Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Visst är det så, det bitvis lite Dolomitliknande massivet mellan Meribel och Courchevel.
1761756144650.webp

Har ju varit där, men åkte alltid upp från andra sidan. Vi åkte några enklare rännor norr om toppstationen.
Vad heter toppstationen i den här bilden?
1761757159075.webp

Fint där i Alpstein. (y) Bilden tagen från Hoher Kasten.
Ja verkligen! Oerhört trevligt hike-område. Och bilden är såklart tagen från Hoher Kasten. Beskar bilden något så att toppen på Säntis inte skulle komma med för att göra det lite svårare. Funderade först på att bänka dig @Kalle_Luzern men känns som att du hade fin spelkänsla och lät övriga få en chans innan du plockade den :)

Bilden vidare till @Kalle_Luzern

Ja verkligen! Oerhört trevligt hike-område. Och bilden är såklart tagen från Hoher Kasten. Beskar bilden något så att toppen på Säntis inte skulle komma med för att göra det lite svårare. Funderade först på att bänka dig @Kalle_Luzern men känns som att du hade fin spelkänsla och lät övriga få en chans innan du plockade den :)

Bilden vidare till @Kalle_Luzern
Jo, tog den direkt i morse men höll mig lite. :) Ibland kontraproduktivt att bänka folk, ger ju indirekt ledtråd. ;)
Knappt varit i de trakterna, bara gått upp på Säntis en gång. Lite knöligt att ta sig till härifrån.
Var är den här bilden tagen?
1761824800133.webp

Topparna är lite lika dom jag såg när jag tittade ut från hotellrummet i Gruyere men tveksamt om det stämmer. 🤔

Har inte samma bildminne som vissa andra men kanske har de där två sockertopparna varit med här förr?

Såg att din musikvideo var inspelad på Island och tänkte lägga upp något med Sigur Rós, men vet inte om sådan mysko musik uppskattas i församlingen... :)

Har inte samma bildminne som vissa andra men kanske har de där två sockertopparna varit med här förr?

Såg att din musikvideo var inspelad på Island och tänkte lägga upp något med Sigur Rós, men vet inte om sådan mysko musik uppskattas i församlingen... :)
Ja, topparna har varit med i otaliga bilder och vinklar redan. ;)
Edit: Går segt så en liten ledtråd. Så här ser ena toppen ut när man kommer närmare.
1761926203337.webp

Senast ändrad:
Då är väl någonstans i Japan det som känns mest rimligt att gissa på. Men eftersom jag aldrig åkt där och har dålig koll blir det till att gissa vilt: Hakuba?

Bra chansning! Visst är det Vårdberget. Tidigare i höstas blev det ett återbesök här för första gången på åtminstone ett par decennier. Vidare till @xhib
Ojdå. Jag har klättrat där någon gång, så det var väl inte 100 % chansning. Men det var ändå 22 år sen.

Bara för det letade jag upp en gammal bild från min korta klättringskarriär.
Vad heter berget vi klättrade upp på?
IMG_0296.webp

Tillbaka
Topp