Visa din quiver!

Visa din quiver!
do2c6s.jpg

FAQ:
- Två par av samma skida i olika längd?!
- Ja, det blev så...

- Saknas det inte bindning på den där som står näst längst till höger?
- Jo.

- Ska du sätta på en bindning på den där skidan näst längst till höger?
- Om jag hittar en till riktigt bra pris som går att trycka i en tjock gummisula i. Annars går det vänta till nästa säsong.

- Hade du inte hellre haft en lite lättare och mer förlåtande turskida, gärna med lite tailrocker?
- Huvudet på spiken!

- Men fyra par skidor? Använder du verkligen alla?
- Jag tänkte ta med tre av de fyra paren till Japan den kommande säsongen i alla fall!

Visa din quiver!
9xqyPSd.jpg

Det som finns på plats för tillfället.

Längst ner till vänster har vi ett par Atomic Hawx 120 som jag använt/använder till skidskoleskruff, även om det är sällsynt. Sedan ett par Head Raptor 130RS som är för tidiga mornar och sena kvällar i januari och februari. Längst ut ett par Atomic Waymaker 130.
I bakre raden återfinns ett par Dynafit Huascaran@196 och bredvid dom ett par Hendryx 917@186.

Ett par Völkl Kuro och ett par Dynastar LPR fick inte följa med hem, de står kvar i Bruksvallarna, kanske fotar dom och kompleterar listan vid ett senare tillfälle.

Visa din quiver!
Nä jag får ta mig i kragen och ta en quiverbild ikväll. Den gamla har fyra år på nacken, hilfe. Återkommer.
Btw, jag vet vart snömannen är! Men varför heter den Harry?

Visa din quiver!
Öh, jag har grejerna på två ställen och hann inte samla ihop allt. Kommer efter helgen, det lovar jag. Nu ska jag nämligen hem till västkusten en sväng och bland annat hämta min gamla snowboard. (!)
@Vattendroppe

Tills dess kan vi ha gissningstävling om hur många par lagg jag har i min ägo (både som används och pensionerade). Om vi vill. :D

Visa din quiver!

@SiSt men inga Down V... ;-) Aw yiss, där är man ganska ensam. Jag får in mitt enda tillskott i början av december, räkna med ett ståtligt 7 pars-quiver efter det!

Visa din quiver!
Nästan helt ny aktiv uppsättning här, de högra kördes ett par veckor i slutet av förra säsongen men annars är det här då väldigt polsk.

B2R Red hot 194 // Duke
Majesy Dirty Bears 182 // Jester
Rossignol all track 130

f312bbb80a86421e09746c858fd03f3f.png

Senast ändrad:
Visa din quiver!

@carled, joda...

Har et par protoer av V stående i kjelleren. Tunge og ultrastive, aldri montert med bindinger. Up for grabs til den som vil ha, skiene er gratis men kjøper må bekoste frakt.

Visa din quiver!
SiSt sa:
@carled, joda...

Har et par protoer av V stående i kjelleren. Tunge og ultrastive, aldri montert med bindinger. Up for grabs til den som vil ha, skiene er gratis men kjøper må bekoste frakt.
Inte för att jag behöver de men det här låter trevligt...

Visa din quiver!
herrgard sa:
SiSt sa:
@carled, joda...

Hehe, går de att åka på? :)
Helt sikkert, men det er en grunn til at det aldri ble montert noen bindinger på de.

Ser mest på dette som kuriosa for noen som har et par rev/rev eller CD5/V fra før og kan tenke seg å lære noe om skikonstruksjon, eventuelt eksperimentere fritt med slip/sløving av typen "10 grader henging av sålekant 3cm inn i sålen"...

Visa din quiver!
herrgard sa:
SiSt sa:
@carled, joda...

Hvis de er samme modell/protoyp som mine (det kan kanskje SiSt svare på) så går det absolutt att åka på dem. Brukte nesten utelukkende dem de siste helgene av forrige sesong :)
Hvis ingen andre melder seg gjør jeg det for å ha i backup til mitt par er brukt opp!

Visa din quiver!
JTW sa:
herrgard sa:
SiSt sa:
@carled, joda...

Hvis de er samme modell/protoyp som mine (det kan kanskje SiSt svare på) så går det absolutt att åka på dem. Brukte nesten utelukkende dem de siste helgene av forrige sesong :)
Hvis ingen andre melder seg gjør jeg det for å ha i backup til mitt par er brukt opp!
Samme modell og utseende, men to av triax-lagene er byttet ut med uni glassfiber i 820g/m² vekt... De veier vel 150-200g ekstra og er helt hinsides stive. Åpen for gratis frakt til Oslo.

Senast ändrad:
Visa din quiver!
Har hela tiden haft en "quiver" bestående av ett par skidor så jag har aldrig gjort mig besväret att lägga ut några bilder men nu så :lol:

Till vänster ett par Black Crows Atris 190 längd (108 midja) med Duke på
Till höger ett par Praxis Protest 187 längd (128 midja) med Duke på

BD hudar till bägge paren så klart annars hade man lika gärna kunnat slängt på alpinbindningar

Ett par K2 Pinnacle på fossingarna

Visa din quiver!
EC470BFB-01DC-479B-8561-E7EE02432B15_zpsqm3r5fsd.jpg

Omonterade Opinion. Ska monteras snart. Tänkte -3 kanske? Ace of Spades från gymnasietiden i Umeå. Körda två säsonger på Bräntis.

ED906567-3A37-4D82-95D7-D35704BD8E47_zpsqfs5hzya.jpg

Race GS från 2010. FIS, 27m radie. Det handskrivna flexnumret har nöts bort, men har för mig det stod typ 72/74 eller nåt sånt. Nordica Patron 2013. Slut nå jävulskt. Nordica El Capo 2014.

Har typ inga pjäxor. Ett par lite för stora Ace Of Spades från 2011 och ett par helt utslitna Patron Pro från 2012.

Annars är det väl en skoter som står näst på inköpslistan. Letar en Lynx GL 3900 Syncro, helst äldre än 94.

Visa din quiver!

Så där ja, årets quiver börjar sätta sig. Nykomlingarna är båda från Dynafit och går från lättlätt och smalt till lätt och brett.

Från Vänster
Dynafit PDG
Dynafit Guide XL 178 (kan säljas om jag får ett vettigt erbjudande)
Dynafit Denali 184
Extrem PT 183
Hendryx Cash is King 180
Extrem Opinion 194

Alla skidorna är monterade med inserts för enkla resor eller bindningsbyten.

På fötterna Dynafit TLT6 P och Technica Cochise 120 men både alpin och tech-sulor.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp