Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, klart det är Steinberg!Ja, men Steinberg javisst!
Jag har varje gång (3 gånger...) varit där med noll sikt och kass snö.
Som ledtråd var det längst bilkörning per höjdmeter jag gjort.
Kanske Eskilstuna, Västerås, Husqvarna då? Eller någon annan finnhåla?Den inringade lokalen påminner om en barack (kallad "häktet") på annan bild från en finsk skidort...
Visa bilaga 37198
Är det i denna mysiga bierstube man hänger efter dagens slut?
![]()
Kanske Eskilstuna, Västerås, Husqvarna då? Eller någon annan finnhåla?
Varken Tärnaby eller Flottsbro.Flottsbro
Men, den har varit stängd redan flera år?Pyhä?
Suomutunturi
Men, den har varit stängd redan flera år?
Soumu var rätt. Tagen 25 november den här säsongen.Kanske var det en gammal bild? Det ser iofs öppet ut...
![]()
Home page - Suomutunturi
Step into the heart of the snow! Experience top-class slopes and enjoy modern restaurant and accommodation facilities in the middle of Suomu's unique winter.www.suomutunturi.fi
Eftersom jag snart måste bege mig hemåt, vilket tar litet tid, tolkar jag dig som att mitt svar var rätt. Och lägger in en betydligt äldre bild strax, fotad från fotoalbumet.
47 euro för ett dagkort där??Soumu var rätt. Tagen 25 november den här säsongen.
Också kvällskort! Jag kan inte förstå, hur i fan kan ni inte få belysning för backarna i Sverige.åkningen är över före jag har ens vaknat upp. Jag betalar hellre 47 euro för att kunna åka från klockan 9 till klockan 21 än nästan samma, för att sluta åkningen innan man har inte ens hinnat vaknat upp.47 euro för ett dagkort där??
Nä, jag ser ingen anledning att åka skidor i vårt östra grannland (även om en del tjatar om att Finland tillhör Skandinavien. Nej det gör de inte)
Gränsen
I det eviga sökandet på kartan råkade jag på ett ställe jag aldrig hört talas om tidigare, så jag provar med det....Ännu mer åt väster. Och mot söder
När jag såg bilden tänkte jag spontant Marsfjället…Ledtråd. Bergsmassivet på bilden är avlångt, med högsta punkt över havet i meter lika med födelseåret för skådespelaren i mitten på denna bild:
Visa bilaga 37246
Stämmer! Och från vilken skidort?Hallingskarvet och Folarskardnuten?
Och jag som fick för mig skidorten var Hallingskarvet.... Geilo då kanske?Stämmer! Och från vilken skidort?