Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

På väg mot liften men var?
DSC_0065.JPG

Bra minne! Men frågan gällde valfri lift i bilden.....så nu blir det först till kvarn - alle man och kvinnor, till kartan!
Och @OliverAa ...känns igen nu? 😉
Hahaha jäklar tänkte direkt på en viss lift i Sölden men kände inte igen hundra.

Rörde mig i krokarna för ungefär två timmar sedan, men då i kvällsåkning så utan bra vy.

Lämnar bilden till någon annan i brist på bilder.

Då gissar jag att det är en av pylonerna till Gaislachkogelbahn som syns på din första bild. Skulle det vara rätt får valfri person som inte hör till de 5 med flest rätt i tråden lägga upp en ny bild. Har ingen lagt upp en bild innan 9.00 är det fritt fram för vem son helst att lägga upp en ny bild…..

Kors i taket. Mannen som - hittills! - inte gjort sig direkt känd för fotografiskt minne när det gäller skidorter ;), känner nu igen en plats där han var för 30 år sedan, medan han som åkte förbi liften på bilden strax innan bilden lades upp missar svaret?!? :rolleyes::ROFLMAO:
Kan det kanske bero på en sorts selektivt specialminne när det gäller betongstolpar?

Nu är det visst efter kl 9 och fritt fram.

I den här bilden kan man se Mont Blanc, följande gäller för vinst:
- Markera Mont Blanc i bilden.
- Ange avståndet inom en felmarginal på 10 km.

1736428526115.jpeg

Gissar att Mont Blanc ligger ca 212 km fågelvägen från ditt flygplan. Litet svårt att se exakt vad som finns rakt under planet. Har lagt in litet smygreklam för en viss skidort som ligger i grytan bakom det vita.

Visa bilaga 36536

Bullseye!🎯🏆
Så löser en mästare bildgåtor!(y)
Jag fick avståndet enligt mina mätningar till 217 km. Ganska fantastiskt att kunna se ett föremål genom atmosfären på ett sådant avstånd. Nästan som att åka upp i Turning Torso i Malmö och därifrån kunna se Göteborg (vilket dock inte går av andra skäl).

Här befann vi oss när jag tog bilden (blå punkten nertill på kartan).

Din tur @fredw !

1736439691842.png

Snödjup

Tillbaka
Topp