Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ser ju ut som en populär rutt, jag trodde nästan det var en uppåkt pist. Så vilken väg tog ni er upp innan ni kom ner? Samma väg?
Vi startade från Ischgl, åkte ner till Heidelberger Hütte och turade upp därifrån över bergen till Jamtal. Två nätter på Jamtalhütte, och därifrån fortsatte vi till Wiesbadener Hütte för två nätter. Och sist en lång dag för att ta oss tillbaka till Ischgl.

Stavisett är ōverskattad 😁

Vad heter den högsta toppen bakom den här liften?
IMG_5658.webp

Aj aj aj! Med en fråga som så tydligt kan tolkas glömde jag helt bort att vara petig. Egentligen ville jag veta vilken som är den högsta toppen i Grand Combin, men det kan vi spara till en annan gång.

Jaha... jag kanske uttryckte mig för oprecist, men det var Sunnmöre-Fjellseter jag menade. Fredrik får gärna ta nästa om det är rätt.

Finns inte så många skidbackar i More og Romsdal men efter lite goodling så ser det ut att vara

Sunnmørsalpane Skiarena Fjellseter​

Där jag inte har varit eller ens kört förbi.
Ah, den var klurig - även om jag körde förbi där i vintras, på väg till topptur på Auskeret (som syns till höger i bild).

Man missar gärna Fjellseter eftersom Stranda ligger en kvart därifrån 🤷

Fjellsætra är rätt. Vi bodde där i två veckor, men vi åkte aldrig i anläggningen. Istället valde vi att köra till Stranda när vi ville åka pist. Men större delen av tiden toppturade vi. Jag kan ändå tänka mig att åka även i Fjellsætra om man prickar rätt dag och rätta förhållanden.

Det var en fantastisk stuga med fin utsikt.
S06vGJTiL6092Nku6Avm8iQBTmVxTuX8.webp

Fjellsætra är rätt. Vi bodde där i två veckor, men vi åkte aldrig i anläggningen. Istället valde vi att köra till Stranda när vi ville åka pist. Men större delen av tiden toppturade vi. Jag kan ändå tänka mig att åka även i Fjellsætra om man prickar rätt dag och rätta förhållanden.

Det var en fantastisk stuga med fin utsikt.
Visa bilaga 41537

Den bilden kan man ju använda för att få med vem som helst upp till Norge. Som sagt tycker jag att det var Fredrik- som svarade mest rätt och nu har bollen.

Nej, enklare en Juratind och bra många fler som går turen. Kan nog vara 50-100+ stycken på en fin dag. Var kanske 15 stycken när bilden är tagen trots lite snö i området.

Snödjup

Tillbaka
Topp