STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Gör ett nytt försök med denna då, Canale Joel? 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, men nu kom vi till rätt land. Fast lite väl långt österut.Gör ett nytt försök med denna då, Canale Joel?![]()
Låter som det skulle kunna vara Alagna. Och de åken är man ju inget vidare på tyvärr..får kalla in @MrHotDog och @KaitsuH .Nej, men nu kom vi till rätt land. Fast lite väl långt österut.
Ledtråd:
När bilden togs (=väldigt länge sedan) så var accessen till åket ganska lätt. Sen var det en period som man fick lägga ner mycket jobb för att komma dit bilden är tagen. Nuförtiden är det lättare igen, men eventuellt inte exakt lika lätt som på den gamla goda tiden. Vet inte säkert för det var länge sedan jag var där.
Det kanske skulle kunna vara Alagna, men det är inte Canyon di Zube Foric. Den har alltid varit lika jobbig att ta sig till eftersom man får skinna några hundra höjdmeter från Gressoney-sidan.
Du är i rätt land men ca 43 mil fel..Wanne-Eickel?
Mer norrut ca 28 milMünchen. Isar kanal är det inte, kanske Nymphenburger kanal?
Lite närmare men fortfarande 12 mil kvar norrutMain-Donau-kanal Nürnberg.
Nu är du för långt norrut åk söderut 18 milSaalfeld?
Är inte Saalfeld 18 mil norr om Nurnberg?Nu är du för långt norrut åk söderut 18 mil
Inte heller jag!Är inte Saalfeld 18 mil norr om Nurnberg?
Jag hänger inte med i ledtrådarna
![]()
Saalfeld to Nürnberg
www.google.com
Nu tror jag ta mig fan varmkorven är lika full som Kalle_Luzern var igår när han gissade Citygross Skärholmen, sluddrade gjorde han också:Är inte Saalfeld 18 mil norr om Nurnberg?
Jag hänger inte med i ledtrådarna
![]()
Saalfeld to Nürnberg
www.google.com
Jag är i schärgårn mamma…Gross Schärhorn.
Det stämmer bra. Din tur.Schweinfurt då?
Rätt!
Om du ska hålla på med massa påhittade regler får du åtminstone bjuda på lite hårdrock!Det får bli en lördagsgåta. Alla som svarat rätt på mer än 20 bildgåtor i denna tråd får vänta att gissa till kl 21.
Var är detta?
Visa bilaga 35551
Om man svarat fel på minst 20 bildgåtor måste man vänta ännu längre då?Det får bli en lördagsgåta. Alla som svarat rätt på mer än 20 bildgåtor i denna tråd får vänta att gissa till kl 21.
Var är detta?
Visa bilaga 35551
Sådan förstklassig blomkål odlas väl vanligtvis på Åreskutan?Det får bli en lördagsgåta. Alla som svarat rätt på mer än 20 bildgåtor i denna tråd får vänta att gissa till kl 21.
Var är detta?
Visa bilaga 35551
Om du ska hålla på med massa påhittade regler får du åtminstone bjuda på lite hårdrock!![]()
Sådan förstklassig blomkål odlas väl vanligtvis på Åreskutan?![]()
Ja, grymt bra cover.Måste vara Åre. Då jag var sist på den bollen så bjuder jag på en av de bästa låtarna som Sveriges musik scen levererat.
Coolt att sett Roky, jag tycker dock att Hästsparks cover är den bästa men hittade inte den.Ja, grymt bra cover.Såg Roky i Malmö en gång, riktigt bra konsert.
Videon lite så där?![]()