Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Var är bilden tagen?
1730708542154.jpeg

Tänkte Andermatt först. Men med tanke på kyrkan är det ju Hospental.

Kul bild med spännande bakgrund, det får inte bli för lätt! En ex-skidort numera utan liftar, med 190 invånare, tagen från en numera stängd vägsnutt (på gamla St Gotthardsvägen...) Tack att du klämde den Kalle, kunde ha blivit en långkörare (förutom dem med gott "kyrktoppsminne"...) :)

1730730905333.png

Nu till Kalles bild. Wallander har ljusat upp den en del men kliar sig fundersamt på flinten.

Senast ändrad:
Först hade jag ingen aning om vad man såg på bilden men när något trodde Valdresfløya så tänkte jag av någon anledning direkt på att det kunde vara Hallingskarvet och det var det.

Vilken by ser man här?
fredriks - Copy.jpg

Mh, lungt här.
Har själv inte tillgång till mina bilder, så ska inte gissa på byn. Men skull eväl säga att det är Norge, nånstans More/Romsdal. Kammen där i bilden känns bekant.

Wallander har skannat en hel del norska fjordar (det finns många...) utan säkert resultat men nog ser det norskt ut.

Trodde det skulle vara rätt lätt. Skulle säga att det är ett väldigt känt norskt område för allt som har med berg att göra både sommar och vinter.

Jämtkraft tycks ha inspirerats av tråden:
(jag blev lite förvånad att de lottar ut ett Skistar kort eftersom Jämtkraft även ger rabatt på Scandi Pass i kommande nummer)

Jämtkraft tycks ha inspirerats av tråden:
(jag blev lite förvånad att de lottar ut ett Skistar kort eftersom Jämtkraft även ger rabatt på Scandi Pass i kommande nummer)

Såna amatörbildfrågor!
Om det räcker för att vinna ett liftkort, så borde man i den här tråden för en korrekt gissning vinna minst en fjällstuga om det hela ska vara proportionerligt!🏔️🏚️☝️

Såna amatörbildfrågor!
Om det räcker för att vinna ett liftkort, så borde man i den här tråden för en korrekt gissning vinna minst en fjällstuga om det hela ska vara proportionerligt!🏔️🏚️☝️
Japp, men ett proffs som du tar väl min bild i ett nafs? (Eller ska du låta våra nykomlingar fortsätta briljera i norsk geografi?)

Ps. Jag skulle få ett gott skratt om du vann ett Skistar kort 🤓

Såna amatörbildfrågor!
Fjäll nr 4 kändes vagt bekant….🤔
Övriga har jag ingen aning om!!
Innebär det då att jag har åkt skidor där???

Om det inte är Rondane igen då?

🙃
Japp, här ”sölas” det inte med repetitiva bildgåtor! ;)

Och det är såklart Kaiserwetter på bilden.
Och angående en annan aktuell tråddiskussion, vill man undvika dåligt väder på fjällsemestern så kan man ta rygg på mig. Jag åker bara till fjällen när det är fint väder.☀️😎🏔️;)

Din bild @Tele777 !

Tillbaka
Topp