Visa din quiver!

Visa din quiver!
Grenoble-quiver thus far.
46336fca487a37ff5e0355080ca5aaa8.jpg

Visa din quiver!
Senast ändrad:
Visa din quiver!
CLarsson sa:
eriC1 sa:
Skulle man kunna få ett omdömme om hojin. Har kollat pp den som en allround storbergsskida som går att köra på lite med men som inte är två plankor bara. Skulle det stämma in. Hur är dom på uppkörd/hårdare offpist? Svängvänliga eller jobbiga att lägga på skär?
Tyvärr inte kört på dom än! Blindköpte dom då jag var ute efter ett par skidor som liknade Sickle, alltså en snällt avvägd fullrocker runt 110-115 midja och mellan 186-190 cm. Valet föll på Hoji då den känns lite styvare, lite råare men samtidigt kul och allround som fan, som Sickle är. Hoppas bara jag har rätt, mått och skärning är ju tyvärr inte allt. Men efter de recensioner jag läst verkar det som Hoji passar min åkstil och att den är hyffsat lätt tillsammans med dynafitsen är ju bara pluspoäng.

Visa din quiver!
Här är årets quiver. Inte allt för mångsidig, två skidor med 123-124 midja. Freestyle inspirerade, en med fullrocker och en med camber.

Bent chetler med trackers för absolut tyngsta möjliga skidan att använda för turande.
Völkl Two med atomic sth2 16
Völkl wall med atomic sth2 16
Kärcher grovdammsugare

Bild uppochner.

2myaeqx.jpg

Senast ändrad:
Visa din quiver!
AugustAhlnas sa:
Här är årets quiver. Inte allt för mångsidig, två skidor med 123-124 midja. Freestyle inspirerade, en med fullrocker och en med camber.

Bent chetler med trackers för absolut tyngsta möjliga skidan att använda för turande.
Völkl Two med atomic sth2 16
Völkl wall med atomic sth2 16
Kärcher grovdammsugare
Vågar man hoppas på bildbevis när du åker runt på grovdammsugaren? :)

Visa din quiver!
Kom ett högst intressant paket idag. Paketet hade en fint avväg rocker och en imponerande tyngd. Har inte hunnit öppna det än utan väntar till ikv.
Någon som är sugen på ett par Head SuperMojo 103 i 193cm??

Visa din quiver!
PNyberg sa:
Kom ett högst intressant paket idag. Paketet hade en fint avväg rocker och en imponerande tyngd. Har inte hunnit öppna det än utan väntar till ikv.
Vågar man gissa att det ligger ett par PO 194 i det paketet ? Vad monterar du för bindning och var ?

Visa din quiver!
Piglet55 sa:
PNyberg sa:
Vågar man gissa att det ligger ett par PO 194 i det paketet ? Vad monterar du för bindning och var ?
inga PO194 än dessvärre. Dem borde börja ploppa ut ur fabriken efter jul. (tror jag...Calle?)

Visa din quiver!
Carbon CD3 190cm och CD0 192cm.....men vad ska man sätta för bindningar på dessa? Kommer även ett par Project Opinion ovanpå detta.
916?920?FKS185?Guardian?Dynafit Radical FT12? Beast16(Kära tomten...ja..jag har varit jävligt snäll!)?
1017028_10153547817645567_1993237212_n.jpg

Visa din quiver!
PNyberg sa:
Carbon CD3 190cm och CD0 192cm.....men vad ska man sätta för bindningar på dessa? Kommer även ett par Project Opinion ovanpå detta.
916?920?FKS185?Guardian?Dynafit Radical FT12? Beast16(Kära tomten...ja..jag har varit jävligt snäll!)?
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1017028_10153547817645567_1993237212_n.jpg
Blir det korta opinionen då eller? som lekskida snarare? eller blir det overlap deluxe ;)
Fast ska inte säga något om overlap.... lär ju dyka upp en bild snart...

Snackade inte du om CD4 förut? eller tillkommer den?

Senast ändrad:
Visa din quiver!
LawndartGustav sa:
PNyberg sa:
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1017028_10153547817645567_1993237212_n.jpg
Blir det korta opinionen då eller? som lekskida snarare? eller blir det overlap deluxe ;)
Fast ska inte säga något om overlap.... lär ju dyka upp en bild snart...

Snackade inte du om CD4 förut? eller tillkommer den?
Blir den långa Opinionen såklart :) Overlap deluxe is the game (#firstworldproblem som någon skrev). Blir nog ingen 4a heller...eller blir det det? Hmmmm.

Visa din quiver!

En riktig trotjänare och en ny bekantskap :)
Extrem Patriot 2010 med STH14 Driver
Extrem Opinon LDE med STH2 13, färgmatchad bindning på tidernas snyggaste skida.

