PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Bilden tagen från toppen av släpliften Col des Ombrintzes i Saint Luc?
Var där 1995.
Var där 1995.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, då hade samma berg legat från höger till vänster istället!Zermatt?
Ja visst är det så, exakt där!!Bilden tagen från toppen av släpliften Col des Ombrintzes i Saint Luc?
Var där 1995.![]()
men va f*n, det är inte rimligt att ni har varit på alla dom här ställena.Ja visst är det så!!
Härligt panorama där i Saint Luc, även över dalen upp mot det olyckdrabbade Crans Montana.
Över till PisteCarver som kan alla topparna på bilderna!
Nej, då var Grimentz och Zinal två separata skidsystem.Man ser även kabinen från Grimentz till Zinal från Saint Luc om det är klart väder. Den fanns kanske inte 1995?
Ja, det är inte för dom som har "high anxiety", pratade med föraren av Postbussen. Han sa att det var värst de tre första månaderna...Nej, då var Grimentz och Zinal två separata skidsystem.
Väldigt olika karaktär, Zinal betydligt brantare än Grimentz.
Bilvägen upp från Rhônedalen och in i Val d’Anniviers är ganska svettig.![]()
Nej, men rätt land! Längre västerut.Steirischer Bodensee und Gasthaus Forellenhof?
Att öppet redovisa vem som var bänkad hade blivit en alltförbra ledtråd till landet och även del av landet. Men, vill du gissa på vem den anonyma bänknötaren är så är det fritt fram nu när bildgåtan är löst (blir på temat "slå in öppna dörrar")Jag hade velat gissa på vem som var bänkad![]()
Att öppet redovisa vem som var bänkad hade blivit en alltförbra ledtråd till landet och även del av landet. Men, vill du gissa på vem den anonyma bänknötaren är så är det fritt fram nu när bildgåtan är löst (blir på temat "slå in öppna dörrar")![]()
Vi behöver rösta på vilket system vi ska använda för att boka mötestid. Jag röstar på Google formFörst tycker jag att vi ska ha ett stormöte där vi diskuterar igenom frågan ordentligt. Lägger du upp en sida på Doodle så att vi hittar en lämplig tid? Eller kanske bättre att någon annan gör det? Vem hittar lämplig lokal? Kan vi diskutera det först? Ska den bänkade då bänkas igen, eller innebär det att hen blir avslöjad? Viktigt att det hela går rätt till.![]()
Stilluptal?
Visst! Som störtar ner till Brienzersee på sydsidan.Giessbachfall.
Kreuzgipfel? Nej sorry, nu går jag hem.Ni kan se en Gipfelkreuz i bilden. Men vad heter Gipfeln?
Du är redan ganska nära...Kreuzgipfel? Nej sorry, nu går jag hem.
Men du är redan ganska nära igen!Filzenkogel?