ville-vessla
Ny medlem
Var inte oroliga för snön
Ok, Kärnkraften är avvecklad i Barsebäck, det kan vi vara överens om ...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kärnkraft, skit i kärnkraften nu den är bara en parantes i problematiken. Har du inte läst vad jag skrivit innan?Jibberisch sa:Daniel;
Att tro på att den lilla människan kan göra något är en fin liten idé i teorin, i utopin, precis som kommunism.
Jag tror att en förändring kommer tillstånd genom att den stora massan förstår problematiken och för upp ögonen för vart vi påstås vara på väg. Väldigt liten den av vår utveckling och förändring är sprunga ur den lilla människan. Att det är en liten människa som kläcker idén kan jag köpa, men att genomföra den utan att få med sej "folket", "pöbeln" alt. den "stora massan". Självklart finns det stora tänkare som fört vår utveckling framåt. Tragiskt blev vissa av dom avrättade av den stora massan för att de misslyckades (en enkel utväg kanske) att övertyga just denna. Det är min syn att se på det. Jag har min och du har din. Att du källsorterar betyder inte ett skit, men att 3 miljarder människor källsorterar det betyder något. Att du propagerar för att källsortera betyder föga, att hela EU propagerar för detta och stora industrier börjar källsortera betyder något. Det är så jag menar.Leder sa:Kärnkraft, skit i kärnkraften nu den är bara en parantes i problematiken. Har du inte läst vad jag skrivit innan?Jibberisch sa:Daniel;
Att tro på att den lilla människan kan göra något är en fin liten idé i teorin, i utopin, precis som kommunism.
Du tror helt enkelt inte på den lilla människan, jag påstår att all utveckling och förändring är sprungna ur den lilla människan. jag frågar igen, hur du tror att en förändrig kommer till stånd?
Vet du att om england skulle försörja sej på vindkraft skulle det behövas ett sju mil brett bälte med vindkeraftparker runt hela kusten.snowdiver sa:Man MÅSTE minska koldioxiden och andvändningen av fossila bränslen vad sägs om vindkraft och vattenkraft?
...tror faktiskt det, särskilt äta barr.Jibberisch sa:Vad beträffar centralbyråkratens påpekande, vi bollar ju förslag till lösningar här? Men återigen går åsikterna isär (suprise) Vissa av oss hävdar att Kärnkraft är en bra idé, andra inte. De vanliga klyschorna är väll alla överens om? Åka mindre bil, elda inte med olja, minska elförbrukningen, återvinn dina gamla ölburkar, ät barr och hjälp gamla tanter över gatan. Men var det, det byråkraten menade?
...ser inte det stora hela. Snowdiver menar nog att man ska söka sig ifrån de miljöpåfrestande produktionerna. Något som jag håller med om till fullo. Jag tror de flesta i denna tråd håller med om det. Och om nu vindkraft producerar så jävla lite varför utvidgar många länder sin vindkraft. I synnerhet Sverige.Skiller sa:Vet du att om england skulle försörja sej på vindkraft skulle det behövas ett sju mil brett bälte med vindkeraftparker runt hela kusten.snowdiver sa:Man MÅSTE minska koldioxiden och andvändningen av fossila bränslen vad sägs om vindkraft och vattenkraft?
det producerar för lite.
Åååååååh vad fint då ska jag skita i allt och inte bry mig, började faktiskt bli trött på att åka kollektivt mm. Nu ska jag härja fritt tills "den stora massan" har ändrat sitt beteende. Tror du verkligen att det bara helt plötsligt går upp för alla att just nu måste jag ändra mitt beteende? Du tror inte att det är en opinion som växer sig starkare då fler och fler ändrar sig och tar tex. efter sin grannes eller sina vänners beteende?Jibberisch sa:Jag tror att en förändring kommer tillstånd genom att den stora massan förstår problematiken och för upp ögonen för vart vi påstås vara på väg. Väldigt liten den av vår utveckling och förändring är sprunga ur den lilla människan. Att det är en liten människa som kläcker idén kan jag köpa, men att genomföra den utan att få med sej "folket", "pöbeln" alt. den "stora massan". Självklart finns det stora tänkare som fört vår utveckling framåt. Tragiskt blev vissa av dom avrättade av den stora massan för att de misslyckades (en enkel utväg kanske) att övertyga just denna. Det är min syn att se på det. Jag har min och du har din. Att du källsorterar betyder inte ett skit, men att 3 miljarder människor källsorterar det betyder något. Att du propagerar för att källsortera betyder föga, att hela EU propagerar för detta och stora industrier börjar källsortera betyder något. Det är så jag menar.Leder sa:Kärnkraft, skit i kärnkraften nu den är bara en parantes i problematiken. Har du inte läst vad jag skrivit innan?Jibberisch sa:Daniel;
Du tror helt enkelt inte på den lilla människan, jag påstår att all utveckling och förändring är sprungna ur den lilla människan. jag frågar igen, hur du tror att en förändrig kommer till stånd?
