Varma parkvantar?

eHogstrom

Aktiv medlem
Varma parkvantar?
Yo! Letar efter någon lite snyggare vante av modell parkvante/längdskidsvante.
Jag menar alltså en tight handske med fingrar typ. Har blivit less på min otympliga tumvante (kommer ju dock användas i -35) då den blir nästan alltid blir för varm.

Hittar ju en massa såndana vantar men man vet ju inte vilka som är värdelösa och vilka som inte är det. Nu troga FR medlemmar får ni hjälpa mig.

Vad heter en varm "parkvante" ?

Har även sökt i ämnet men inte hittat något.

Senast ändrad:
Varma parkvantar?
kolla in steepstore dom har en massa olika parkvantar till bra pris typ oakley pipe glove cc 138 elr va dom heter "har dom själv och dom är otroligt sköna " ;) haha nee men kolla in på steepstore kan jag vara säker på att du hittar nånting där. peace out

Senast ändrad:
Varma parkvantar?
Jens_F sa:
kolla in steepstore dom har en massa olika parkvantar till bra pris typ oakley pipe glove cc 138 elr va dom heter "har dom själv och dom är otroligt sköna " ;) haha nee men kolla in på steepstore kan jag vara säker på att du hittar nånting där. peace out
Saken är ju den att jag har kikat där och hittat endel coola men är dom varma är frågan!
Hmmmmm :>

Varma parkvantar?
mh joo vad jag vet så är dom varm och skön och på mina är de sjukt bra grepp med på staven :) och vid typ 10 minus kan dom bli lite kall men annars funkar de bra " har förfrusit fingrarna så jag har ingen känsel i fingertopparna vid 5 minus men men :P "

Varma parkvantar?
Jens_F sa:
jeppenator sa:
Lånar tråden lite!

Nån som hört nått om Empire Gloves? simon dumounts märke.. är det nått att ha?
vart finns dom att köpa jeppe ?? :O länka om du har nån sida.
näe de är ju de som är grejen, dom säljs ju ingen stans i sverige än.. så tänkte om de är nått som någon testat endå? om dom är bra? verkar ju helt klart sjukt bra endå! :)

jag har ett par sånna svart vit randiga sessions vantar från steepstore, dom kostar väl 320:- nu på rea.. sjukt bra vantar som hållt mig varm hela vintern!
Dom är inte heller så stora och klumpiga! jag gillar dom som fan.. kolla på dom?

Varma parkvantar?
Jag tror det är svårt att kombinera varma vantar med ett par parkvantar.
Finns ju dock andra bra fingervantar som inte är parkvantar, dessa håller ju värmen mycket bättre men man förlorar fingerfärdighet jämfört med parkvanten.
Du får nog prioritera.

Varma parkvantar?
Hesta Henrik Windstedt är sweet tycker jag, lite dyr bara!
Annars funkar alltid Jon Olsson promodel av kombi!

Varma parkvantar?
xzimmit sa:
Jag tror det är svårt att kombinera varma vantar med ett par parkvantar.
Finns ju dock andra bra fingervantar som inte är parkvantar, dessa håller ju värmen mycket bättre men man förlorar fingerfärdighet jämfört med parkvanten.
Du får nog prioritera.
Aah det har jag nästan räknat med lite men så varm parkvante som möjligt hade ju varit grymt :)

OlofM sa:
Dessa är ju inte av modell "parkvante". Alldeles för tjocka och klumpiga och föh är ju JOkombivanten värdelös.

Varma parkvantar?
har köpt nå random xxxl vantar. ska man var Jibbergangster så får man ju inte skippa vantarna tycker man blir en falsk wannabe annars. Sen brodera in nå dollar märken och guld och platin inplantat för att visa att man är bling

Senast ändrad:
Varma parkvantar?
offpistnallen sa:
OlofM sa:
jag har nån sorts jon olsson pro model i vitt läder..... dom sucks! köp ej! dom blir skitblöta!!! annars är dom väl bra:P
tänkte precis skriva det. hade ett par med rött läder som färgade av sig (!) som fan när dom blev blöta (som dom alltid blev) + att jag alltid frös i dom. inte att rekommendera! har nu ett par andra kombihandskar med gore tex som kanske inte är lika snygga och "coola" men fan så mkt bättre och varmare. och dom färgar inte av sig!!

Varma parkvantar?
Jag söker ett par varma! Skiter i om det är park eller inte, så får det inte vaa för dyra.. max 500/600kr KAn någon tippsa?

Varma parkvantar?
Hestra Heliski verkar mysig, eller Henrik Winstedt -tumhandsken. Tror den med bara fingrar blir lite kall!

Varma parkvantar?
Teufel sa:
Jag söker ett par varma! Skiter i om det är park eller inte, så får det inte vaa för dyra.. max 500/600kr KAn någon tippsa?
ut o pröva i butikerna! både stadium, intersport och team sportia (de vanligaste sportaffärerna) har ganska stort utbud på skidhandskar. men kolla efter några hestra eller kombihandskar med gore-tex så får du bra kvalitet samtidigt som det hjälper dig att hålla dig torr o varm om händerna. sen är ju tumvantar självklart varmast, men de är ju rätt klumpiga.. sen om du hittar ett par bra handskar i någon butik så kan du ju alltid kolla på nätet om dom finns att beställa billigare där.

Senast ändrad:
Varma parkvantar?
Teufel sa:
Dakine tumvante, vet dock inte modellen på min men du kommer då inte frysa iaf.
-25 en hel dag i riks (kalla sittliftar, mkt vind you name it), jag frös inte :)

ska granska era tips!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp