Völkl Katana monteringspunkt?

• Trådstartare Trådstartare MnO
  • Start datum Start datum
Hej Bjersing!
Hur tror du Katana V Werks 184cm blir i offpist/pow på +1 eller ännu hellre +2.? //Hasse

@Hansse
Har ärligt talat ingen aning, jag kör på 198 "vanliga" har bara testat V Werks en gång som demo skidor utan koll på montering. Med det sagt tycker jag verkligen att mina blir bättre med någon centimeter fram. Jag hade nog satt de +2 men jag har inte så bra koll tyvärr. Lär ju finnas några här med den skidan som är mer kvalificerade i frågan.

Står i taget nu att montera mina V-Werks 191:or med Beast 16. Jag hade efter lite läsande bestämt mig för +1.5 men ser nu att två av hålen för tådelen då skulle hamna precis i höjd med gamla monteringen (marker f12 EPF) fast med centrum två mm inåt så att de delvis överlappar. Frågan är om jag borde gå framåt eller bakåt och hur nära man vågar sätta de nya hålen? Stämmer tumregeln om en hålbredd emellan eller kan man gå närmare om om man fyller de gamla hålen med exempelvis epoxy?

En hålbredd mellan skulle ge alternativen +0.8 eller +2.2

Har för mig att jag läst någonstans om en teknik med epoxy och stålull i gamla hål som man sedan delvis borrar i och monterar.

johnnyrainbow sa:
Bump! Ingen med tips avstånd mellan hål eller var på skidan man vill stå?
Står på plus 1 på mina 191 vilket funkar fint! Vore kul att testa att stå längre fram för än mer kvickhet mellan träd, det år ju en ganska lång och styv skida med låg rocker men inte värt ytterligare borrhål.

johnnyrainbow sa:
Har för mig att jag läst någonstans om en teknik med epoxy och stålull i gamla hål som man sedan delvis borrar i och monterar.
Jag skulle kört den metoden men generellt hör jag också till dem som snarare bakmonterar så +0,8 låter ju bättre än +1,5 ;) Kan tillägga att jag bara kört gamla katana, innan v-werks

Tillbaka
Topp