor!
Om det räcker för att vinna ett liftkort, så borde man i den här tråden för en korrekt gissning vinna minst en fjällstuga om det hela ska vara proportionerligt!![]()
I så fall som en smart affärsman skulle jag snarast lägga ut det på Blocket för önskat byte mot ett Scandinavian Skipass!Ps. Jag skulle få ett gott skratt om du vann ett Skistar kort![]()
Fjäll nr 4 kändes vagt bekant….Såna amatörbildfrågor!
Om det räcker för att vinna ett liftkort, så borde man i den här tråden för en korrekt gissning vinna minst en fjällstuga om det hela ska vara proportionerligt!![]()
Pigghögalten?Men kom igen nu och gissa på bilden med de välkända höga topparna![]()
Hmm, jag tror nog att Rondslottet ligger bakom, så jag säger Högronden? Eller så syns Rondslottet? Eller så är det Storronden?Vad heter högsta toppen i bilden?
Jag har sett dem från Rondane Höyfjellshotell när jag var fem år gammal och från Kvitfjell för två år sedan (då jag var några år äldre), men aldrig norrifrån.exakt!
Nationalparken Rondane sedd fr norr. Topparna är högre än keb
(jag trodde PC skulle känna igen sina barndoms berg![]()
Näe, hans tur har tagit slut nu.exakt!
Nationalparken Rondane sedd fr norr. Topparna är högre än keb
(jag trodde PC skulle känna igen sina barndoms berg![]()
Sen när behöver man använda förstoringsglas
Svårt att se.
Du tänker rätt, men hamnar lite fel. Delvis. Jag står nämligen på Sölen...Svårt att se.
men..
Gissar på Sölen-massivet sett från Städjan?
Tillbaks till Rondane ja! Ett massivt massiv?Rondane?
Japp, här ”sölas” det inte med repetitiva bildgåtor!Om det inte är Rondane igen då?
![]()