Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad är ditt svar då? Välj ett. ;)
Sorry, första gången i tråden och klockan var för mycket för att bildgoogla Andermatt och Zermatt. 😴
Var nog lika bra KaitsuH tog den. Jag håller mig ju medvetet borta härifrån då jag aldrig tar några bilder.

Edit: En bild kan jag nog skrapa fram om inte KaitsuH vill.

Vad tittar vi ned på? Dolt under molnen?

Bilagor

• 960E6880-29B2-4C4B-82DB-68BC5124952C.jpeg
    960E6880-29B2-4C4B-82DB-68BC5124952C.jpeg
    1 MB · Besök: 107
Såklart är det Riksgränsen! Toppen av Nordal sticker precis upp ur dimman. Bilden tagen från Vassi 14:e juni -23
För övrigt tog Gällivaresonen Johan Airijoki (länkad låt ”svart fredag”☝️) silver i SM i halfpipe 2002.

Tillägg: Över till PC

I en annan tråd har det diskuterats livligt angående andra aktiviteter förutom skidåkning på en skidresa. En sådan trevlig aktivitet är att äta specialiteter som landet man besöker har att erbjuda.
Vad är det för delikatess som ligger i mitten på brickan?
1732884952683.jpeg

Och så är det ju disco-fredag 💃🕺i bildtråden:

I en annan tråd har det diskuterats livligt angående andra aktiviteter förutom skidåkning på en skidresa. En sådan trevlig aktivitet är att äta specialiteter som landet man besöker har att erbjuda.
Vad är det för delikatess som ligger i mitten på brickan?
Visa bilaga 35347

Och så är det ju disco-fredag 💃🕺i bildtråden:

Ser ut som att du fått dina antipasti mailade och utskrivna på plastat papper?!? Ser gott ut, kan man få en carbon copy? :giggle:

fast Riksgränsen ligger ju inte där nere utan till höger, utanför bild.👻

kan det vara Porcini på tallriken? eller Karl Johan som det heter på svenska
Hela systemet syns inte men nog hade väl i alla fall toppen av skidsystemet varit synligt vid klart väder? Kan ju i och för sig hända att jag blandar ihop de olika topparna på vassi, det blev flera rundor denna dag innan den oerhört täta dimman tillslut slukade hela Vassi också. Då var vi nästan på toppen och kunde knappt se händerna framför oss. Trodde vi skulle bli kvar där uppe ett bra tag när plötsligt en minimal lucka i dimman uppenbarade sig så solljuset kunde tränga igenom och lös upp ett par meter framför oss. Denna ”spotlight” ledde oss hela vägen ned.

Karl-Johan måste väl ändå vara korrekt, jag undvek att svara då jag har enorm brist på bilder.

Tillägg: toppen av övre stolsliften och en stor del av Nordalsliften bör absolut vara synliga från denna punkt när jag jämför med karta.🧐

Senast ändrad:
jag sitter lite tajt till och lämnar bilden @davoorama (som jag tycker hade rätt på förra bilden :)
👍 Tekniskt hade ni såklart båda rätt då jag aldrig specificerat att det var just området mitt i bild som avsågs dvs Nordals eller om man så vill Riksgränsen. Får vara tydligare i fortsättningen.

Tack @Ivo del Scandi
Jag hugger på den. En tråkig kväll på en tjänsteresa för ett par år sedan ledde mig helt ovetandes efter en slumpmässig promenad fram till denna ”anläggning”. Vad heter den och var ligger den?
IMG_0251.jpeg

Snödjup

Tillbaka
Topp