Vilken typ av skidåkare är du egentligen?

Im the big pimp from West Coast!

Hat whit earflaps: Shuts out the noise of society, since they don´t understand you anyway.

Doo-rag: Hang out of back pocket. Red indicates aggressive but sensitive. White means motivated by financial gain.

Super Baggy Pants: Waist sizes smaller than 38 are not recommended. Wear halfday down the ass.

Crooked goggles: Situated to reflect your lifestyle: All sideways and crooked shit.

Bling Bling: Chains, rings or fronts work best to create glare that will keep the people from seeing how good you are. Or aren´t.

Puffy or baggy coat: Ideal for hiding weapons and shows your appreciation of street fashion.

Studded belt: No one wearing these yet. Seriously.

Short poles: Maximize your monkey steez by making sure your poles don´t touch the ground when you stand upright.

Hmmm ett B bara.. Men jag som är på cantina så fort det är öppet i Maj då. Hur går detta ihop då? Denna beräkning kan inte stämma. Varit i Cham en gång och kommer ju aldrig ha skidor med mig dit igen.. Jag misstror denna tråd stort nu!!

Jag är också skeptisk till testet. Jag fick flest B:n men sitter i ett 3 dagar varmt Åre, ganska långt ifrån några extrema first desecents. Cantinan har jag bara vågat mig in till vid ett tillfälle.

Jag måste dock berömma Jarle för klarsynthet:

citat:

B) Så brant som möjligt, att man sedan sidesteppar och firar sig 75% av åket räknas väl inte?

Så nära sanningen man komma.

Jarle sa:
Påstår du nu att nenne är av det manliga könet?

Vilka missförstånd de kan bli, om detta nu är fallet, nenne låter ganska feminint.

För övrigt finner jag det roande att tjej är neutrum på tyska, alltså saker, ex. Das Mädchen.

Viel Spass
Lätt hänt när man läser det. Men när jag presenterar mig in person så är nog iaf runt 80% säkra på att jag har en krigare i byxorna. Måste bero på att jag är ganska stor (173cm 71kg)

Jag har alltid undrat varför dom säger das Mädchen. Är det för att skapa en mer neutralare värld där kön inte längre spelar någon roll. Om så, varför heter det der Mann? Eller är det för att trycka ner på kvinnan genom att påstå att deras kön inte är ett riktigt kön och därför får de ingen "kvinlig" bestämd form. Kvinnan i sig passar inte in i "det heliga kvinliga" eftersom kvinnor ofta är onda varelser. Fina varelser dock.

Jarle sa:
HotDamnSara sa:
I sånt fall kräver jag omformulering av testet - jag vill också va med!
Tyvärr kan det uppstå vissa komplikationer vid ett könsneutralt test eftersom det är allmänt känt att kvinnor helt enkelt är vekare och allmänt mer kärringaktiga än män ;)

För övrigt tror jag nog allt att ursprunget på den kvinna som får flest B antagligen är från bortre Sibirien.
word !

yessa...haha...ja test är ju alltid lika kul. Och värdelösa.

Vad för slags skidor åker du helst på?
hmm...måste nog svara G.bra skidor.

ööh.. G.

Vad har du i ryggsäcken när du åker?
G. igen! ser till att ha mina grejer i nån annans ryggsäck. Blir ju fan varmt me rygga

Vilka drycker förtärs och vad ägnar du dig åt på after skin?
G. (börjar likna nått) Ne, jag ägnar mig hellre åt att stå bakom baren

I ärlighetens namn, vart och hur åker du egentligen?
G. Vart.?I Biarritz.. eller jaha, skidor. ööh.. där det finns en pipe.

Vad har du för skidkläder?
G. Bikini med Roberts gamla 8848 ställ. (ne skämtar bara, dem har min syrra)

Hej_Emma sa:
yessa...haha...ja test är ju alltid lika kul. Och värdelösa.

Vad för slags skidor åker du helst på?
hmm...måste nog svara G.bra skidor.

ööh.. G.

