www.sport-conrad.de

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 47776
  • Start datum Start datum
www.sport-conrad.de
Det finns en anledning till varför alla (?) tillverkare har ett streck där de rekommenderar att bindningen ska monteras, och den är att det är där skidorna gör sig som allra bäst (åtminstone när man på något sätt använder skidornas skärning, med andra ord svänger).

På samma sätt som en symmetrisk skida kommer kännas lite underlig om man monterar bak bindningen kommer en icke-symmetrisk kännas likadant om man mittmonterar bindningen.

www.sport-conrad.de
Hur är storklekarna på kläderna? antar att de är aprox normala men man vet aldrig.. pallar inte köpa ett par byxor å så e dom american size..

www.sport-conrad.de
Håller med. Behöver du fråga vart du ska montera bindningen, montera på strecket!

www.sport-conrad.de
Ingemar. Ut å res i världen! köp dig en äkta Nike träningsoverall storlek XL i exempelvis Chile, XL i Chile är ungefär M/L här i norra Europa ;)
Nu gäller det förhoppningsvis inte skidkläder, men eftersom att det förekommer modifieringar av storlekar beroende på säljarland bland vanliga kläder så måste väl han få fråga?

Trodde du med din ålder kunde vara lite trevligare ibland.

www.sport-conrad.de
Vad jag har förstått så levereras det man beställer från Sportconrad fram till dörren. Meddelar de innan när de ska komma eller hur ur går det till?

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Lundblom sa:
Vad jag har förstått så levereras det man beställer från Sportconrad fram till dörren. Meddelar de innan när de ska komma eller hur ur går det till?
Ja, de skickar med UPS direkt till dörren. UPS levererar bara mellan 08-17 på vardagar, så har du ett jobb där du jobbar dag kan det vara en bra idé att ta leveransadress dit. Annars blir det försening, eftersom de inte kan ändra adressen efter att det skickats. Först när de gjort ett leveransförsök kan man ändra adress.

www.sport-conrad.de
Är det någon som skulle kunna förklara för mig hur man betalar. IBAN och BIC går mig på nerverna... är det smartare att välja betalning genom "Credit card"? hur fungerar det två sätten? :P

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Det ena är bank-överföring och det andra kortbetalning. Tycker det är smidigare att bara fylla i kortuppgifterna. Mindre säkert dock, men jag kör med e-kort på swedbank.

www.sport-conrad.de
en fråga till. hur fungerar det med valuta omvandlingen? för dom tar ju betalt i euro och förmodligen så har ju jag SEK på mitt bank konto. hur sker det då när jag lämnar mina kortuppgifter till dom. jag är väl lite paranoid bara ;P

www.sport-conrad.de
Har alltid undrat hur det kommer sig att Conrad kan ha så otroligt låga priser? Enligt en kompis och en lokal skidbutik så påstår de att det är bara för att de handlar med andra och tredjesorterings-skidor. Men samtidigt när man läser recensioner osv så verkar alla vara grymt nöjda med det de har beställt, så det känns lite tvek på om det verkligen stämmer.

Är det någon som är lite mer upplyst i ämnet kanske? Jag är verkligen grymt nyfiken, haha!

www.sport-conrad.de
Jag vet från en mycket säker källa att SC köper in partier av andra-handssorteringar och jag väljer att lita på min källa. Men jag är å andra sidan inte kinkig med grafikfel etc. heller, så jag har inga problem med att köpa andrahandssorteringar. Och av egen erfarenhet vet jag att SC tar hand om reklamationer på ett bra sätt, även om det tar lite tid och även om det inte kan mäta sig med Hasse_Lindborg Svensk Skidservice™ så fixar de ev. problem.

www.sport-conrad.de
Vattendroppe sa:
Jag vet från en mycket säker källa att SC köper in partier av andra-handssorteringar och jag väljer att lita på min källa. Men jag är å andra sidan inte kinkig med grafikfel etc. heller, så jag har inga problem med att köpa andrahandssorteringar. Och av egen erfarenhet vet jag att SC tar hand om reklamationer på ett bra sätt, även om det tar lite tid och även om det inte kan mäta sig med Hasse_Lindborg Svensk Skidservice™ så fixar de ev. problem.
Det är inte vad jag hört fran min hockey kollega som kommer fran Penzberg. Da syftar jag pa SC och inte Super-Hasse.

