Näpp, de har inte gått i konkurs (än).RickePuff sa:ice.net har/ska väl gå i konkurs?
Jo men sen är det ju också så att Telia har en maxanvändning av 5gb i månaden...Dupppe sa:Jag kan svara rakt av att det är TELIA!
Och det är 100%.
det är som enda som har 100% täckning av Åre.
Åre är nämnligen Telias pilot ort, alla nya projekt som telia skall starta prövas ALLTID i åre först av alla ställen. Detta vet jag pga av min far jobbar ganska högt på Telia.
miwgirl sa:Jo men sen är det ju också så att Telia har en maxanvändning av 5gb i månaden...Dupppe sa:Jag kan svara rakt av att det är TELIA!
Och det är 100%.
det är som enda som har 100% täckning av Åre.
Åre är nämnligen Telias pilot ort, alla nya projekt som telia skall starta prövas ALLTID i åre först av alla ställen. Detta vet jag pga av min far jobbar ganska högt på Telia.
http://www.telia.se/privat/produkte...iltbredband/teliamobiltbredbandfastpris.page#Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 30 kbit/s om användandet överstiger 5 GB/månad.
3Bredband sa:3 förbehåller sig rätten att begränsa accesshastigheten till 64 kbit/s om användandet är över 10 GB/månad.
Läs lite nogrannare i deras avtal så ska du se att det finns en limit.RickePuff sa:Till saken hör att 3-säljarna säger att det inte finns någon begränsning.
Gamar!
3 kommer införa tak som tidigare nämnt, under första kvartalet 2009.PNyberg sa:Läs lite nogrannare i deras avtal så ska du se att det finns en limit.RickePuff sa:Till saken hör att 3-säljarna säger att det inte finns någon begränsning.
Gamar!
"#
Är det verkligen obegränsad dataförbrukning med 3Bredband 7,2 Mbit/s?
Svar:
Ja. Vi kommer aldrig att ta mer betalt oavsett hur mycket man förbrukar. Vi förbehåller oss rätten att skydda oss mot extrem användning som på ett mkt kraftigt sätt skiljer sig från genomsnittet eller annat missbruk som orsakar 3 eller dess kunder skada genom att överväga att begränsa hastigheten. I dessa fall kommer vi att informera kunden.
"
från deras hemsida.
som jag redan har skrivit i tråden så står det såhär på tre.seMoggeW sa:3 kommer införa tak som tidigare nämnt, under första kvartalet 2009.PNyberg sa:Läs lite nogrannare i deras avtal så ska du se att det finns en limit.RickePuff sa:Till saken hör att 3-säljarna säger att det inte finns någon begränsning.
Gamar!
"#
Är det verkligen obegränsad dataförbrukning med 3Bredband 7,2 Mbit/s?
Svar:
Ja. Vi kommer aldrig att ta mer betalt oavsett hur mycket man förbrukar. Vi förbehåller oss rätten att skydda oss mot extrem användning som på ett mkt kraftigt sätt skiljer sig från genomsnittet eller annat missbruk som orsakar 3 eller dess kunder skada genom att överväga att begränsa hastigheten. I dessa fall kommer vi att informera kunden.
"
från deras hemsida.
http://www.mobil.se/artikel/tre_satter_tak_pa_datatrafiken_mob_081218164758-621.html
Intressant!KimHalderot sa:Det finns idag två 3G-nät i Sverige. Det ena ägs av Tele2, och där har Telia köpt in sig. Det andra ägs av Telenor, och på det nätet hittar vi även Tre.
När det gäller maxgränser så har Tele2 & Telia en gräns, innan hastigheten sänks drastiskt, på 5 GB. Hos Tre är det 10 GB. Hos Telenor är det helt och hållet fritt.
ICE utnyttjar det gamla NMT-nätet och kan väl därför inte direkt sägas vara bredband - och definitivt inte turbo-3G.
Frågar du mig, som säljer detta varje dag, så är Telenor utan tvekan det bästa valet. Inte bara för täckningen och den fria användningen, utan även för att jag tycker att deras support & kundtjänst är den klart bästa.
But that's just my 50 cents...