Vad har du i ryggsäcken när du åker?
G. igen! ser till att ha mina grejer i nån annans ryggsäck. Blir ju fan varmt me rygga

Vilka drycker förtärs och vad ägnar du dig åt på after skin?
G. (börjar likna nått) Ne, jag ägnar mig hellre åt att stå bakom baren

I ärlighetens namn, vart och hur åker du egentligen?
G. Vart.?I Biarritz.. eller jaha, skidor. ööh.. där det finns en pipe.

Vad har du för skidkläder?
G. Bikini med Roberts gamla 8848 ställ. (ne skämtar bara, dem har min syrra)
Nämen titta.. Hej där! Hur står det till nu för tiden??? Har du gått och blivit en såndär jibber med stora byxor?? Lärde inte jag dig någonting??? Så mitt gamla ställ finns fortfarande kvar?!?!? Se där...

jeppenator sa:
D.. men vafan.. måste en jibber köra i Oakley å JL? vad har du för fördommar mot jibbers?
Du vill inte föra denna diskussionen mot det hållet, det sätter jag mina tighta primebyxor på.

Hasse sa:
Hmmm ett B bara.. Men jag som är på cantina så fort det är öppet i Maj då. Hur går detta ihop då? Denna beräkning kan inte stämma. Varit i Cham en gång och kommer ju aldrig ha skidor med mig dit igen.. Jag misstror denna tråd stort nu!!
Du kan inte misstro bara för att dina innersta farhågor besannas. Du är egentligen en liten mjäkig jibber, inners inne. Helst vill du nog inget hellre än skaka hand med tanner och ha ett par fujatives under fötterna. ;)
För övrigt har jag aldrig vart i cham och skulle nog hellre låta mina testiklar brinna offentligt i kungahuset än att åka något mer vågat än stjärtlapp där.

Jarle, har du inte hört talas om alla längdskidor som Hasse pratar om här och där... Mm, precis. Längdskidor är ett alias för... just det, Fujative! Hasse har ett helt gäng med pissmjuka parkskidor som han inte vågar visa för allmänheten!

Jarle: Hade bara A:n förutom mitt lilla B. Och jibba det kommer jag aldrig lära mig. Nä ja håller med Centralbyrakraten som håll med mig..

Men ni kanske har ett annat syn sätt där nere i södra sverige så ;)

De är för tusan 11cm längre än mig och 98mm i midjan... Men ok, nog har jag det alltid. Men det är faktiskt lite småroligt att landa baklänges, speciellt efter 15 meters flygtur. Klart värt att testa!

Hasse sa:
Jarle: Hade bara A:n förutom mitt lilla B. Och jibba det kommer jag aldrig lära mig. Nä ja håller med Centralbyrakraten som håll med mig..

Men ni kanske har ett annat syn sätt där nere i södra sverige så ;)
Jag har faktiskt inget bra svar nu... Väldigt snopet, dock har vi sydlänningar närmare till alperna och det kan jag leva bra länge på.

Carled: Har du gått och införskaffat twintips?Ska du ta jeppenators parti nu då?

Jag är nog rätt fräck för jag fick göra två inlägg trots att jag bara tryckte en gång.

Senast ändrad:
Mina Marmot Randonné kan nog vara ännu tightare än dina primebyxor... hehe så jibber är nog inte...

Jag körde twintips, om man nu vill kalla det för det, redan förra året. Dock tycker jag att man skall kalla skidorna för det som man åker med dem. Alltså vill jag kalla mina för allmountain-med inslag av puder-skidor.

Dock kom jag och pappsen fram till att hans gamla 195 race-Atomic från tidigt 80-tal fortfarande står kvar i farmor och farfars garage så vi tänkte se hur de fungerar nuförtiden. De kan bli mina nya allmountainskidor om de är fartstabila...

Carled sa:
Mina Marmot Randonné kan nog vara ännu tightare än dina primebyxor... hehe så jibber är nog inte...
Antingen så är en grymt fräck skidåkare eller så saknar din dase några cm eftersom du får plats ;) Vilket djävligt humör jag är på. Är det svårt att jibba i tighta byxor? Jag menar tänk om jag nu kommer till åre på sportlovet, kan jag åka i parken med mina prime då? är man fräck nog då?

