Vill du bli starkare?

NilsForsberg

Ny medlem
Vill du bli starkare?
......i armar. triceps och axlar? I sånna fall ska du läsa det här!

The Evil Russain

Är ett träningsprogram som har utarbetats av Pavel Tsatsouline, som har tränat ryska och amerikanska specialtrupper. Om du kan genomföra de två första veckorna av programmet, kan du skicka in din ansökan till jägartrupperna med detsamma! Börja med ett RM-test. RM står för Repetition Max och är som nämnt det maximala antal armhävningar du kan göra utan paus. Procentsatserna i shemat(se nedan) är den procentdel av ditt RM du ska göra varje timme. Kan du tex göra 50 armhävningar i ditt RM-test, ska du den första måndagen göra 15 armhävningar varje timme och 25 varje timme du är vaken på tisdagen. Gör inte fler än det står! Du är i gång med ett maraton, så spara på krutet! Gör ett nytt RM-test i början av varje vecka och gör inga andra övningar för bröst, axlar och triceps. Du känner du säkert heller inte behov av!

Vecka 1

Måndag 30% av ditt RM varje timme
Tisdag 50% varje timme
Onsdag 60% var 45 min
Torsdag 25% varje timme
Fredag 45% var 30 min
Lördag 40% varje timme
Söndag 20% var 90 min

Vecka 2

Måndag 35% var 45 min
Tisdag 55% var 20 min
Onsdag 30% var 15 min
Torsdag 65% varje timme
Fredag 35% var 45 min
Lördag 45% varje timme
Söndag 25% var 120 min

Det här programet går ju så klart inte att utföra när man åker skidor(eller det går ju om man bara vill). Men om man inte har något bättre för sig medan man väntar på att få klämma lagg, så är det ett exemplariskt träningsprogram för triceps, bröst och axlar. Jag lovar att ni kommer att förbättra erat RM med ett antal procent. Det gjorde ialla fall jag.

Ha det så kul......

/Naily

Vill du bli starkare?
det där har man inte tid till, men det låter klart intressant....vad var ditt första RM och det sista?

// bison.

Vill du bli starkare?
mitt först var 50 mitt andra var 70. Mitt sista? vet inte mitt uppe i en vecka nu..

Nej det kan vara svårt att få tid...

/Naily

Vill du bli starkare?
Det här var faan det dummaste jag någonsin hört. Träningsmetoden måste vara uråldrig. De undersökningar som jag läst om armhävningar är inte posetiva. De säger att armhävningar är en rörelse som ej gör dig starkare. Du får bara bättre muskelkondition och blir bara bättre på just armhävningar. Med andra ord blir du ej starkare i bröst, armar axlar när det gäller andra övningar

Vill du bli starkare?
Rickie har du provat armhävningar över huvud taget? Det är vetenskapligt bevisat att träning med din egen kropp som vikt är bäst...
Jajemen det är sant det!

Vill du bli starkare?
ne vet du va, d tykkte ja ikke om... visst, det är ju bättre än inget.... men kila ner till gymmet o köp ett årskort istället,...

Vill du bli starkare?
När du säger armhävningar. Menar du då armhävningar där man drar sig upp i en stång? Eller menar du pushups, då man trycker sig upp från marken?

Vill du bli starkare?
Tror inte det är någon höjdare det där träningsprogrammet, med tanke på att du lär ta rätt mycket skada när du köttar armhävningar 12 gånger om dagen...

Sen angående resultat utan vikter:
Skitsnack. Klart som fan det ger resultat. Bra sådant också. Du må träna upp en annan sak (inte direkt explosivitet) men tro fan att du blir stark av det. Har en polare med typ 8 rutor på magen, han gör bara situps utan maskin... Visst, gym är bra, men lägg ner med Arnoldfixeringen ;)

Vill du bli starkare?
Att säga att man itne blir starkare av att göra armhävningar,
är som att säga att man inte kan träna balansen genom att cykla..

Sen så verkar det lite serriöst...
Sen, som föregående talare sa, så kanske det ite behöves så mkt styrka på överkroppen, men man kan ju bygga om det för kroppens undre delar.

Vill du bli starkare?
Åk längdskidor, helst skating. Bygger både benmuskler, och överkropp. Dessutom grymt bra för konditionen. Med detta får du också balans när du skall åka på 5-6cm breda skidor istället.
Kompletera detta sedan med en sväng i gymmet eller några situps på kvällen så har du en prima tränings dos.

Man kan inte annat än älska det:)

Vill du bli starkare?
Angående att du inte behöver några muskler på överkroppen.

Det trodde inte jag heller. Varpå jag tränade benen nästan enbart på gymmet.

Det sjukgymnasten sade när jag kom in med ett sabbat ledband i axeln, var något helt annat...

Du kan aldrig ha för mycket muskler, de är likson bra till något. Om du slipper använda dem, bra, då är du åtminstonne snygg. (Kanske inte hur mycket muskler som helst, de ryska bodybuildarna är iof inte snygga...)

Tillbaka
Topp