Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad finns i det farliga området? Köttätande kaniner? Senast jag var där verkade det ganska fridfullt…
Aha, jympalärare som spanade efter fuskare?

Smart snubbe, måste ha ett helt liv av erfarenheter att ösa ifrån! 😁
Inte ett helt liv. Ännu. Men man närmar sig.

Trots att man åker till snöiga berg, kan det uppenbarligen hända att man hamnar bland palmer och paraplydrinkar på beachen. Här ett exempel från?

1763926297876.webp

Helt korrekt. Farozon för att bli sedd av läraren

Jag hjälpte till vid en skolorientering en gång och upptäckte några som fuskade genom att ta bilen en bit. När jag diskade dem blev de jättesura och tyckte att jag var för petig... :LOL: Fint badställe i Solvik men litet trångt - mer plats på badplatserna längre norrut där vi fattigare människor i Västerort bodde. ;)

Du är inte ensam om det! :) Fast nu hittade Wallander den i efterhand! Han har ringat in misstänkta "sightings" av den store potatan! ;)

Visa bilaga 41845
Aahhhh, Subli´ Cimes - det var grejjer det!
6 toppar och 6 olika typer av evenemang - allt gratis! Det var en fest för barnen, och för oss vuxna.
@fredw Dina spaningar stämmer ganska bra - det var jag som körde i vattenpölen, men det var småpotätera som körde den där Bungy-slungan.
:)
1764003140084.webp
1764003285360.webp

1764003373539.webp

Alla gissningar ger såklart ledtråd. Denna plats medeltemperatur är nog ganska långt under den vid floden Kwai.

Wien är korrekt! Vy över Donau. Här kommer den lite mindre beskurna bilden.

Vidare till @xhib
Hoppsan. Det var ju en halv-vild chansning. Mindes inte att bergen runt Wien var såpass höga men tänkte att det kunde vara Donau. Fast det är evigheter sen jag var där.

Var är den här bilden tagen. Skidortens namn räcker.

IMG_0309.webp

Dåligt med gissningar. Kan väl bjuda på en första ”på spåret ledtråd” ändå:
Is-kvällstidningen passerar här.

Snödjup

Tillbaka
Topp