Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Gör ett nytt försök med denna då, Canale Joel? :rolleyes:
Nej, men nu kom vi till rätt land. Fast lite väl långt österut.

Ledtråd:
När bilden togs (=väldigt länge sedan) så var accessen till åket ganska lätt. Sen var det en period som man fick lägga ner mycket jobb för att komma dit bilden är tagen. Nuförtiden är det lättare igen, men eventuellt inte exakt lika lätt som på den gamla goda tiden. Vet inte säkert för det var länge sedan jag var där.

Nej, men nu kom vi till rätt land. Fast lite väl långt österut.

Ledtråd:
När bilden togs (=väldigt länge sedan) så var accessen till åket ganska lätt. Sen var det en period som man fick lägga ner mycket jobb för att komma dit bilden är tagen. Nuförtiden är det lättare igen, men eventuellt inte exakt lika lätt som på den gamla goda tiden. Vet inte säkert för det var länge sedan jag var där.
Låter som det skulle kunna vara Alagna. Och de åken är man ju inget vidare på tyvärr..får kalla in @MrHotDog och @KaitsuH .
Canyon di Zube Foric?

Senast ändrad:
Låter som det skulle kunna vara Alagna. Och de åken är man ju inget vidare på tyvärr..får kalla in @MrHotDog och @KaitsuH .
Canyon di Zube Foric?
Det kanske skulle kunna vara Alagna, men det är inte Canyon di Zube Foric. Den har alltid varit lika jobbig att ta sig till eftersom man får skinna några hundra höjdmeter från Gressoney-sidan.

Kanske något för trådens berg- och fotonördar… från landet med fler banker än tandläkare.

”Kamera, Kamera an der Wand, wer hat das Schönste im ganzen Land?” 😅

Hittade inga bra snöbilder i mobilen, här övernattade vi somras. I vilken stad?
DSC_2431-01.jpeg

Det finns tydligen flera Saalfeld I Tyskland. Vi ska lite mer sydväst om erat Saalfeld. Trodde det skulle vara "svinenkelt" 🐖

Har tyvärr pinsamt dåligt med bergsbilder , så jag slänger in ett konstverk istället.
Vem är konstnären och var kan man se konstverket…..?
1733555962505.jpeg

Ja, grymt bra cover. 🤘 Såg Roky i Malmö en gång, riktigt bra konsert.
Videon lite så där? 😂
Coolt att sett Roky, jag tycker dock att Hästsparks cover är den bästa men hittade inte den.
Tyckte det behövdes den mörkaste versionen nu när det är mörkt ute.
Videon är underbar! Säkert en polare till bandet som spelat in med sin pappas videokamera 😁

Snödjup

Tillbaka
Topp