vilken märke kräver minst? [ SPONS ]

• Trådstartare Trådstartare paddnacke
  • Start datum Start datum
HeLium sa:
Tips på spons?
Gör som min polare (jävla idiot), tatuera en extremt ful quicksilver-logga på bröstet för 700:-. Han skickade in en bild på den till quicksilver och fick 500 spänn. XD

Skitbra, kolla med morsan först bara...
Hihi bara att fejka tatuering så fort man behöver pengar:D

Utter sa:
För det första så har du fel inställning. Sponsring handlar om mycket mer än att visa upp produkterna i tävlingar. Mediaexponering, hur du är med mer är minst lika viktigt som tävlingsresultat.
Träna, jobba (fota/filma) och visa upp dig så kommer det till slut. Herregud, du är bara 12-13år och ska inte ens fundera över sånt, ha kul i backen istället så ordnar det sig om du är duktig nog.
inte fundera det var ju skumt att jag fick det idag..

fråga dina päron. Det är väl lättast att få spons av dem. Annars så får du sponsra din själv genom att spara dina pengar och sluta betala avgiften till wow.

Senast ändrad:
Nikolai Persson är 13 och är sponsrad av K2 och SOS. Han sätter 1080

har hört att märket Mamma och Pappa är lättast att få spons av - nästan varenda unge får spons av dem :)

men allvarlig för att få spons vid din ålder måste du vara galet grym. Bl a pga vad som brukar hända i puberten så sponsrar få företag så unga åkare.

Limp sa:
e du bra? du måste ju fortfarande förmodligen betala för grejerna även om du blir sponsrad, men de blir lite billigare o du måste ha deras grejer o inget annat
Det där kan väll inte stämma, att betala fast man e sponsrad. I så fall får jag ju räkna mig som sponsrad då mina skidor kommer direkt från K2 för ett mycket bra pris. Nä för att räknas som spons måste det väll ändå vara gratis.

om man har b-spons så kan man få betala en viss summa per år (tex 1000kr)
men då får man alla grejer man vill ha.

Palovaara sa:
jag har hört från vissa att k2 och oakley är lättast..
va? det är ju dom bästa märkena som finns eller bland dom bästa.. det borde ju vara lättare att få spons av t ex: extrem eller nått kanske.

Det absolut roligaste i hela den här tråden är att nån säger att det är sånn press på att man ska ha kul nuförtiden...shit säger jag bara

där punkterade ju einar den här tråden ganska hårt..

men kolla in filmen på feeltheflow som finns nånstans i forumet..
han är riktigt grymm för sin ålder!

är det verkligen allt att bli sponsrad då? inte fan blir man en bättre skidåkare för de??!? Åk för att det är kul istället och för träningens skull så kommer det av sig självt senare, tycker att det har blivit så överskattar det här med att man ska vara sponsrad för då e man ball och duktig, känner ganska många som är riktigt duktiga åkare som inte har spons, dem är till och med bättre än de flesta som är sponsrade. Oftast så blir fel folk sponsrade.

ÅK FÖR helvete för att det är kul !! Spons kan vara ett mål men inte det viktigaste som har med skidåkningen att göra !

punkt slut.

Förihelvete, jag blir så jävla förbannad på alla som klagar hela tiden! Frågan var vilket märke som kräver minst för att bli sponsrad av, inte hur roligt man ska ha i backen osv. Om han känner sig tillräckligt duktig får väl han söka sponsorer bäst fan han vill?

Hjalle_S sa:
Utter sa:
A_Ostlund sa:
för det första jag har kul i backen
för det andra vill jag tävla och ha spons vad har åldern för betydelse föresten?
Om du formulerar dig som du gjort här så är du förmodligen inte mogen/duktig nog för att bli sponsrad ändå.
Ålder har betydelse iom att du ska utvecklas både som skidåkare och människa innan du börjar tjata om sponsring.

Ha kul och åk med polarna istället för att lägga energi på detta.
Tycker nästan att det är lite press med detta att du MÅSTE HA KUL!! DU MÅSTE VARA UTE I BACKEN MED POLARNA själv så behöver jag nästan spons för att kunna vara ute och åka och ha kul med polarna, alla har inte råd med utrustningen.
Du kanske inte har kul i backen men det där var det roligaste jag har läst.
Skaffa ett jobb och försök att ha kul när du åker.

Du kan få spons av små företad, kanske nån skidbacke.
Konstigt nog har jag fått spons nu av FFI (Bensinföretag, lol) och jag kan säga att jag är INTE ett proffs. Det gäller nog att synas skulle jag tro...

kan ju bara för alla är så intresserade berätta att axel redan hoockat lite feta sponsorer! så ni behöver kanske inte tracka ner på han längre? ajjt

oj va tungt med feta sponsorer! han tjänar nog stor kovan

steg 1
ÅK istället för att spendera all er lediga tid framför datorn, se till att klara basic tricken som sw 9 å några svårare flips. Se till att variera åkningen så att du blir mångsidig. park, pipe å offpist.
steg 2
Sluta leta, sponsorerna letar upp er.
steg 3
hitta en egen stil
steg 4
va med i så mycke sammanhang som det bara går, åk till alla tävlingar å ge järnet
steg 5
Se till att det bästa du gör kommer med på film och bild
steg 6
sluta tjata på freeride om vilket företag som det är enklast att få spons av. det är ungefär lika coolt som att åka blades..
steg 7
skaffa en bra ekonomi så du har råd att resa. börja jobba!

Var och varannan 10årig går ju ut i parken nu och sätter allt möjligt...tror inte företag redan har sett allt nu!? Det är ju inte längre särskilt speciellt att va ung och bra i parken. Inte för att förringa någons insats, jag kan bli imponerad men tror sällan nått företag blir det. Det är alltid någon som gjort det du gör före dig...been there done that...eller vad säger man.
Hade också gärna haft spons! Men va fan, jag är relistiskt. Jag hänger inte i parken...

Tillbaka
Topp