Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För långt österutÄr det Orestes Hütte?
Lite för långt västerutLove, Cervinia?
Javisst, bara 600 meter fågelvägen från Love ligger Rocco Nere. Tillbaka til @PisteCarver
Javisst, bara 600 meter fågelvägen från Love ligger Rocco Nere. Tillbaka til @PisteCarver
Men därifrån och ner till byn var åkningen ganska OK.Smack mitt i den del av Cervinia som jag tror att PC (med rätta) tyckte minst om…![]()
Ska jag gissa på Love nu? Är trött och förvirrad efter en jävlig resa...@Snowgod nu har du chansen!
Ja, nu var det LOVE apres-ski.Ska jag gissa på Love nu? Är trött och förvirrad efter en jävlig resa...
@PisteCarver tror det är en GTO 288
Men @KaitsuH sa ju Love tidigare?Ja, nu var det LOVE apres-ski.
Och bilen är en Ferrari 328 GTB, som är efterföljaren till 308:an.
De är från tidigt 80-tal tror jag, den här var i fantastiskt skick, även läderklädseln såg ut som ny.
Vilken av de två modellerna som är den snyggaste kan nog Ferrari aficionados diskutera länge.
Din tur @Snowgod !
Jag vet exakt var...
Visst är det Lugano. Världens största italienskspråkiga stad utanför Italien.Ticino nånstans? Lugano?
Framgår det vad skidorten heter? Den som ligger i dalen i bild.Hittar nåt som heter La Para i Val Badia som liknar den restaurangen.
San Vigilio?Framgår det vad skidorten heter? Den som ligger i dalen i bild.
San Vigilio?
Jaha det gick ju snabbt.Här var det inte mycket man kände igen. Ingenting faktiskt.
Och just därför provar jag med...Nordmakedonien?
Ofan!
En ren gissning på La Pagnes petite rochette.Ofan!
Röta förstås, men tyckte bergen var lite lika bilder från Catskiing-reklamen...
Nu undrar jag vad pisten på kammen heter?
Visa bilaga 38505
Det är ju nära, väldigt nära. Rätt skidområde, men fel pist.En ren gissning på La Pagnes petite rochette.
Nix, men pisten börjar uppe på Roc des Verdons.Verdonds?
Banzaï då kanske?Nix, men pisten börjar uppe på Roc des Verdons.
Finns många fina pister ned från Roc des Verdons och Banzai är en av dem. Men det är inte den jag söker.Banzaï då kanske?
Om man vänder på karten så finns det en lång pist ner till Champagny. Men den byter namn verkar det som, den längsta biten heter Mont de la guerre.Finns många fina pister ned från Roc des Verdons och Banzai är en av dem. Men det är inte den jag söker.
Den jag söker är en riktig pärla till pist på ca1300 fallhöjdsmeter...
Nu blev jag lost.. e de den som e döpt efter vår saliga hund Mira då?Nix, men pisten börjar uppe på Roc des Verdons.
Precis! Bozelet i början för att övergå till Mont de la Guerre, en riktig stänkare till pist när snön ligger hela vägen ned till Champagny. Ligger lite avsides också, så inte direkt välbesökt.Om man vänder på karten så finns det en lång pist ner till Champagny. Men den byter namn verkar det som, den längsta biten heter Mont de la guerre.
Första biten heter Bozelet. Den bit man ser på bilden är nog ändå Mont de la guerre?
Det låter helt fantastiskt!Precis! Bozelet i början för att övergå till Mont de la Guerre, en riktig stänkare till pist när snön ligger hela vägen ned till Champagny. Ligger lite avsides också, så inte direkt välbesökt.
Som bonus finns en del riktigt bra ytor utanför pisten också.
Bilden är din @kappakomplett