Vem är STÖRST?

David_Kvart

Medlem
Vem är STÖRST?
Jag håller på att producera ett program till UR/SVT och temat är BRÄDOR, så nu tänkte jag ta hjälp av er här på freeride:

1. Vem är störst, mest känd, fetaste idolen, gud etc inom SKATE?
2. Vem är störst, mest känd, fetaste idolen, gud etc inom SNOWBOARD?
3. Vem är störst, mest känd, fetaste idolen, gud etc inom SURF?

Programmet vi gör riktar sig till 14-15 åringar, så ju fler 14-15 åringar som svarar desto bättre!

Mvh David

Vem är STÖRST?
Kelly Slater har jag hört ska vara den största, mest kända, fetaste idolen, gud etc.
inom SURFING

Nu är jag inte 14 år men svarade ändå.

Vem är STÖRST?
shaun är kändast, det kan väl alla hålla med om. skitsamma vem som vann x-games, snubben får knulla brudar i japan.
guden är väl terje. det kan nog ingen säga (skriva) emot. han har gjort oerhört mycket för sporten. skulle nog säga att han är det mest påtagliga beviset för att en man kan ändra en sport.

kelly slater är för surf vad terje är för snow. legend, men inte i fronten för den nya skolan.

tony hawk och danny way på skate - i vert. problemet är att det finns så många nischer inom skate. Jag tycker dock att vert är det svåraste och mest prestigefyllda.
geoff rowley på street kanske.

Vem är STÖRST?
annars finns ju alltid Bam?!
han är ju också känd på massa sätt. eget märke, tv-shower m.m
men det har ju tony hawk i och för sig också...

Jag ändrar mig, det finns profiler som är både större och bättre än Bam Margera. jag antar att han mest är galen och därför vinner mångas hjärtan.

Senast ändrad:
Vem är STÖRST?
1. Bam Margera, Tony Hawk, rodney mullen.
2. Shaun White.
3. Vet inte.

Dock tycker jag att det är en stor skillnad p åatt vara känd och att vara bra.
Bam är KÄND, men hurvida han är bäst kan ju diskuteras... Tycker både Rodney och Tony är mycket bättre åkare än Bam. Rodney har ju varken ett eget spel, egna kläder eller egen TV-show men har är känd ändå. Det kanske visar hur bra han egentligen är ?

Senast ändrad:
Vem är STÖRST?
Tony Hawk, Terje Hakonsen, Kelly Slater är dom uppenbara!

T.ex. Mark Gonzales, Jamie Lynn, Gerry Lopez om man ska försöka undvika fixstjärnor!

Snälla David bidrag inte till att brädsporterna dras ner i Jon Olssonträsket där det bara finns mediautrymme för en bildskön, trendriktig, rekorderlig, monacoboende gullegris.
Vi behöver hjältar och antihjältar lika mycket!!

Vem är STÖRST?
Skate: Tony Hawk sayns ju betyldigt mest bland ungdommar me tv spel å allt
Snowboard: Shaune White.. överlägset coolast
Surf: Kelly slater.. typ enda jag vet.. han har också eget tv spel..

Vem är STÖRST?
På snowboard är det ju Antingen Mr burton himself, Terje, Peter Line eller möjligtvis JP walker då han i princip är railgud och gjorde alla jibbsaker flera år innan alla andra...

Vem är STÖRST?
Tony Hawk, Shaun White, Kelly Slater

finns inget annat...
Tony Hawk "aka Birdeman" e lixom en mogul, kanske den största inom all extremsport. Det är han som har tagit sporten, xgames och all extremsportande till en helt annan nivå.

Shaun White är en av dom där som bara är underbarn. Han har hållit sin bana starkt länge. Finländarna är dock inte långt borta. Kan inte så mycket mer om snowboarden i sig.

Vem är STÖRST?
gör ett reportage om svenska åkare.. tror det är svårt att få t.ex. en intervju med tony hawk!

kan ge förslag på skatare!!
David engzell sjukt clean kille!
danel spängs också grymm!
Björn holmnäs..galen slintare!
mika edin,johan florell.. nån av dom svenska åkarna skulle va sjukt kul!!

Vem är STÖRST?
Shaun White är riktigt jävla bra på skate också.
Han fick beröm i "Tony Hawks Secret Skatepark Tour"
Travis Rice är ju gud inom snowboard.
Surf..Ingen aning.

Vem är STÖRST?
Men kan ni sluta skriva Shaun på Snowboard! Visst han är duktig men saknar utmärkande stil. Han har inget "Eget" eller utmärkande.
Han är långt ifrån störst...

Vem är STÖRST?
1. rodney mullen eller tony hawk antar jag
2. om du syftar på förebilder asså dom som fått fart på sporten så äre ju typ terje haakonsen,jeremy jones, jp walker men om du menar bästa åkarna så äre ju definitivt EERO ETTALA!

Vem är STÖRST?
Ulath_Ass sa:
Men kan ni sluta skriva Shaun på Snowboard! Visst han är duktig men saknar utmärkande stil. Han har inget "Eget" eller utmärkande.
Han är långt ifrån störst...
men tänkt dig bland 14 åringar.. då ser väl alla snowboardåkare lika dana ut.. bara han som är mest känd.. å de antar jag att shaun är..

Vem är STÖRST?
skate typ, koston, sheckler(ung idol kanske) hawk. beror på vilken stil inom skaTe.

resten är jag dålig på, shaun white har väl ändå en "egen" sak, bandanan över ansiktet var väl han en av dom första med?

Vem är STÖRST?
Men gaaawd! Att killen har en bandana för ansiktet (något som jag såg för många år sen) har inget med hans åkstil att göra. Han är absolut inte "större" rent namnmässigt än Terje...
Ska ni titta på en Yngre åkare som är bra har sjuka mängder stil och dessutom verkar vara en jävligt rolig människa ska ni ta en titt på Ikka Bäckström (Sök på Ikka backstrom). Damn grym kille

Tillbaka
Topp