Båda monterade av den eminente herr Carled

Visa din quiver!
Mitt team 2014:

Nocta 188 med Duke S
Enda skida för all typ av fjällåkning.

Nordica Race stock GS med Marker Comp 20
Veteranracing storslalom.

Dynastar Race stock SL med Look PX18
Veteranracing slalom.

Åsså några stavar förstås...

En grymt komplett laguppställning i mitt tycke!

Lyckades inte visa mitt lag. Är för gammal för sånt här... Men ni får tänka er, mmm...

Senast ändrad:
Visa din quiver!
Visa din quiver!
Blide sa:
DrJ sa:
Hur var CD4:orna? Var är de monterade?
Ska slänga på exakt samma bindning ikväll och funderar på vart de ska sitta. Kan bli så att jag går på rek. monteringspunkt bara, framåt känns inte nödvändigt alls med den rockerprofilen, lär gå att slänga runt tillräckligt lätt i vilket fall som helst.
Blev bara några åk i stenhård pist, dag två i Trysil när det var en del nysnö hade jag bara med Opinionerna. Monterade på -11 cm, rek monteringspunkt är ju numera -10 till -12. Tror det blir fint, skulle nog inte gå längre bak, möjligen lite fram till -10 cm men jag är nöjd som det är. Men jag har å andra sidan inte jättemycket erfarenhet med olika skidor och monteringspunkter. Skidorna var sjukt lättmanövrerade och bet bra i den hårda pisten. Lång radie gör ju att det blir mer sladd än rena skär men det är ju inte direkt en pistskida. Men som sagt, blev bara några åk. Utförligare test kommer efter v2!

Visa din quiver!
Dags för nått som inte är Opinion!

Praxis Protest 186cm ('14) m. STH2 16 (beställda medium/stiff med carbon layup)
DPS Lotus 190cm (07?) prydnadssyfte
Down Skis CD5 186cm ('12) m. Tracker
Down Skis CD3 190cm ('12) m. Guardian
Salomon Remix 179cm ('14) m. STH16
Atomic GS12 190cm ('07) m 1018

Och rockerbilden enligt rådande TGR-kutym...

Och så kan jag bjussa på en rolig grej som jag noterade... Lotus och CD5 är väldigt lika varandra i skärningen! Glappar bara 1-2mm i midjan så jag gissar på runt -50m i radie på CD5.

Senast ändrad:
Visa din quiver!
Park/pist: Armada TST med Atomic FFG 6-14
Puder: Line Sir Francis Bacon med Atomic FFG 4-12

Visa din quiver!
Nya quivret. Känns nästan fulländat i samspel med ett par Pinnacle 130 LV

Opinion LDE 194 monterade -5cm (jag vet...fy på mig, right?)
CD3 Carbon med Radical FT12 monterade på -7 (tror jag...)
CD0 med STH16 monterade -5cm

Visa din quiver!

@CLarsson
Ej provat Hojin men bredare 4front enligt min erfarenhet=rejäla plank med störtlopps-skärning (hörde jag ägget?). Det skulle förvåna mig om dessa lagg är lekfullare än min experience (svarta med vit logo, PNyberg-profilbild-föregångare?) med tanke på vem de utvecklats av (hörde jag kött?)!

Vad säger eriC1 (eller andra members) idag, provat doningarna + comments?

@ Hasse_Lindborg
Är du jämte?

@ PNyberg
Är du materialist?

Senast ändrad:
Visa din quiver!

@Per
Hur gillar du 3:orna? Har bara hunnit ha mina 4:or ute en dag så är inte riktigt redo att säga något om dem..

Är det Extrem eller Down som mäter skumt? Opinion och 0:orna ser typ lika långa ut.

Visa din quiver!
Blide sa:
@Per
Hur gillar du 3:orna? Har bara hunnit ha mina 4:or ute en dag så är inte riktigt redo att säga något om dem..

Är det Extrem eller Down som mäter skumt? Opinion och 0:orna ser typ lika långa ut.
Jag diggar dem som fan. Inte lika köttiga som CD3 prototypen jag körde på förut så nu åker jag mest på CD0 faktiskt. Men det ska sägas att tailen fortfarande är hårt och fin :)
Körde verbiertävlingarna på CD3 carbon och det var inte direkt skidans stabilitet som var den svaga länken :P

Ang mätningarna så verkar det som att Extrem och Down mäter väldigt lika då det skiljer strax över 2cm mellan CD0 och Opnion 194

limegreen sa:
@ PNyberg
Är du materialist?
Vill kalla mig för en minimalist. Jag har ju bara tre par (fyra egentligen) med mig till Frankrike....har ju inte ens pistskidorna med mig!

Tillbaka
Topp