www.sport-conrad.de
Jag har iaf inte märkt något fel på dom 5 paren jag har beställt till mig själv och andra :D Sen att dom delar ut skistoppers som om det vore klistermärken är ju även det bara gudomligt :lol:

www.sport-conrad.de
josh sa:
Det är inte vad jag hört fran min hockey kollega som kommer fran Penzberg. Da syftar jag pa SC och inte Super-Hasse.
Jag äger just nu ett par skidor från SC som har ett grafikfel jag inte tror skulle säljas i en första-hands-batch iaf :3 Men som sagt, vem man väljer att lita på är ju upp till en själv, tyvärr kan jag inte säga vem/vad min källa är här av respekt för källan. Men minns, andrahandssorteringar behöver inte vara något dåligt, om man inte är extremt kinkig med att grafiken är rätt.

www.sport-conrad.de
Vattendroppe sa:
josh sa:
Jag äger just nu ett par skidor från SC som har ett grafikfel jag inte tror skulle säljas i en första-hands-batch iaf :3 Men som sagt, vem man väljer att lita på är ju upp till en själv, tyvärr kan jag inte säga vem/vad min källa är här av respekt för källan. Men minns, andrahandssorteringar behöver inte vara något dåligt, om man inte är extremt kinkig med att grafiken är rätt.
Vore intressant om du kunde lägga upp en bild laggen här sa vi kan se grafikfelet.

www.sport-conrad.de
Vattendroppe sa:
Det finns ju en mängd tyska handlare/internetbutiker som ligger på samma prisnivå som SC ... om det verkligen är så (upp till bevis) att SC köper och säljer andrasortering utan att tala om det, skulle det ju vara idé att handla där istället. För inte kan det väl vara så att alla tyska butiker säljer andrahandsortering ... ? Av de 6 par skidor jag köpt från SC finns inget som tyder på att det skulle vara andrasortering, men jag har kanske haft tur (eller inte kollat tillräckligt noga).

??? / MM

www.sport-conrad.de
Mountain_Man sa:
Vattendroppe sa:
Det finns ju en mängd tyska handlare/internetbutiker som ligger på samma prisnivå som SC ... om det verkligen är så (upp till bevis) att SC köper och säljer andrasortering utan att tala om det, skulle det ju vara idé att handla där istället. För inte kan det väl vara så att alla tyska butiker säljer andrahandsortering ... ? Av de 6 par skidor jag köpt från SC finns inget som tyder på att det skulle vara andrasortering, men jag har kanske haft tur (eller inte kollat tillräckligt noga).

??? / MM
plus 1 pa det

Här har vi da saledes en till andrasorterings butik.

http://www.sport-bittl.de/

Maste nog ta och ga igenom mina Renegades som jag köpte för 499 Euro. Kan ju vara sa att Hoji malat ett skägg pa en av skidorna.

www.sport-conrad.de
Låga priser till kund är ju en kombo av väldigt mycket
Lägre marginal (eftersom de säljer så förbannat mycket så tjänar de ändå)
Skatter, frakt, lager etc naturligtvis
Sen är det ju en viss skillnad om du köper direkt från Fischer eller om det finns en mellanhand som i Sverige (Sportmarket) som ska ha en krona eller två för att sköta en del administration.
Men sen gäller det oxå att ha tillräckligt med kontakt med leverantörerna för att kunna köpa både andra sortering och sådant som är överproduktion och restpartier, är du snabb på det och sen snabb på att omsätta det så kan du köpa billigt. Att göra motsvarande från Sverige är både svårt och tidsödande men kan löna sig.
SC har ju lite snurr på just skidor så de kan nog det där och är duktiga på att få in och ut prylar

www.sport-conrad.de
Sen är det ju en viss skillnad om du köper direkt från Fischer eller om det finns en mellanhand som i Sverige (Sportmarket) som ska ha en krona eller två för att sköta en del administration.
Men sen gäller det oxå att ha tillräckligt med kontakt med leverantörerna för att kunna köpa både andra sortering och sådant som är överproduktion och restpartier, är du snabb på det och sen snabb på att omsätta det så kan du köpa billigt. Att göra motsvarande från Sverige är både svårt och tidsödande men kan löna sig.
SC har ju lite snurr på just skidor så de kan nog det där och är duktiga på att få in och ut prylar
STOR STARK SNABBARE

Sportconrad köper inte heller från fabrik direkt.
Han får köpa från den tyska grossisten

www.sport-conrad.de
jjosefsson sa:
Anders_Nilson sa:
STOR STARK SNABBARE
Är du helt hundra på det? Förövrigt, citera knappen är inte så svår att trycka på? ;)

www.sport-conrad.de
linder sa:
jjosefsson sa:
Anders_Nilson sa:
STOR STARK SNABBARE
Är du helt hundra på det? Förövrigt, citera knappen är inte så svår att trycka på? ;)
Jag är hundra på det, hur skulle det gå till om flera 1000 butiker skulle ringa till fabriken och beställa själva.

