Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja, klart det är Steinberg! :) Slutet av april för två år sen.

Din bild @KaitsuH
Jag har varje gång (3 gånger...) varit där med noll sikt och kass snö.

Nu blir det inte "bergspaning". Var är bilden tagen?
IMG_20241231_112149.webp

Som ledtråd var det längst bilkörning per höjdmeter jag gjort.

Bilagor

• Morgon.webp
    Morgon.webp
    426.4 KB · Besök: 87
Kanske Eskilstuna, Västerås, Husqvarna då? Eller någon annan finnhåla?

I så fall kunde det varit Alebacken... I Ale/Surte (där andelen med finsk bakgrund är mycket hög) har jag en finsk/svensk lumparkompis som fick en flaska Kosken som tack för att jag fick låna hans ryggsäck. Mycket trevlig person.

Såvitt jag vet har de iofs inget häkte vid Alebacken, men man behöver inte åka långt ifrån för att det ska stämma på kriteriet "längst bilkörning per höjdmeter"... Dessutom passar det in på den allmänt dystra stämningen på bild, som kompenseras av god stämningen bland folket när man väl är på plats.

Men, den har varit stängd redan flera år?

Kanske var det en gammal bild? Det ser iofs öppet ut...

Eftersom jag snart måste bege mig hemåt, vilket tar litet tid, tolkar jag dig som att mitt svar var rätt. Och lägger in en betydligt äldre bild strax, fotad från fotoalbumet.

Kanske var det en gammal bild? Det ser iofs öppet ut...

Eftersom jag snart måste bege mig hemåt, vilket tar litet tid, tolkar jag dig som att mitt svar var rätt. Och lägger in en betydligt äldre bild strax, fotad från fotoalbumet.
Soumu var rätt. Tagen 25 november den här säsongen.

47 euro för ett dagkort där??

Nä, jag ser ingen anledning att åka skidor i vårt östra grannland (även om en del tjatar om att Finland tillhör Skandinavien. Nej det gör de inte)
Också kvällskort! Jag kan inte förstå, hur i fan kan ni inte få belysning för backarna i Sverige.åkningen är över före jag har ens vaknat upp. Jag betalar hellre 47 euro för att kunna åka från klockan 9 till klockan 21 än nästan samma, för att sluta åkningen innan man har inte ens hinnat vaknat upp.

Ledtråd. Bergsmassivet på bilden är avlångt, med högsta punkt över havet i meter lika med födelseåret för skådespelaren i mitten på denna bild:

1738412743217.webp

Tillbaka
Topp