Widescreen-läge

angrah

Ny medlem
Widescreen-läge
Tjena! Det är såhär att jag har köpt en Sony kamera med äkta 16:9 format (Widescreen). Saken är den att det varje gång jag importerar den via sony vegas så blir den 720x576, vilket inte är wide... Sen när jag tittar på Source på kameran så står det mycket riktigt 720x576. Var är min widescreen? Tacksam för svar! /Nils

Widescreen-läge
jeppenator sa:
du kanske måste växla om till widescreen i själva kameran? de är så på några modeller såvitt jag vet iallafall
MM men det har jag förstått, bara det att när jag ska köra capture in till datorn så blir det inte widescreen, ser typ ut som om bilden är ihoptryckt. Det lustiga är ju att datorn uppfattar kamerans källa som just 720x576, för det är ju inte wide :S

Widescreen-läge
I sony vegas gör du så här fö att få en snygg widescreen. Rendera din film så att den är utan widescreen. Sedan importerar du det du renderat i en ny sony vegas. Där du kan zooma/klippa filmen kand u välja widescreenformat eller helt enkelt göra det själv. Rendera det igen och dra allt igenom Virtual dub för att compressa filen till en mindra och rar ihop den=) there ya go hoppas det hjälpte!

Vegas (L)

Tillbaka
Topp