Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nånstans måste man börja som sagt.
Får jag då föreslå dig, och andra här, att finna svaret i era egna fotoalbum.... 😉

Nånstans måste man börja som sagt.
Får jag då föreslå dig, och andra här, att finna svaret i era egna fotoalbum.... 😉

GOc1.gif

Nja, kanske inte sååå vild gissning. Inte så svårt när en dal övergår i berg för att fortsätta på andra sidan med en dalgång som ser i stort sett "trädlös" ut... :)

Var har jag hamnat här då? Och var är jag på väg?
1743626149982.webp

Liftspersonalen var väldigt kinkig om man tog med skidorna in i den sprillans nya gondolen. Nödstopp direkt!

Törs inte ens tänka på vad de skulle säga om man klev ut nyknullad på toppen

Inte riktigt sådana aktiviteter jag hade i tankarna (sysslar Hawk med sånt?! Rompy pompy i gondolen? 🫣) men nån sorts tidsfördriv är ju bra i den där. :) Och det är en ganska lång promenad om en skida skulle ramla av tidigt längs färden...

Hmm - trodde det var där liftpersonalen tog ut mina skidor från snowboard-hållaren och bad mig ta in dem i gondolen?
Visa bilaga 38642
"alla" har uppenbarligen hittat liften (men vill inte säga namnet?).

well, det är toppliften i Pila. Lite speciellt att de börjat med att bygga översta biten av gondolbanan - i sommar ska de bygga färdigt den neder biten (liftstolparna redan på plats)-
Till nästa år kan alltså @e18 åka gondol (med ett byte/kisspaus för gamla gubbar som @Hawk100) från Aosta 580 möh till toppen 2700m på 30 min

kör vidare e18!

Senast ändrad:
Vid den där berömda ”gallerian” som man ska knata ovanpå?
Riksgränsen? Då är du för långt norrut och österut
Kollade kartan nu och insåg att du nog inte menade där, kanske du redan är på rätt ställe? Låt mig ändå ta bort de -13 graderna från bilden och slänga in en låt innan någon drar igång funky friday..
IMG_2453.webp

Då kör vi ett bergmassiv uppifrån igen.
Vad heter massivet som sticker upp ovanför molnen i mitten och vad är det känt för?
1743774504342.webp

Och Funky Friday inleds med en klassiker av Joe Bataan.🔊🕺
Tror att den kan falla @Hawk100 i smaken…:unsure:

Snödjup

Tillbaka
Topp