Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Där satt den.
Haukelifjell som nog många åkt förbi på vägen till Röldal utan å tänka på det.
Skaplig fallhöjd och stor ytor när snön väl är där.

Vad heter berget längst till vänster i bilden?
IMG_0178.jpeg

Strax läggdax.:sleep:
I vilken skidort tog jag den här bilden igår på fru PC?
Ni som vet var jag är just nu är bänkade.
1736030346961.jpeg

Om man tittar noga så kan man se en lift som går upp till den mellersta toppen på berget till höger om fru PC.
Från den toppen har man utsikten på bilden nedan.
Vi har inte sett någon svensk bil här och inte hört någon prata svenska, ett hyfsat stort skidområde är det dock. Schweinhaxe finns inte på några menyer här inte.
1736076762554.png

Senast ändrad:
Ja, där satt den!
Vars les Claux som tillsammans med grannbyn Risoul bildar skidsystemet La Foret Blanche med 185 km pist.
Bra jobbat Kalle.(y)
Antar att mina ”fubik-kompisar” hjälpte till med en del ledtrådar….🤬:ROFLMAO:;)

Din tur @KalleBackeus !
Ja onekligen blev det enklare med ledtrådar från olika håll 🙂

Då undrar jag vilken den högsta toppen är som syns i bild?
20241230_102106.jpg

Edit: och ingen är bänkad denna runda. Inte ens de förnämsta toppspanarna.

Senast ändrad:
Hmmm, lite svårt att se exakt här. Rosegg sticker väl upp. Men undrar om inte Zupo också tronar upp ovanför ryggen rakt fram? :unsure:
Well, jag gissar på Pizzo Zupo?

Hmmm, lite svårt att se exakt här. Rosegg sticker väl upp. Men undrar om inte Zupo också tronar upp ovanför ryggen rakt fram? :unsure:
Well, jag gissar på Pizzo Zupo?
Jag hade fått för mig att man till och med ser Bernina själv. Men nu när mästerspanaren inte nämner den toppen blir jag osäker. Massivet är ju hur som helst helt rätt så bollen går över till dig tänker jag (och så får PC ev. korrigera).

Jag hade fått för mig att man till och med ser Bernina själv. Men nu när mästerspanaren inte nämner den toppen blir jag osäker. Massivet är ju hur som helst helt rätt så bollen går över till dig tänker jag (och så får PC ev. korrigera).
Svårt att säga. Bernina ligger lite längre bort i massivet, och således inbillar jag mig att toppen inte når upp över de närmre liggande bergen. Men vette tusan. :rolleyes:

Anyways, i vilket skidsystem står jag när jag tar denna bild?
1736177436404.png

På hotellet som jag har bott på den här veckan, hade man prytt väggarna med en del spännande inramningar.
En av de tre på den här prispallen är en riktigt skidlegendar. Vilken av de tre är det, och vad heter han?
1736198930302.jpeg

Bilagor

• 1736198785670.jpeg
    1736198785670.jpeg
    368.7 KB · Besök: 54
Trean påminner om Klaus Heidegger men det är en vild gissning… Fast han åkte nog på Atomic. Edit: Ser nu att han också åkt på Rossignol så kanske…

Senast ändrad:
Tycker vinnaren ser ut som en ung Storpotat men riktigt så gammal är han nog inte. 😉
Instämmer nu med Killy men har svårt att se honom på en tredjeplats.
Tänkte precis skriva att jag aldrig tagit ngn pallplats med skidor under fötterna. Men det stämmer ju inte.
En gång kom jag faktiskt på andra plats i en tävling i Tänndalen. Han som ledde med 4 sekunder efter första åket körde ur i andra, så jag tog mig upp på andra plats. Och ja just, det var totalt bara tre deltagare också ja.... :LOL:

Snödjup

Tillbaka
Topp