Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Lofsdalen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lofsdalen?
Nej, längre söderut än dessa.Klövsjö?
Javisst är det så.Är väl Stöten det där
Nej, vi är inte i sverige och längre söderut.Chansar med Slåttatjocka. För då kanske Tjumåhas skulle dyka upp.
Nära... Men vi gick bara en ganska kort bit...Högevarde?
Yes, så är det. PC's gissning är ju också Norefjell, typ. Hade Högevard är lite mer till höger än första bilden.Augunshaug?
(man ser i alla fall Gaustatoppen så du bör vara i Norefjell)
...eller bara ost & bröd och en Chinotto?Quattro stagione?
Stämmer bra!Pian del Leone - Pancani ?
Ibland är det bra att komma ihåg var folk har skrivit att de har åktStämmer bra!
Just hemkommen från underbart sportlov i Limone.
Men lite irriterande att det kom 30-40 cm nysnö dagen efter vi kom hem![]()
Nope. Fel land.Saint-Honoré
Är det gamla Ex Funivia, Punta Indren?Ibland är det bra att komma ihåg var folk har skrivit att de har åkt.
Vad heter den här toppstationen som inte längre är i drift?Visa bilaga 38273
Storspanaren slår till igenÄr det gamla Ex Funivia, Punta Indren?
Bara varit i Alagna en gång, maken till skuggig by får man leta efter...Storspanaren slår till igen
Helt rätt.
Nej det är inget ställe för afterski på en solig terass.Bara varit i Alagna en gång, maken till skuggig by får man leta efter...
Freeride paradise som de kallar sig.....stämde verkligen inte när jag var där. Väldigt lite snö, och den snö som var hade samma konsistens som golvet i ett parkeringsgarage.
Ride on!I väntan på bättre tider och modiga bildgissare har det blivit Funky Friday. Och då återvänder vi till Jimmy Castor Bunch.
På tal om Freeride. Vid det röda krysset går en kabin upp. Och vid det blå (ungefär) går en klassisk offpist-repa ned i grytan. Vad heter den sistnämnda?
Visa bilaga 38299
Modiga bildgissare uppskattas, men här gick du tyvärr bet. Du är i fel land, jag har faktiskt varit i andra länder än Frankrike...Börjar nånstans, kanske leder det nån vart... Antar att det inte är La Meije vi ser mitt i bild? Liknar men ändå inte.
Modiga bildgissare uppskattas, men här gick du tyvärr bet. Du är i fel land, jag har faktiskt varit i andra länder än Frankrike...![]()
Jaha, så du gissade alltså inte..Gick bet?! Jag sa ju bara att det nog inte var La Meije! Har inte ens börjat gissa ännu!![]()
Ca tusen meter lägre än La Meije, men likväl ett imponerande berg det där Dachstein. Och turen heter förstås Edelgrieß, vilket verkar vara en synnerligen trevlig tur med en intressant anmarsch. Får bli av till nästa vinter va?Eftersom vi är i Frankrike så gissar jag på att vi ser La montagne Dachstein och freeride nerfarten kanske är La route Edelgriess?
EDIT: I den här regionen dricker fransmännen Almdudler, klär sig i Lederhosen och gillar ompa ompa musik på afterskin.![]()
Är det inte i Zermatt? Kan vara Riffelberg?Usch, den där "ädelgrisen" ser inte alls trevlig ut.
Vid vilken liftstation är den här bilden tagen?
Visa bilaga 38319
Eftersom jag efter de senaste turerna till Italien och Frankrike, längtar tillbaka till Österrike och den sköna stämningen där, så bjuder jag inte på något funky idag, utan på Anton aus Tirol med DJ Ötzi:
Zermatt?Är det inte i Zermatt? Kan vara Riffelberg?
Tyckte jag kände igen berget! En bit ovanför Riffelberg ligger Igloo-bar där man har den bästa utsikten över alla 4000-topparna. Nu en enkel gåta innan dödsmetallen tar över här. Vilken station är det här:Zermatt?
Nä…. den där spissen är Storsylen och bilden är tagen vid Storulvåns fjällstation.
Ja, från Riffelberg är bilden tagen och Matterhorn är och förblir det vackraste berget i Alperna.
Din bild @kappakomplett !