gLasspinneL
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Gött mos!
Vilken skidort åker vi i här?
Vilken skidort åker vi i här?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Domodossola!!!
Allt för enkelt inser jag.Aosta / Lys?
Allt för enkelt inser jag.
Carrefour!Det är där man gör storköp på Lidl innan man blockerar sitt kreditkort, stänger av mobildata på telefonen, kollar mönsterdjupet på däcken, sätter farthållaren strax under hastighetsbegränsningen, tar ett djupt andetag och ger sig in i Schweiz...
Nästa gång blir det svårareNejdå, det är svårt/omöjligt att pricka in precis rätt svårighetsgrad i denna tråd... Det kan ta 2 minuter eller en halv vecka att få rätt svar.
Nästa gång blir det svårare
ÄR det Monte Bianco?
ÄR det Monte Bianco?
Gressoney La Trinité. Restaurang Sitten vid St AnnaI vilken dal står sonen och funderar på vägval?Visa bilaga 43287
ChampolucVar hade vi den här vansinniga dagen 2019?
Visa bilaga 43289
Nej, fel landChampoluc
Åker startar på "den andra" sidan av dalen, sidan med för mycket sydexponeringNej, fel land
Det här åker man man inte göra varje år, slutar vid riksvägen där det ibland står en taxi och väntar
Fel land igenchansning på Montgenevre
Rätt land men fel ort.Hmmm. Kanske Mürren?
Den här lokala legenden kanske hjälper dig att hitta resmålet?
Visa bilaga 43300
Nej, där har jag inte varit, korrekt.Vad? Har du varit i Österrike? Montafon?
Nej nej nej. Där har du inte varit!
Andermatt på väg ner från Nätschen?Misstänkte det, lätt hänt!
I tisdags åkte jag inte bara ner till landsvägen, utan tom på den! Var är bilden tagen?
Visa bilaga 43302
Stämmer perfekt det. Dalnedfarten går på Oberalppassvägen en bit, inklusive genom den här tunneln.Andermatt på väg ner från Nätchen?
Nix. Fel land.Arete des Cosmiques?