Mountain_Man
Aktiv medlem
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Hej,-Varför skaffar inte alla skidåkare (längd och utför) med lite självrespekt elbil eller åker tåg längre sträckor?
-Varför är så många skidunfluencers sponsrade av företag som inte verkar bry sig om mer än sin produkt. Trots att man verkar och tjänar pengar i en vintervärld.
-Varför börjar vi konsumenter inte sätta press?
-Se följande klimatnätverk nedan. Hur många av dem reser klimatsmart som är ambassadörer? Stannar mer än 1 vecka på samma ställe, väljer bättre transportsätt än flyg och fossil bil osv.
-Vad kan ni som läser detta på freeride göra, mer än att lägga in en skön gif och skriva något om elbilens problem eller att ni åtminstone inte besökt Kina som släpper ut mer än Sverige.Ambassadörer - Protect Our Winters
www.protectourwinters.se
Jag har inte läst allt i den här tråden ... men, jag tror inte att "skidåkare" är mindre milömedvetna än folk i allmänhet, ja faktum är att de flesta "skidåkare" är folk i allmänhet. Dvs. som jag ser det är det sannolikt mer en allmän fråga än specifikt riktat mot de som gillar att åka skidor.
Grundproblemet i miljöfrågan generellt är att vi helt enkelt är för många som konsumerar för mycket (worldwide). Men, tyvärr, jag har inte lösningen på problemet, men en bra början är att vi alla tillsammans försöker minska vår konsumtion med låt oss säga 10-20% vilket jag tror en stor del av oss svenskar kan göra (men definitivt inte alla). Faktum är att jag tror vi redan är på god väg, mycket "tack vare" de ökade energipriserna, höjda räntorna och inflationen i allmänhet.
Jag tror även att oavsett vilket transportsätt du väljer, är det viktigt att du reser klokt, inte mer än nödvändigt och när du använder egen bil, åker så många som möjligt tillsammans och var lätt på foten (om du kör). Trycka på kan du göra utför!
That´s all kids!
MM
Senast ändrad: