Visa din quiver!

Visa din quiver!
Om man turar på platten med inserts borde det gå att spara några gram genom att köra utan häldel ;) Kanske med en lämplig stödkudde som också skyddar hålen.

Visa din quiver!
waalis sa:
Vi undrar givetvis var
@Heddious utlovade quiverbild är nånstans.

#meraktivitetitråden
den kommer den kommer, jag har inte hunnit samla ihop alla lagg än, ett par ligger fortfarande bakom mammas soffa och dammar :D
nästa vecka får det bli, ska till fjälls nu och då får inte alla skidorna följa med.

Visa din quiver!
Visa din quiver!
nej alltså jag menar verkligen tråkigt. har inga som helst problem med att cykla stig eller skejta hela dagar i sträck, men till gymmet går jag ytterst motvilligt.

Visa din quiver!
LawndartGustav sa:
Dagens försäsongsutmaning/träningsprogram någon?
Ditt koger då
@Jarle?
Jag har blivit lite småkär i Smolov-programmen, eftersom säsongen snart är här får det bli smolov JR som böjprogram. Jobbigt men kul.

Jag kör minimalistiskt nu för tiden så mitt koger består av Cmd Wizards i 181 med guardians. Har ett gäng skidor i källaren med men de används aldrig (är någon är på jakt efter billiga skidor så är det bara att höra av sig).

Jag hör bara undanflykter och vekhet
@heddious

Visa din quiver!

@Heddious
Jag håller helt med dej. Gymmet är som en längdskidtur jämfört med mtb som i så fall är som ett puderåk. Kan va kul ibland med gym eller åtminstone bra träning men det går aldrig upp emot adrenalinsporter.

Visa din quiver!
Visa din quiver!

@jarle perfekt, jag har långt nämligen så vi blir ett bra par!

@jontew91 utöver det jarle sa så var min taktik att börja klättra. Man är glad för de extra benböjen och dödsbänken man gjort när man står skitnödigt till och börjar fundera på hur den där senaste kilen egentligen satt :D

Visa din quiver!
Jarle sa:
@jontew91
Har du aldrig varit nervös på gymmet har du inte lyft tungt nog.
Inte värt nånstans att riskera skidsäsongen pga. att man ska va coolast på gymmet och lyfta mer än vad kroppen pallar. Det är iaf min ursäkt ;)

När man bor på ett berg i Vancouver är det inte så svårt att hitta alternativ, mkt roligare träning att åtminstone kombinera med. Snea, misstänksamma blickar från föräldrar när man som 22-åring använder lekplatsen tillsammans med 4-8-åringarna får man räkna med, men det måste vara det klockrenaste träningsverktyg som finns. Dessutom har de gummiunderlag med stuts så bra för att göra upphopp etc.

Visa din quiver!
Vattendroppe sa:
@jontew91 utöver det jarle sa så var min taktik att börja klättra. Man är glad för de extra benböjen och dödsbänken man gjort när man står skitnödigt till och börjar fundera på hur den där senaste kilen egentligen satt :D
Klättra är väl om nåt ett exempel på att det är roligare med annan träning än enbart lyfta vikter på gymmet...

Visa din quiver!
jontew91 sa:
Vattendroppe sa:
Klättra är väl om nåt ett exempel på att det är roligare med annan träning än enbart lyfta vikter på gymmet...
Men det är svårt att komma långt med klättring utan att gymma extra ;)

Visa din quiver!
Det var fan vad prylar som samlas. Gymmar ni för att orka bära all skit?

Två par lagg kommer man jevvligt långt på, tycker jag. Men jag är kanske bara gammal och avis...

Och gym är lika tråkigt som att bredspackla strukturtapeter från 70-talet men lika nödvändigt som stelkrampssprutan.

/Leder

Visar du din visar jag min...

Visa din quiver!
GS12'or, Praxis Protest (med/stiff med carbon), 108'r, Q-Lab, Down V, Remix. Det finns även ett par omonterade Down CD3...

Visa din quiver!
Ser ut som om det er disse som får kjenne på snøen i vinter

Down CD1 med inserts for Jester
Down CD2 med inserts for Jester
Down CDV med inserts for Jester
Ser nå at de tre linjene over ble veldig like, så det er jommen godt at Down endret navngivingen før jeg gjorde årets investeringer
Down SD115 som straks får inserts for Jester
Til slutt Legend Pro XXL som var på salg til kr 999,- og det klarte jeg ikke å la være. De får selvsagt også inserts for Jester

Visa din quiver!

4Frnt Hoji med dynafists
K2 Sidestash med dukes
Atomic Automatic med dukes

Hojin är ny så den blir spännande att prova, fungerar den ok på uppkörd och lite hårdare snö kommer jag köra inserts i den för duke eller fks. Kommer användas som turskida i vinter! Sidestashen har jag haft några år och den har hållt bra, fungerar bra på försäsongen som stenskida (sjukt bra belag) och går även att åka i pisten med om man måste. Atomicen får ödet avgöra vad jag gör av, kassa belag kombinerat med mycket sten gör att dom ser ut som skit under men i övrigt en bra skida. Lite för bred och svängig för att användas på hård snö tycker jag, kör eventuellt helrenovering och säljer om jag trivs med hojin:) Har även ett par racestock slalomskidor från fischer som åker fram när det är isigt eller jag känner för att svänga!

Sorry för sne bild, orkar inte fixa. Pinsamt..

Senast ändrad:
Visa din quiver!
Vattendroppe sa:
@Carled Jag måste säga att jag är lite avis på de där protestsen, har blivit mer och mer nyfiken på den skidan ju mer jag kollar upp shapen.
Det ska ju vara en fenomenal Japan-skida enligt Blister (slagen av L138 i ren puderprestanda) men den är faktiskt helt duglig när det inte är bottenlöst. Dock får man vara vaken när man slöåker så att man inte ställer sig på tailarna och får en "reverse-kickout" av den indragna skärningen i pintailen... Hojta om du vill låna, allt som oftast använder jag de ju inte! ;-)

F.ö. sjukt att två quivers på rad har Down V, iofs. ökar sannolikheten när nästa inlägg är från Norge...

Visa din quiver!
JTW sa:
SiSt sa:
Carled sa:
F.ö. sjukt att två quivers på rad har Down V, iofs. ökar sannolikheten när nästa inlägg är från Norge...
Sjukt indeed.

Gillar!
CDV er en fin ski som ikke er som alle de andre barna.
Egentlig synd for alle andre at det ikke er flere av dem rundt omkring :)

Og nå venter jeg på mitt par nr2, hvis ikke SiSt har gitt dem bort til noen andre...?
De går til Sverige.

Jeg lager gjerne flere, men interessen er temmelig laber. Jeg tror noen må starte en kult, eventuelt en egen religion.

Visa din quiver!
SiSt sa:
De går til Sverige.

Jeg lager gjerne flere, men interessen er temmelig laber. Jeg tror noen må starte en kult, eventuelt en egen religion.
Jaja, det er vel bra noen andre får glede av dem da.
Jeg stiller meg på liste for et nytt par jeg, selv om de gamle ikke akkurat er utslitt ennå.

Kan godt være sektleder, tror det ville passet meg.
Så alle: send meg penger, så blir det laget flere V! :cool:

Visa din quiver!
jag har nog lagt upp denna förut när det snackats V...
Lite video för er icke-troende på hur det är när man ger skidorna lite för bra förhållande än vad de är gjorda för. Det är verkligen minimalt flyt i de smala brättena!
Info: tror det var första dagen jag testade skidorna och jag hade knappt ställt in förspänningen, hölls fast tack vare DIN... Hade väl fallit 20cm hyfsat nyligen i Verbier, polarna med "vanliga" ~115-120mm hade rätt skidor. Hade på vägen upp i Jumbon stått och attackbrynat tip/tail för att runda av kanterna vilket gav en del roliga blickar...

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp