Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Visst är det Platten, mellan Oberalppass och Schneehüenerstock.Audi?
eller Platten?![]()
Över till @PisteCarver
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det Platten, mellan Oberalppass och Schneehüenerstock.Audi?
eller Platten?![]()
På den bilden lever den inte upp till namnet.
Snabbt och lätt. Långt fint åk med runt 30 graders lutning mest hela tiden om man tar en konservativ linje. Snöläget bättre än väntat i botten. Här blick tillbaka nerifrån transportpisten till dalnedfarten.
Lite mer söderut...Nordals, Riksgränsen?
I bilden är det 37 grader.Snabbt och lätt. Långt fint åk med runt 30 graders lutning mest hela tiden om man tar en konservativ linje. Snöläget bättre än väntat i botten. Här blick tillbaka nerifrån transportpisten till dalnedfarten.
Hade det stått en orange Ockelbo halvt översnöad i bakgrunden hade jag trott du var i Svartlien….!!!Vilken restaurang tar jag en öl på? Tyvärr är den stängd nu.
Visa bilaga 43538
Vi ska lämna Norden och bege oss mycket mer söderutMen Norge är det inte, inte heller Finland, då du inte dricker öl från plast kopp.
Du är helt rätt restaurangen hette La Baita men är tyvärr stängd. Dom hade en jäkligt bra carbonara där. Din tur @xhibJag tror det är strax nedanför Pianalunga i Alagna. Men vad restaurangen heter minns jag inte.
Om det är var jag tror så har jag ätit där några gånger. Mysigt ställe.
Polaren Harri reser efter några dagar till Gresssoney med hans dotter. Finskt resebolag Youtravel tycks arrangera resor dit. och, jag just noterade, att de har även hotellet Dufour i listan! Jag tror, vi skall på sportlovet 2027 till Gressoney och hotel Dufour. Bästa maten hittills vi har fått i Alphotel.Du är helt rätt restaurangen hette La Baita men är tyvärr stängd. Dom hade en jäkligt bra carbonara där. Din tur @xhib
Misstänkte att det var där redan på första bilden men var inte helt säker.Du är helt rätt restaurangen hette La Baita men är tyvärr stängd. Dom hade en jäkligt bra carbonara där. Din tur @xhib
Ja det är den rännan.Det ser ut att vara Canale Giachetti. Uppe på Passo Zube där kan du åka ner mot Vall de Otro. Att kände igen den beror på att den dök upp på Alagnas insta idag.Visa bilaga 43553
Polaren Harri reser efter några dagar till Gresssoney med hans dotter. Finskt resebolag Youtravel tycks arrangera resor dit. och, jag just noterade, att de har även hotellet Dufour i listan! Jag tror, vi skall på sportlovet 2027 till Gressoney och hotel Dufour. Bästa maten hittills vi har fått i Alphotel.
Frugan har tjatat redan flera år, att "dit vill jag igen"! Nu är det möjligt.Jag har bott där! Ensam på en kort rek-resa inför en familjevecka (som blev till Dolomiterna istället..) Minns ej maten iofs. Ni planerar långt i förväg!
Det stämmer bra.Restaurant Eissee i Sportgastein?
Tror jag också ska börja lägga upp massa obskyra bilder på himlen med någon ödslig bergstopp någonstans, för mina bilder är ju alldeles för lätta! Rätt såklart @fredw
Fjellheisen?Älskar såna här relief-kartor men de gör ju sig bättre i verkligheten…
Vad heter liften som markerats med rosa/lila?
Visa bilaga 43579
Korrekt!Fjellheisen?
Toppen av Orelle!?La Thorens!?
Jag antar att du menar Val Thorens, men oavsett vilket så är det fel.La Thorens!?
Nej, vi skall längre söderut.Grands Montets Argentiere?