varför detta tjat om bandana

antonryding

Ny medlem
Vem har sagt att man just måste ha byxor på sig för att skydda benen varför får man då inte skydda halsen/hakan/kinderna.

vissa har det för att det är kallt ute, skönt när det blåser

så varför är det ghetto

ge up

grr

jag tänker ocksså köra i bandana för att slippa förfrysa kinderna dom kalla dagarna.. + att de faktiskt är snyggt..

vart kommer hela ghettorgrejjen ifrån?

Ghetto-grejen kommer helt enkelt från att gangsters har bandanas för att konstapeln inte ska se vilka dom är... och eftersom gangster ofta har stora byxor och jackor så kommer även det med ghetto-grejen.

Senast ändrad:
det är väl för att det egentligen har en estetisk funktion då halsduk gör jobbet gjort bättre.

haha de e fett coolt me bandana.. ja fattar inte heller varför folk klagar..
de e nice.. så slipper man visa hur man ser ut när man e så ful som jag också

Det Sjukaste Av Allt Är Att Alla Glömmer Bort Att Det Var Cowboysarna Som Hade Det Först!!!!!!!!!!! Så Drop The Ghetto Talk!

cowboy foo evah! ja hade det på jullovet för att det va -25 grader och en köldfaktor på typ -50, då kom det fram några tuffingar och frågade " tycker du att du är tuff eller?" Jävlar va lack man blir då..Funderar på att sätta upp en lapp på ryggen med nån text i stil med " Nej, jag har INTE bandana på mej för att vara tuff, ghetto, etc.

Ett tips till er alla som säger att ni ska ha det för värmens skull, ta för fan inte på er en bandana i bomull. Fråga nu mamma vad som händer med bomull när det blir blött. (av snö och er andedräkt.)

jag tycker helt enkelt att man skall köra 17åring på utgång 2001 och knyta den som en bandana med amerikamotiv som en moderiktig scarf! Helt rätt och även lite ghetto paradoxalt nog... sjukt det blir ibland

Ni som klagar på att Bandana är Ghetto och gangstah borde ta och koll upp era byxlinningar. Risken (eller chansen) är väl att de hänger en bit ner på stjärten coh ni vet väl vad det modet kommer ifrån?

Inte? Strafffångar som inte fick ha skärp pga risk för hängning eller annat våld. Sedan tog gangsta över och via hiphoppen blev det mainstream...i alla fall om jag är rätt underrättad.

HitMe - Mannen, Myten, Malpåsen.

Sebastian P Har Koll På Hela Grejen. Bandana Är Också Skönt Att Ha Under Hjälmen. Det Blir Varmarmare Och Skönare.

köp en jacka som går upp en bit över kinderna/ansiktet istället.... borde hålla värmen bättre än en fuktig bandana + att det är grymmt mkt snyggare... det funkar för mig iaf..

det bästa med det är att man slipper se ut som en idiot sen för man slipper ju gogglebrännan. plus att det är såååå jävla häftigt. tänker typ. im from tha hood biitach när jag kör med det! booyah!

HitMe sa:
Ni som klagar på att Bandana är Ghetto och gangstah borde ta och koll upp era byxlinningar. Risken (eller chansen) är väl att de hänger en bit ner på stjärten coh ni vet väl vad det modet kommer ifrån?

Inte? Strafffångar som inte fick ha skärp pga risk för hängning eller annat våld. Sedan tog gangsta över och via hiphoppen blev det mainstream...i alla fall om jag är rätt underrättad.

HitMe - Mannen, Myten, Malpåsen.
Korrekt. Anledningen till de stora brallorna är dock att de vite fångarna fick första tjing på de rätte storlekarna. de svarta fångarna fick ta de stora som blev över.

Bo87 sa:
det är väl för att det egentligen har en estetisk funktion då halsduk gör jobbet gjort bättre.
knappast. halsduk blir oftast för varmt men dessutom så är de för det mesta gjorda av något material som fryser när det blir blött. så om du andas ut din "ånga" på halsduken kommer det frysa till is o det blir lagom mysigt runt käften.

bandana ska det vara. under hjälmen o över munnen.

Tillbaka
Topp