Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Saulire?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jajamensan! Såklart är de det. Din bild!Face de Bellevarde?
Ja verkligen! Oerhört trevligt hike-område. Och bilden är såklart tagen från Hoher Kasten. Beskar bilden något så att toppen på Säntis inte skulle komma med för att göra det lite svårare. Funderade först på att bänka dig @Kalle_Luzern men känns som att du hade fin spelkänsla och lät övriga få en chans innan du plockade denFint där i Alpstein.Bilden tagen från Hoher Kasten.
Jo, tog den direkt i morse men höll mig lite.Ja verkligen! Oerhört trevligt hike-område. Och bilden är såklart tagen från Hoher Kasten. Beskar bilden något så att toppen på Säntis inte skulle komma med för att göra det lite svårare. Funderade först på att bänka dig @Kalle_Luzern men känns som att du hade fin spelkänsla och lät övriga få en chans innan du plockade den
Bilden vidare till @Kalle_Luzern
Sensommar skulle jag kalla det, men Schweiz stämmer så klart.En så fin bild får vi låta ligga uppe ett tag till!Men tror det är en höstbild från Schweiz.
Lite lika kanske de är, men annan typ av ost här.Topparna är lite lika dom jag såg när jag tittade ut från hotellrummet i Gruyere men tveksamt om det stämmer.![]()
Nej, också för långt västerut.Mürren?
Ja, topparna har varit med i otaliga bilder och vinklar redan.Har inte samma bildminne som vissa andra men kanske har de där två sockertopparna varit med här förr?
Såg att din musikvideo var inspelad på Island och tänkte lägga upp något med Sigur Rós, men vet inte om sådan mysko musik uppskattas i församlingen...![]()
Stämmer bra det, närmade mig Stoos en dag i september. Stora och Lilla Mythen som syns.Hittar någon by som heter Stoos, den liknar topparna man ser. Eventuellt heter bergstopparna Mythen
Nix fel landKittelfjäll?
Fortfarande fel landDå prövar vi med Hemsedal istället.
Rätt land fel öDå är väl någonstans i Japan det som känns mest rimligt att gissa på. Men eftersom jag aldrig åkt där och har dålig koll blir det till att gissa vilt: Hakuba?
En blind höna och allt det där...Där satt den!Din tur @KalleBackeus
Jag drar till med en chansning.Visa bilaga 41263
Var är vi nu?
Bra chansning! Visst är det Vårdberget. Tidigare i höstas blev det ett återbesök här för första gången på åtminstone ett par decennier. Vidare till @xhibJag drar till med en chansning.
Vårdberget?
Ojdå. Jag har klättrat där någon gång, så det var väl inte 100 % chansning. Men det var ändå 22 år sen.Bra chansning! Visst är det Vårdberget. Tidigare i höstas blev det ett återbesök här för första gången på åtminstone ett par decennier. Vidare till @xhib
Romsdalen är rätt, men inte Hornaksla även om det är väldigt nära.Det där påminner om Romsdalen. Är det månne Hornaksla?
Det är däremot helt rätt.Tänkte först på Mongenjura men ser nu att det borda vara nordväggen på Romsdalshorn.