SoulRider
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Fel, men du är i rätt låda och rotar om man säger såLuftseilbahn Niederbauen? Vad som är speciellt vet jag inte dock![]()
Fel, men du är i rätt låda och rotar om man säger såLuftseilbahn Niederbauen? Vad som är speciellt vet jag inte dock![]()
Också fel tyvärrKlingenstochk? Der steilster Luftseilbahn der Welt?
Rätt på lift och mellanstation! Det jag tänkte på var lite ovanligt är att mellanstationen endast är byggt på ena linan och därmed innebär att man endast kan åka uppför från mellanstationen, och inte nedför.
Bilden vidare till @fredw
Jaha ja, tittade lite slarvigt på höjdkurvorna.Nej, både Comosjön och Adriatiska havet är tyvärr fel.
Ledtråd: Dammens position är en ledtråd till vad som är uppströms och nedströms.
För sent!Det rinner ned i Inn, passerar Scuol, Nauders och Innsbruck för att ansluta Donau som rinner ut i Svarta havet?
Helt ok, då tar jag lunch istället. Bon appetit!För sent!![]()
Jaha ja, tittade lite slarvigt på höjdkurvorna.
Då rinner det väl ner i Inn, Donau och Svarta havet då?
På grund av sommaren, eller ”för gott”???Det finns en liten "gömd" dal högt upp öster om/inom Madesimos liftsystem där samma princip gäller - Lago di Lei på 2000 meter över havet i den dalen rinner också av norrut. Liftarna dit upp är iofs stängda för närvarande.
Antagligen pga det är Italien.På grund av sommaren, eller ”för gott”???
Precis så.Antagligen pga det är Italien.![]()
Varken eller faktiskt. De ska byta ut toppkabinen i Madesimo, och det är bara den som bär en över till Val di Lei. Arbetet påbörjade redan 2024 om jag minns rätt, och från början var förhoppningen att det skulle vara klart till årets säsong (återigen - om jag minns rätt). Men tidtabeller i Italien...På grund av sommaren, eller ”för gott”???