Tror nog hasse är avundsjuk eftersom dina TT är bredare än hans längdskidor.

Din farsa misstänker jag innehar ett par grymt fartstabila brantåkarskidor. Kanske åkte han vissa linjer på Aguille du midis baksida innan den blev upptäckt?

Jarle: Skillnaden är att jag vågar erkänna att jag åker längdskidor. Det gör inte Carled ;)
Man måste visa sina mjuka sidor oxå så..

Bredast vinner och där är jag nu;)

Senast ändrad:
Det är bara jag som är allmänt core... Det är faktiskt lite otrevligt. Kolla på min bild i mitt fotoalbum då jag gör en (väldigt oomtyckt) 180... Som du ser så ser det tajt ut, och det känns lika tajt! Förhoppningsvis kan jag nog få lite penger över till ett par lite lösare friåkningsbyxor iaf.

Men ur ett rent puderperspektiv så förlorar man ju inte fart av att brallorna bildar en vägg mellan benen om man kör med mindre än 40cm mellanrum mellan skidorna. Det är ju bra!

Hasses Hendryx är ju twintips, så jag tror nog att han har en liten Bräcke-gangstah innerst inne...

Jag tror att dom är rent skit faktiskt... 195 är ju inte långt, de skall ju över 205 för att vara lite halvcoola... Men det skall iaf. bli kul och se om man kan pressa upp dem på skär. Han satt vid middagsbordet i förrgår och försökte berätta när han och mamma körde enligt honom grymt radikal åkning uppe i Abisko med de skidorna... Jag småskrattade mest. Mamma hade förövrigt dammodellen som var typ 175. De knäckte hon faktiskt. Hon klotade sönder dem, det är lite småcoolt. Där kunde vi snacka rocker!

Hasse sa:
Jarle: Skillnaden är att jag vågar erkänna att jag åker längdskidor. Det gör inte Carled ;)
Man måste visa sina mjuka sidor oxå så..

Bredast vinner och där är jag nu;)
Jag skall upp till Härjedalen och köra längd efter jul. Det blir mitt första försök på ett par slätförsskidor. Skall bli spännande! Dock har jag testat Fujative en gång om det räknas?

Nog tusan vinner du då vi snackar bredd... Någonting annat hade ju varit läskigt då du kan skriva ner några siffror och 3 veckor senare få ut en skida med de måtten. Nästan iaf!

haha...värst vad man kan tolka saker utav så korta svar... Och sist jag träffade lilla Jarle här, påminnde han ganska mycket en jibber som han nu verkar förakta så mycket.

Peter_K: Vågar man gissa på att du satt och muttrade nåt i stil med "nu ska de fan få se de jävlarna..." när du letade fram alla de trådarna? ;)

mattie: Jag sökte på 'Oakley' och kollade lite snabbt igenom de 2-3 första sidorna som det gav. Men självklart är en fånig generalisering. Alla jibbers kör inte i Oakley och JL bara för att det finns många trådar på Freeride om de klädmärkena.

Däremot verkar vissa personer som skrivit i denna tråden ta åt sig en del om folk retas lite med dem ;) (då menar jag inte mattie)

Senast ändrad:
haha.. jo dom som inte är jibbers tror nog att alla glider runt i ett Oakley ställ i XXXXXL men så äre nog inte alltid..

Men vi kan väl vara överens om att jibbers har för stora kläder på sig iaf??

//H

Jo, och vi kan väl även vara överens om att längdskidåkare ibland har lite väl tajta kläder och att långdistanslöpare har för korta shorts på sig.

För övrigt försöker jag just nu hantera det faktum att testet visade att jag tydligen endast är extremåkare i baren :/ hmm....

Hasse: Sist säsong åkte jag längd i ett par dagar, det var mindre spännande. Dock gemytligt och väldigt roande då isiga pister är längdskidors rätta element.
Och ja, jibbers har allt som oftast stora kläder.

Carled: Gillar bilden skarpt! Påminner nog lite om mig, kan vara därför.

Emma: Sist vi träffades var jag ung och dum, vi har väl alla rätt att begå misstag? ;)

Tillbaka
Topp