Wester JOI 06

skibum2004

Ny medlem
Wester JOI 06
Sitter å kollar på en film från JOI 06, när jag plötsligen ser Westers wilson flip igen. Den är
hur bra som helst. Men han gick inte vidare på den. Hur kan kängruflippen få sådan uppmärksamhet när Jacob inte fick någon alls, han gick inte ens till kvartsfinalen?

Senast ändrad:
Wester JOI 06
wilssonflippe har funnits sen 2004 det kanske har något med saken att göra...

Wester JOI 06
JAA jag ställer mig exakt samma fråga.. han drog tillochmed en wilsonflip 180 alltså en dubbel backflip 540 typ

helt sjukt!!! hur kan man inte gå vidare på en sån? kan man få en förklaring?

Senast ändrad:
Wester JOI 06
Ja men att kängruflipen skulle vara så mycket häftigare det förstår jag inte. Wilson flipen är 100gånger häftigare här snackare vi dubbel off axis med en massa mer rotation.

Wester JOI 06
Kanske för att han inte körde med nån direkt stil! Armarna runt knäna liksom! Domarna tar sjukt mycke på stil!

Wester JOI 06
Landahl sa:
1080 har funnits ganska länge skulle jag tro... men sw kom väll 2004 eller jag vettefan när de var jon satte de i RB - big air (rätta mig om jag har fel, är inte så grym på "skidhistoria") =D=D

Wester JOI 06
lahhTi sa:
Landahl sa:
1080 har funnits ganska länge skulle jag tro... men sw kom väll 2004 eller jag vettefan när de var jon satte de i RB - big air (rätta mig om jag har fel, är inte så grym på "skidhistoria") =D=D
sw1080 har nog funnits väldigt länge....

men det jag egentligen menade var att kangaroon var revelutionerande... och sattes för första gången på joi...

Wester JOI 06
har för mig att det var att domarna bedömde graben som ungefär 70% av tricket, och tydligen höll han inte graben tillräckligt bra och länge. tycker också att det är sjukt att han inte gick vidare.

Wester JOI 06
Han drog ingen wilson 12 på tävlingen, han hade tängt vänta till finalen. Man fick ju inte köra samma trick i kvalet som finalen.

Wester JOI 06
jag kan förklara......

Dommarna dömde enligt följande kriterier: svårighet 60% stil 40% Jacob fick självklart fullt på svårighet, men inte så många poeng på stil då han inte hade nån stark grab......... därav så fick han inte tillräckligt med poäng för att gå vidare...

Men i år sitter graben.... räkna med mer poäng...

Så var det med det....

Tillbaka
Topp