Varför har jibbare lakan hängande?

mouNTain

Ny medlem
Under mina vistelser i funparks i Sverige & ute i Europa har jag sett nåt som jag i alla fall tycker är oerhört fånigt. De allra ballaste snubbarna med störst häng har en näsduk, örngott eller vad fan det nu är hängande ur en ficka.

Vad ska det vara bra för? Lätt att torka näsan när man blir snorig?

Är det bara jag som tycker det är töntigt och meningslöst eller är det ballt och meningsfullt?

nej nej nej, du har förstått det helt fel. De har det för att deras största idol har haft det, så de vill de va lika coola som han. De skulle troligtvis plastik operara sig bara för att se ut som dem. Men för övrigt håller ja med dig om att det ser töntigt o meningslöst.

hehe, den första som kom på det tyckte väl att det var rätt coolt och snyggt. sen att alla härmar han är ju lite små töntigt.

Dessa dagar verka rdet som man måste ha xxxl på brallorna för att vara coool.

Sen har jag en sak jag har jäkligt svårt att förstå.
Alla håller väl med mig att det är otroligt fult att åka i jeans. eller hur?

VARFÖR FINNS DET DÅ TÄCKBYXOR SOM SKA SE UT SOM JEANS??
Snälla kan någon förklara?

det där med jeansen är verkligen nåt av det sjukaste alltså. Snart kommer det väl jackor som ska se ut som flanellskjortor oxå.

Peak Performance har ju gjort Denim skidbyxor. Jag tror att det bara är snickare bengt som köper sådana.

chockande dock.
egengligen , fan va alla är knäppa. alla köper utslitna jeans nya, det är knäppt egenligen

Jag håller med dig helt, det är jävligt töntigt med en sån där jävla trasa hängande från brallorna.

Grundar sig inte detta i att proffsen ibland på tävlingar stoppar nummerlappen i fickan och låter den hänga ut?

så här är det: ett proffs har det 10 andra ser det o vips... fåren följer efter.

Tycker du att det är fult med jeans? Har du jeans på dig vanligtvis? Förmodligen...

Skulle det då helt plötstligt vara fult med jeans när man har på sig ett par boots/pjäxor?

Ta och snyt dig va!

men herregud gosse. Såklart har jag jeans på mig.. Med är fan inte snyggt i backen.. men jag kan säkert tänka mig att du glider runt med det. jäkla karlstadare

Olof, eftersom att du är 15 år gammal, knappt fått hår på penis och mest hänger i kungsberget så har du inte rätt att uttala dig i något ärende. Du är helt enkelt en svingpjatt och ni ska bara vara tysta. Du kanske inte tänkt på att det har med mode att göra?

Finns ju ingen funktionell fördel med denim tyg utan det är en ren trend grej. En gång i tiden var det jävligt hett med overall, nu är det skammligt att ta på sig en. Dock måste det erkännas att detta plagg faktiskt är lång mer praktiskt än något 2 delat skidställ någonsin kommer vara. Nu har vi helt gått över till 2 delade skidställ och trenderna ändras hela tiden, svårt att fatta det eller? Om man resonerar som du gör kan vi ju ifrågasätta varför man inte helt enkelt bara målar alla skidor helsvarta och bindningarna och pjäxorna med, det har ju ändå ingen funktion att de har en anna färg eller motiv, för fan tänk till lite.

Vidare stämmer det med "sjalen/lakanet" osv. Det är som sagt tävlingströjan som de hänger i byxorna.

jag tycker de där jeansbyxorna är fina. iallafall specialblends. det beror såklart helt och hållet på vem som har dem, men så är det med allt. det är så mode fungerar. gillar visserligen inte mode, dock är overallen det bästa skidplagget som davidspurce säger. det har jag alltid sagt, men tänker inte åka i en. tycker snowblades är lite roligt en kort stund men skulle aldrig erkänna det. för världen är så jävla trendkåt.

om jag skulle åkt ett åk i nån fräck backe iklädd overall och snowblades vet jag folk på freeride som helt kallt skulle dragit upp en AK och skjutit huvudet av mig bara för att jag såg mesig ut.. eller trodde att jag var något som våga sticka ut. nä pojkar och flickor, följ trender, ha örngott i fickan och se för fan till att skaffa en truckerkeps (eller är de ute igen.. äh) nu blev det allt massa onödig text som egentligen bara belastar en viss server så att freeride blir någon millisekund söligare..

jävlar va het den va får ja säga...hade inte bangat en sekund för att glida omkrig i den:P
speciellt inte en varm dag med överdelen(från midjan och uppåt) avtagen och fladdrandes bakom mig..haha

Jag tycker det där med en näsduk i fickan värkar smart jag brukar pula in den helt i fickan. Man blir lätt snorig när man e ute i kyla länge fast den kanske blir grön av snoret :)

Finns bara ett svar:

När det var dags att börja tävla inom den nya skolan av skidåkning (kan varit snowboarden) var åkarna naturligtvis tvingade att använda nummerlapp men hur hett är det på en skala att åka runt med en nummerlapp, tänkte någon?

Vi kanske ska ta och sätta fast den i fickan istället, oj det såg ju balt ut och så fortsatte det så och nu gör alla fel som inte har en nummerlapp hängande ut ur fickan...

Värsta jag sett var en brud som åkte med en slips hängande ut ur fickan i Blackcombs park,..

hum, skulle va assoft om de kom ca 10 - 15 jibbare me sidenkallingar i byxfickan :D lätt grymmast!

men snart kommer de säket nåt nytt som nåt proffs kommer på.. kanske kjol lr bara i kallingar.. så modet lär skifta rätt ofta....

Jag förstår inte hur ni kan såga den där fina overallen. Den var faktiskt ganska stilig och kan se mig många åkandes med sån. Bara lite ovant... som det alltid är i början av trendvågerna.

Som med så mycket annat så väntar vi bara på att de coola proffsen ska dra på sig en sån där först. :)

Slipsen var inte oseriöst på något sätt :) hehe...
Så var kanske inte så balt som det lät men oerhört fult... Hehe

äh men va faen. nu ska jag säga emot alla här. Jag tycker att de är grymt ja. Meningslöst? wtf. Om man tycker att de är snyggt kan man väl ha det. Inte för just jag har de men.
Whatever-.

Tillbaka
Topp