Om någon vet hur mycket CO2 som släpps ut vid en flygning kastrup-zürich så kan jag vara med och räknaSkiStar sa:SkiStar ska beakta miljön i all verksamhet i sin strävan att skapa minnesvärda vinterupplevelser. Genom systematiskt förbättringsarbete ska gästen uppleva SkiStar som det miljöriktiga valet. SkiStars destinationer ska:
* Bevara skönhets- och naturvärden i fjällmiljön.
* Utforma och välja produkter och tjänster på ett sätt som begränsar deras miljöpåverkan vid upphandling,produktion, användning och avyttring.
* Sträva efter att ständigt minska varje betydande negativ miljöpåverkan genom att jämförelsevis minska användningen av naturresurser (material, bränsle och energi) och andelen restprodukter (material, utsläpp till mark, luft och vatten).
* Ständigt förbättra personalens miljökunskaper
och kompetens.
Kina är det land som just nu utvecklar sin kolkraft mest. Det byggs i snitt 1-2 kolkraftverk i Kina varje vecka och kineserna närmar sig en kolförbrukning som är större än USAs och EUs tillsammans...George_Hagi sa:Jag personligen är extremt tacksam och nöjd med att utbyggnaden av kina sker till allra största del med kärnkraft som idag är den enda energikällan som klarar av att producera den mängd som behövs idag till en ekonomiskt hållbar kostnad samtidigt som den inte har någon påverkan på miljön.
Runt 130 kg enkel resa.Nenne sa:Om någon vet hur mycket CO2 som släpps ut vid en flygning kastrup-zürich så kan jag vara med och räknaGäller ju dock att räkna passagerarna så man kan slå ut det på CO2/resenär.
jo det är klart att vi måste söka oss till de miljövänligare alternativen, därför tycker jag att det ska läggas mycket pengar på forskning då jag inte ser något konkret alternativ, vi måste ha endel älvar kvar i norr och vind kraften producerar ju faktiskt för lite. det är ju bara fakta annars tror jag den redan skulle byggts ut. jag skulle nog luta mej tillbaka helt på uranet om jag inte visste att om 100 år tar också det slut..indiana_calle sa:...ser inte det stora hela. Snowdiver menar nog att man ska söka sig ifrån de miljöpåfrestande produktionerna. Något som jag håller med om till fullo. Jag tror de flesta i denna tråd håller med om det. Och om nu vindkraft producerar så jävla lite varför utvidgar många länder sin vindkraft. I synnerhet Sverige.Skiller sa:Vet du att om england skulle försörja sej på vindkraft skulle det behövas ett sju mil brett bälte med vindkeraftparker runt hela kusten.snowdiver sa:Man MÅSTE minska koldioxiden och andvändningen av fossila bränslen vad sägs om vindkraft och vattenkraft?
det producerar för lite.
PEACe
Det där var så vettigt att det är värt att citera.centralbyrakraten sa:Citat, Ozthojvel: "Än en gång, jag överlåter med glädje denna fråga till de som sitter på faktan, till de som verkligen har vetskap, till de som kan göra någon skillnad."
Japp, och de säger ju att vi måste förändra våra sätt att leva. Men den här tråden visar ju att det inte räcker att de som sitter på fakta berättar sanningen. Ni vill ju inte höra den, och ännu mindre ta konsekvenserna av den.
Kalla mig pessimist men det går knappast att omvända t.ex. alla de som åker till Sälen på sportlovet för att glida pist till att bli rutinerade skidbestigare som knatar till fjälls på lätta telisar och bränner liftar och pistmaskiner på bål (det är ingen som sagt så här men om man raljerar lite kan man få en del av kommentarerna här till det, och det blev en rolig mening ;-) Men även vi liftåkande miljö-skurkar kan enkelt göra saker som betyder väldigt mycket (ta cykeln istället för bilen varje gång du ska nånstans kortare än 1 mil, släck lampor som står på i onödan, handla lokal-producerad mat, osv). Inga svåra grejer men det är en bra början som faktiskt har betydelse.centralbyrakraten sa:Fler förslag på vad just vi skidåkare kan göra efterlyses.