Om det gick att ringa till butiken och beställa skulle Svenska grossisten vara överflödig.

Grossisten i varje land samlar in beställningarna ,vilket sker i dagarna för 2012-2013 års modeller

www.sport-conrad.de
jjosefsson sa:
Jag är hundra på det, hur skulle det gå till om flera 1000 butiker skulle ringa till fabriken och beställa själva.

Om det gick att ringa till butiken och beställa skulle Svenska grossisten vara överflödig.

Grossisten i varje land samlar in beställningarna ,vilket sker i dagarna för 2012-2013 års modeller
Nja det där är ju en sanning med modifikation.
Köper du asmycket så dealar du direkt, det görs ju av alla andra så varför skulle SC vara annorlunda?
När du sen går in på rest- och överproduktionen så jobbar de direkt, sen är det så att den Tyska grosisten är Fischer själva så det blir ju liksom ingen mellanhand.
Problemet som vi har i Sverige är ju att ingen köper ett parti på 1000lagg utan det ligger väl snarare på typ 10par och då är ju förhandlingsläget lite annorlunda.
Finns ju dessutom ett EU direktiv som faktiskt gör det möjligt att parallell importera om du skulle vilja, men med risk att typ Fischer säger att det är ok om du köper 4000par och vill du ha färre så får du vända dig till Sportmarket.

www.sport-conrad.de
Frågan är ju dock varför du ska beställa utan montering? Ska du göra det själv eller har du en tillförlitlig butik i närheten?

För jag hade aldrig litat mer på dom vanliga team interstadium kedjorna.

www.sport-conrad.de
linder sa:
Frågan är ju dock varför du ska beställa utan montering? Ska du göra det själv eller har du en tillförlitlig butik i närheten?

Men du litar på conrad?

www.sport-conrad.de
joohaaan sa:
linder sa:

Men du litar på conrad?
Varför skulle man inte göra det? Jag vet inte om någon som har haft problem med monteringar därifrån, det var väl ett hett ämne för några år sedan men inte nu längre! Blir det något fel så har dom sjukt bra service också och löste i alla fall mina problem på två-tre dagar på ett väldigt fördelaktigt sätt, inte en chans att jag skulle få det klockrena bemötandet i en svensk butik!

www.sport-conrad.de
joohaaan sa:
linder sa:

Men du litar på conrad?
Jag har köpt 3 par skidor därifrån som har fungerat klockrent. Tycker man läser minst lika mycket om felmonterade skidor som är köpta från conrad el. dylikt och som monterats på hemma plan som skidor conrad monterat fel. Fast om man låter lokala butiken montera och det blir fel så vill garanterat inte butiken stå för det och det blir ett jävla problem.

Men det är ju bara min åskit :rolleyes:

www.sport-conrad.de
Svårt att slå sportconrad ibland, jag (som är liten och kort) fick just hem ett par Line influece 115, 179, modell 12/13, med bindning marker squire 11.0 modell 12/13 (monterad) och skidbromsar. Inklusive frakt hem till dörren kostade det 3500 kr!

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Hallå!

Jag lockades av de billiga priserna, men blev lite förvånad av att de inte ställer in bindningarna och att man rekommenderas att låta en annan butik fixa sådant. Förstod inte att det ansågs vara så lurigt att ställa in en bindning.

Hur brukar ni som erfarna SC-köpare göra. Vet ni hur man ställer in bindningen eller anlitar ni någon? Det där DIN-värdet har jag lyckats lista ut hur och vad man ställer in, men det verkar vara mer som ska justeras(?) eftersom de inte kunde göra det utan pjäxorna. Bindningen verkar iaf vara monterad rätt efter längden på pjäxan.

(Bindningen heter Fischer RSX Z13.)

/Iceman71

Tillbaka
Topp