Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

?

vCevm1.gif

Typ Glacier 3000 / Les Diablerets? Kabinen Pillon-Cabane?

(eller, mindre troligt, kabinen från Reusch). Nej knappast den från Reusch med tanke på, enligt Powderhounds, " the cable car from Reusch to Oldenegg rarely runs on winter. "

Området påminner litet om Hafjell, brant en bra bit upp från dalen, sedan flackt och blåsigt nybörjarområde allra längst upp... ;) :ROFLMAO: Antar att jämförelsen haltar något.

Senast ändrad:
Området påminner litet om Hafjell, brant en bra bit upp från dalen, sedan flackt och blåsigt nybörjarområde allra längst upp... ;) :ROFLMAO:Antar att jämförelsen haltar något.
Ehh ja. Det är nog nästan lika illa som när Brallo jämför Tväråvalvet med Col du Mouche i Verbier. Härregud... 😁

Typ Glacier 3000 / Les Diablerets? Kabinen Pillon-Cabane?
Jaaa, Bravo - visst är det så! Det var en mycket intressant dag här får man säga. Ensam både på så vis att jag inte hade ngt åksällskap men även i systemet, tror jag stötte på 5 pers totalt under dagen.
Detta kombinerat med hårda vindar och noll sikt borgade för en nästan kuslig känsla uppe på glaciären när jag försökte leta mig ned. Inte helt lätt när man aldrig varit där förr och käpparna som markerade pisten inte syntes.
Blev liksom lite spännande. (y)

Bilden är din @fredw

Nu blir det mindre dimma och mer sommar... En del berg ändå. Besökte nyss denna fantastiska stad, vad heter den?

1781095286069.webp

1781095559262.webp

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp