Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

1742678506756.webp

Är temat apres-ski barer nu?
Inifrån vilken är den här bilden tagen?
1742717118689.webp

Och så är det ju dags för tysk schlager-söndag igen.
För @Kalle_Luzern framför här Helene Fischer ”Marathon”:

Senast ändrad:
Nu en bildgåta utom tävlan.
Jag var precis på utflykt vid Ålabodarna och där stod en riktig skönhet parkerad. En riktig klassiker och den snyggaste bil 🏎️ som någonsin gjorts enligt mig.
Vad heter modellen?
1742732925135.webp

1742733069254.webp

Ska jag gissa på Love nu? Är trött och förvirrad efter en jävlig resa...

@PisteCarver tror det är en GTO 288
Ja, nu var det LOVE apres-ski.(y)

Och bilen är en Ferrari 328 GTB, som är efterföljaren till 308:an.
De är från tidigt 80-tal tror jag, den här var i fantastiskt skick, även läderklädseln såg ut som ny.
Vilken av de två modellerna som är den snyggaste kan nog Ferrari aficionados diskutera länge.

Din tur @Snowgod !

Ja, nu var det LOVE apres-ski.(y)

Och bilen är en Ferrari 328 GTB, som är efterföljaren till 308:an.
De är från tidigt 80-tal tror jag, den här var i fantastiskt skick, även läderklädseln såg ut som ny.
Vilken av de två modellerna som är den snyggaste kan nog Ferrari aficionados diskutera länge.

Din tur @Snowgod !
Men @KaitsuH sa ju Love tidigare? :unsure:
Tycker nog det finns snyggare Ferraris, men kanske saknar nostalgi-gen?

Mitt i prick (även för restaurangen/hotellet men jag ville ju ha orten...)! Jag (och svansgunnar) rekommenderade St Vigilio i en annan tråd för några veckor sedan utan att jag varit där... :ROFLMAO: Nu har jag varit där så nu vet jag, den är mysig! Ligger litet lågt men fin famljeort av den typ som det finns hundratals av i alperna.

Man når numera Sella Ronda-komplexet härifrån via en gondol som går över till/från Badia-dalen där man kan ta en skidbuss till Alta Badia, La Villa etc. Denna dal heter inte Badia utan Marebbe.

Din tur!

Finns många fina pister ned från Roc des Verdons och Banzai är en av dem. Men det är inte den jag söker.
Den jag söker är en riktig pärla till pist på ca1300 fallhöjdsmeter...
Om man vänder på karten så finns det en lång pist ner till Champagny. Men den byter namn verkar det som, den längsta biten heter Mont de la guerre.
Första biten heter Bozelet. Den bit man ser på bilden är nog ändå Mont de la guerre?

Om man vänder på karten så finns det en lång pist ner till Champagny. Men den byter namn verkar det som, den längsta biten heter Mont de la guerre.
Första biten heter Bozelet. Den bit man ser på bilden är nog ändå Mont de la guerre?
Precis! Bozelet i början för att övergå till Mont de la Guerre, en riktig stänkare till pist när snön ligger hela vägen ned till Champagny. Ligger lite avsides också, så inte direkt välbesökt.
Som bonus finns en del riktigt bra ytor utanför pisten också. (y)

Bilden är din @kappakomplett

Precis! Bozelet i början för att övergå till Mont de la Guerre, en riktig stänkare till pist när snön ligger hela vägen ned till Champagny. Ligger lite avsides också, så inte direkt välbesökt.
Som bonus finns en del riktigt bra ytor utanför pisten också. (y)

Bilden är din @kappakomplett
Det låter helt fantastiskt!
Får försöka komma tillbaka till La Plagne, det är 46 år sedan jag var där senast...

Nu till en enkel bild som vanligt, var är den tagen:

Bilagor

• DSC01098.webp
    DSC01098.webp
    93.4 KB · Besök: 52
Tillbaka
Topp