Pikebuster
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
De liknar lite, men kyrkan ser nyare ut i Sölden om jag minns rätt.Nope, det är inte Sölden eller Nederkogel. Fel land.
De liknar lite, men kyrkan ser nyare ut i Sölden om jag minns rätt.Nope, det är inte Sölden eller Nederkogel. Fel land.
Nja, är inte i Kandersteg, men det är korrekt land!Du är i kandersteg...
Toppen då, ja den få man väl leta på en karta
Precis, nåväl. Schweiz är litet, bara att gnugga på.Vad. Trodde kyrkan ser precis lika dan ut? Letade just och hade tänkt att det är Blümlisalphorn... Men jag minns nog fel då. Få kolla på streetview...
Edit: Kyrkan är visst typ samma, men husen är betydligt mindre där... nåväl
Nähä... såndär tid har inte jag att leta med bilder och kartorPrecis, nåväl. Schweiz är litet, bara att gnugga på.![]()
Mais oui!La Ruinette?
Mellan Reeti och Faulhorn? BachseeVar är bilden tagen?
Visa bilaga 44679
Mycket bra spanat.Mellan Reeti och Faulhorn? Bachsee
Räcker Äkäslompolo efter bildsök?Var står jag, lite motvikt till alla bilder från Alperna.Visa bilaga 44687
De gick snabbt, nå räcker det väl. Är väl ca 7 km därifrån fågelvägen.Räcker Äkäslompolo efter bildsök?
Ja vad heter den, Mutjoch? Mutkogel? Tiefenbachferner?Om man tittar noga kan man i bakgrunden se en liftstation, vad heter den?
Visa bilaga 44699
Heter den så?Ja vad heter den, Mutjoch? Mutkogel? Tiefenbachferner?
EDIT: Asch då, menade förstås Rettenbachjoch. Ibland hastar man..![]()
Ja jag vette tusan, men på topo och piskarta står det ju Rettenblablabla.... Oavsett menar vi välan samma.Heter den så?
Det är en mellanstation på en gondolbana och heter Schwarze Schneid Mittelstation. Men glaciären bakom heter ju Rettenbachferner och kanske heter passet där på kammen Retrenbachjoch?
Oavsett så ger jag självklart en alp-conquistador som @STORPOTATEN the benefit of the doubt. Kör på med ny bildgåta och glöm inte att det fortfarande är disco-fredag!![]()
Lite väl kort set hon körde!!!Ja jag vette tusan, men på topo och piskarta står det ju Rettenblablabla.... Oavsett menar vi välan samma.
Så var är denna bild tagen? Obs, Hawk100 och Brallo på bänken.
Visa bilaga 44764
Och vill PC ha disco, ska han få disco. Samt en DJ på köpet.
Ja. Varsågoda.Och lite väl taskigt att bänka oss som inte ens var där samtidigt med dig….!!!![]()
Kalle får lite mer tid på sig. Han sitter väl på after ski nu…..Ja. Varsågoda.
Medans Kalle kliar sig i huvvet lyssnar vi på denna magiska pipa. Det är ju lördag.
Japp.Kalle får lite mer tid på sig. Han sitter väl på after ski nu…..![]()
Ja du ser, jag visste ju det fanns en bra anledning till att bänka dig.Tycker Potatisens bild påminner lite om den här som jag tog för några år sedan…..
Eller kanske bara är stolparna dom är av samma modell.
Visa bilaga 44781
Så var är denna bild tagen? Obs, Hawk100 och Brallo på bänken.
Den där Brallo alltså. Men ok ok.Champorcher med stängd topplift?
Han heter ju scandi och inte brallo. Smart med namnbyte....Den där Brallo alltså. Men ok ok.
Brallos bild.
Han heter Brallo. Det ändras inte för att han byter profilnamn. Nuff said.Han heter ju scandi och inte brallo. Smart med namnbyte....