STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Det är det inte, men nu har vi hamnat i rätt land!Är det möjligen Bettaforca i Champoluc?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är det inte, men nu har vi hamnat i rätt land!Är det möjligen Bettaforca i Champoluc?
Asch, lägg bort Minttu, Kosken och Bombardinos nu. Du får läsa ordentligt helt enkelt, Zillertal-bilderna var bara strö-svammel i perfierin...Det här är jävla anarki nuförtiden. Där var flera bilder av Hintertux, sedan frågades någon sittlift. Och nu finns en gondollift i bilden. Ordning! Discipline! Kuria perkele! Pila?
Hemma redan. Fick någon flunsa från Italien.Asch, lägg bort Minttu, Kosken och Bombardinos nu. Du får läsa ordentligt helt enkelt, Zillertal-bilderna var bara strö-svammel i perfierin...![]()
Visst var han inne på rätt spår, Pila verkar hett i många trådar nu - och Leisse heter liften jag sökte!Hmm, tror KaitsuH är inne på något. Leisse?
Ja, Italien skall man passa sig för. Ett riktigt U-land, trots vissa envisa personers förhärliganden av deras tillkortakommanden....Hemma redan. Fick någon flunsa från Italien.
Ja, tänkte att där är det säkert inte för då hade någon tagit det direkt!Visst var han inne på rätt spår, Pila verkar hett i många trådar nu - och Leisse heter liften jag sökte!
Ingen som kände igen sig dock?, trots alla svenskar som nu vallfärdar dit?
Då är Kalle tillbaks vid rodret igen.
Nej det är det inte.Är inte det där Rindertitlis-Laubersgrat?
Och glöm inte skitorten Cervinia där man inte får parkera röven på en bänk på en backrestaurangterass utan att ha reserverat plats en vecka i förväg!Ja, Italien skall man passa sig för. Ett riktigt U-land, trots vissa envisa personers förhärliganden av deras tillkortakommanden....
Avsaknad av toaletter (hål i marken), vägrar (kan inte?) prata engelska, skolmatsalsbelysning ute på lokal, polenta var man än vänder sig och ofta risiga backrestauranger på de mindre och "charmiga" orterna...
Ja listan kan göras lång....![]()
Ja, ända uppe på glaciären är det och mao Ice flyer. Men som klen tröst för Kalle så syns nog Laubersgrat i vänsterkanten om man zoomar… Gammal bild, ser sällan så där bra ut däruppe numera.Skulle ha gissat som kalle2 men nehe. Ice-flyer då?
Tack! Tycker de ser puckligt å jävligt ut i pisten.. har zoomat in två pantertanter i bilden. Vid vilken restaurang satt jag o spanadeJa, ända uppe på glaciären är det och mao Ice flyer. Men som klen tröst för Kalle så syns nog Laubersgrat i vänsterkanten om man zoomar… Gammal bild, ser sällan så där bra ut däruppe numera.
Över till @Emmis
Ingen bild, eller bara next level ??Tack! Tycker de ser puckligt å jävligt ut i pisten.. har zoomat in två pantertanter i bilden. Vid vilken restaurang satt jag o spanade
Jag gillar skarpt! Och, nuförtiden, veckan 9, den enda möjligheten är Italien. I Österrike allt för mycket folk, i Frankrike dyrt och elaka människor, Schweiz är allt för dyr för oss fattiga lärare. Så, Italien, och flunsa eller covid.Ja, Italien skall man passa sig för. Ett riktigt U-land, trots vissa envisa personers förhärliganden av deras tillkortakommanden....
Avsaknad av toaletter (hål i marken), vägrar (kan inte?) prata engelska, skolmatsalsbelysning ute på lokal, polenta var man än vänder sig och ofta risiga backrestauranger på de mindre och "charmiga" orterna...
Ser ni ingen bild? Jag ser den? Men nytt försök. Dåligt nät i uländerIngen bild, eller bara next level ??![]()
Tyvärr fel land. Men jag utgår ifrån att exell-tabellförarna vet var jag rör mig o kan komma med bra gissningarTrutz, St. Moritz.
Ja, Italien skall man passa sig för. Ett riktigt U-land, trots vissa envisa personers förhärliganden av deras tillkortakommanden....
Tyvärr fel land. Men vi zoomar ut liteCourchevel??
Det närmar sig. Frågan var dessutom vilken resturangCourmayeur?
Sen när började vi ranka Kallarna här på forumet?Skulle ha gissat som kalle2 men nehe. Ice-flyer då?
Å fasen! Missade det. Då är jag helt rökt! Har medhavd massäck i backen för att ha råd att besöka fjällen. Vet inget om restaurangerna, bara värmestugorna ….Det närmar sig. Frågan var dessutom vilken resturang
Precis! Över till dig!Offshore?
tillhör inte vanligheterna för oss hellerÅ fasen! Missade det. Då är jag helt rökt! Har medhavd massäck i backen för att ha råd att besöka fjällen. Vet inget om restaurangerna, bara värmestugorna ….
![]()
Namnet påminner om härliga tider från ett annat liv... https://www.offshorecafe.com/Precis! Över till dig
What the hell. Har du dragit igång dina satelliter igen, eller var det bara Lens?Vid Stafel liften i Rosswald?
Nej, men rätt land.Monte Gaviola
Jag vet faktiskt inte vad massivet heter, men du har korrekt angett högsta toppen som jag frågade efter. Ganska mäktigt trots bara dryga 2500m, dalen ligger lågt, hela 2200 fhm till toppen.Cima della bacchetta tror jag högsta toppen heter, men massivet? Är det Concarena?
https://en.wikipedia.org/wiki/Concarena japp!Cima della bacchetta tror jag högsta toppen heter, men massivet? Är det Concarena?